گزارش جی پلاس

جنگ جهانی دوم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا/ تقابل ارتش آلمان و فرانسه برای فینالیست شدن

در دو دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم های فرانسوی و آلمانی برای فینالیست شدن به رقابت با یکدیگر می پردازند و نکته جالب توجه این است که قهرمانان دو کشور باید به مصاف رقبایی بروند که مهمان ناخوانده نیمه نهایی محسوب می شوند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا دو تیم آلمانی و فرانسوی برای فینالیست شدن به مصاف هم می روند و شاید یک فینال تمام آلمانی یا فرانسوی را شاهد باشیم؛ هرچند در حالت سوم این امکان نیز وجود دارد که از هر کشور یک تیم صعود کند.

در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا هیچ گاه فینال  تمام فرانسوی برگزار نشده و شاید پاری سن ژرمن و لیون بتوانند این اولین را برای فرانسوی های رقم بزنند.

در سال ۲۰۱۳ تیم های بایرن مونیخ و دورتموند برای اولین بار فینال تمام آلمانی را برگزار کردند که بایرن فاتح جام شد. 

یک پای فینال آلمانی - فرانسوی نیز بایرن مونیخ بود که در سال ۱۹۷۶ در فینال به مصاف سنت اتین رفت.

پاری سن ژرمن- لایپزیش سه شنبه ۲۸ مرداد ساعت ۲۳:۳۰

شاگردان توخل تا دقیقه ۸۸ بازی برابر آتالانتا جزو حذف شدگان بزرگ جام بودند اما سه دقیقه غفلت از سوی تیم دوست داشتنی آتالانتا به ضرر آن ها تمام شد. نیمار و تعویض های توخل بازی را برای پاریس برگرداند و آن ها ۲ بر یک پیروز شدند. پاری سن ژرمن قهرمان فرانسه بعد از سال ها که هزینه زیادی برای کسب عنوان قهرمانی اروپا کرده است در فصل ۲۰-۲۰۱۹ توانست به نیمه نهایی برسد و از همیشه بیشتر به کسب عنوان قهرمانی امیدوار باشد.

حریف پاریسی ها تیمی نیست جز لایپزیش که در فصل جاری لیگ قهرمانان توجه هر علاقمند به فوتبالی را به خود اختصاص داده است. تیم سوم بوندسلیگا باید با قهرمان متمول فرانسه دیدار کند. شاید روی کاغذ شانس لایپزیش برای صعود به فینال کمتر از حریف باشد اما بسیاری از فوتبال دوستان می خواهند تیم آلمانی فینالیست باشد. لایپزیش به دلیل اینکه تنها ۹ سال از زمان تاسیسش می گذرد اما در این فصل هواداران زیادی را پیدا کرده است. شاگردان ناگلزمن جوان در یک چهارم نهایی ۲ بر یک برابر اتلتیکو مادرید پیروز شدند.

بایرن مونیخ - لیون چهارشنبه ۲۹ مرداد ساعت ۲۳:۳۰

بایرن مونیخ در فصل گذشته بوندسلیگا با اقتدار عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. شاگردان هانسی فلیک که با قهرمانی در لیگ و حذفی در فوتبال آلمان دبل کردند، در دور قبل لیگ قهرمانان اروپا برابر بارسلونا یک نتیجه تاریخی را رقم زدند و 8 بر 2 حریف قدرتمند را از پیش رو برداشتند.

در آن سوی میدان لیون با رودی گارسیا قرار دارد که موفق شد با شکست ۳ بر یک منچستر سیتی پرمهره به نیمه نهایی برسد. لیون در لوشامپیونه فرانسه جایگاهی بهتر از هفتمی را به دست نیاورد. 

در جدال قهرمان بوندسلیگا و تیم هفتم لوشامپیونه قطعا کفه ترازو به نفع بایرن مونیخ است اما نتیجه ای که لیون برابر سیتی پرمدعا گرفت قطعا باعث هوشیاری بایرن خواهد بود چرا که می دانند دست کم گرفتن این تیم تبعات سنگینی برایشان خواهد داشت.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید