جی پلاس

شطرنج آکواریومی ابتکار سوئیسی ها برای مقابله با کرونا! +تصاویر

رقابت های شطرنج بیل با ابتکار جدیدی برای مقابله با ویروس کرونا برای نخستین بار پس از شیوع جدی این بیماری در جهان، به شکل حضوری برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ شیوع ویروس مخوف کرونا که باعث ابتلای بسیاری از مردم جهان به بیماری کووید 19 شد، باعث تعلیق رقابت های ورزشی در رشته های مختلف شد. رقابت های شطرنج نیز به دلیل فاصله کم دو بازیکن و الزام به چند ساعت روبروی هم نشستن جزو رشته های پرخطر تشخیص داده شد و رقابت های حضوری آن لغو شد.

اما مسئولان برگزار کننده تورنمنت بیل، که یکی از رویدادهای مهم و سطح بالا در شطرنج به شمار می رود، بالاخره به چند ماه تعلیق این رشته پایان دادند و با ابتکاری جالب توجه رقابت های این رشته را به شکل حضوری برگزار کردند. در جدول استادی این مسابقات یک حفاظ شیشه ای قطور و کاملا شفاف در وسط صفحه شطرنج قرار گرفته تا ترشحات تنفسی بازیکنان با هم برخورد نکند.

البته این امکان فقط برای جدول استادی که تعداد بازیکنان اندک است در نظر گرفته شده است. در جدول آزاد رقابت ها که تعداد بازیکنان زیاد است، صرفا برای هر بازی دو میز درنظر گرفته شده تا بازیکنان در فاصله ای بیش از دو متر از هم قرار داشته باشند.

آخرین بار که یک رویداد معتبر در شطرنج جهان به شکل حضوری برگزار شد، مربوط به رقابت های بسیار مهم کاندیداهای قهرمانی جهان بود، که البته همان رویداد نیز پس از شدت گیری بیماری کرونا، با تمصیم فدراسیون جهانی شطرنج ناتمام باقی ماند.

44444343

444

IMG_20200723_115152_064

دیدگاه تان را بنویسید