گزارش جی پلاس از هفته بیست و سوم لیگ برتر

پیکان از قعر فرار کرد؛ فولاد و استقلال را سیل کرونا بُرد! +نتایج و جدول

در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال اتفاقات عجیب و غریب و البته کرونایی رخ داد که در نهایت منجر به لغو دو بازی شد. در این هفته همچنین فاصله تیم صدرنشین با تیم دوم جدول به 12 امتیاز افزایش پیدا کرد.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس، در هفته بیست و سوم لیگ برتر پرسپولیس بازهم به برد رسید و سپاهان با تساوی برابر سایپا از حفظ فاصله با قرمزها ناکام ماند و فاصله پرسپولیس و تیم دوم و سوم جدول به 12 امتیاز رسید.

در این هفته که تست کرونای بازیکنان استقلال و فولاد مثبت اعلام شده بود، حواشی زیادی پیرامون لیگ به وجود آمد. سازمان لیگ اعلام کرد که این دو تیم باید باردیگر در یک آزمایشگاه مطمئن و البته به صورت مخفیانه تست کرونا را تکرار کنند. اگر نفراتی که به سازمان لیگ اعلام شده بود تست شان بازهم مثبت باشد تیم ها به قرنطینه می روند و بازی هم به تعویق می افتد اما اگر تست ها منفی باشد مسئولان تیم ها باید پاسخگو باشند و احتمالا جرایم سنگینی نیز برای تیم ها درنظر گرفته می شود.

با وجود اینکه اتفاقات زیادی که در دو روز گذشته رخ داده اما هنوز معلوم نیست که این اتفاقات چه منشعی داشته و در نهایت برای تست های بازیکنان چه اتفاقی می افتد. قطعا این هفته را می توان عجیب ترین هفته لیگ برتر فوتبال ایران نامید.

تراکتور 2- صنعت نفت آبادان صفر

یکی از بازی های مهم هفته بیست و سوم در تبریز برگزار شد که احسان حاج صفی ستاره آن بود. این بازیکن توانست در دقایق 42 و 60 برای تراکتور گلزنی کند و باعث کسب سه امتیاز مسابقه برای تیمش شود. این سه امتیاز برای تراکتور اهمیت زیادی داشت و باعث شد این تیم 40 امتیازی شود و در رده چهارم جدول قرار بگیرد. صنعت نفت هم فرصت مناسبی که برای کنار زدن تراکتور را داشت از دست داد تا 36 امتیازی بماند و در رده هفتم بماند.

ساکت الهامی سرمربی تراکتور گفت: دست همه بازیکنان درد نکند، زحمت کشیدند و برد حق آنها بود. می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. تیم قدری در فشار بود. این برد را تقدیم هواداران می‌کنم که دوست داشتیم کنار ما باشند تا این پیروزی را با هم جشن بگیریم. امیدوارم زمانی برسد که کنار هم جشن بگیریم.

وی درباره اضافه شدن دژاگه خاطرنشان کرد: دژاگه 26 ساعت است که به ایران رسیده، البته او تمرینات انفرادی را در آلمان داشته اما با تیم تمرین پرفشار نداشته است. دست ما خالی بود به همین دلیل از او خواهش کردیم امروز روی نیمکت بنشیند. از او تشکر می‌کنم. از فردا می‌توانیم وضعیت او را بسنجیم.

ذوب آهن یک- پیکان 4

استقبال پیکانی ها از لوکا بوناچیچ سرمربی جدید ذوب آهن پرگل بود و شاگردان ویسی در اصفهان با 4 گل از سد میزبان گذشتند. نتیجه ای که بسیاری عجیب بود و البته باعث شد پیکان 18 امتیازی شود و ذوب آهن 22 امتیازی بماند. ذوب آهن با این شکست کارش برای ماندن در لیگ برتر هم به خطر افتاد. در این مسابقه ایوان مارکوویچ در دقیقه 15 گل اول ذوب آهن را زد اما فراز امام علی (دو گل)، شهریار مغانلو (یک گل) و مهدی خلیل (دروازه بان ذوب آهن) برای پیکان گلزنی کردند. گل چهارم روی پنالتی به دست آمد جایی که ضربه امام علی به تیر اصابت کرد و با برخورد توپ به پشت خلیل وارد دروازه شد.

عبدالله ویسی بعد از دیدار برابر ذوب‌آهن اظهار گفت: یک بازی سنگین و پر استرس را پشت سر گذاشتیم؛ هم برای ما و هم برای ذوب‌آهن. وضعیت دو تیم در جدول خوب نبود و تلاش کردیم که روی نقاط ضعف کار کنیم تا خط دفاعی ما بدون ترس بازی کند. خوشحالم در زمین حریف گل اول را خوردیم اما برگشتیم و با 4 گل حریف را شکست دادیم. چه ها بسیار تلاش کردند، زحمت کشیدند و توانستیم ذوب آهن قدرتمند را با 4گل شکست بدهیم. مطمئنم جایگاه ذوب‌آهن این نیست؛ همانطور که جایگاه پیکان این نیست. امیدوارم در بازی های آینده، هم ما و هم ذوب آهن، روند بهتری داشته باشیم.

پرسپولیس یک- شاهین شهرداری بوشهر صفر

شاگردان یحیی گل محمدی در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی کار سختی برابر شاهین ته جدولی داشتند. در این بازی که از نظر سطح کیفی قابل قبول نبود، کمال کامیابی نیا در دقیقه 43 از بازی اخراج شد تا کار تیمش برای گلزنی سخت شود. در نیمه دوم و در دقیقه 66 مهدی ترابی روی اشتباه پیاپی مدافعان شاهین دروازه حریف را باز کرد و پرسپولیس با همین یک گل به پیروزی رسید و 53 امتیازی شد. داور یک پنالتی هم به نفع پرسپولیس اعلام کرد که کمک داور آن را رد و داور وسط هم تصمیم خود را عوض کرد. موضوعی که اعتراض پرسپولیسی ها را هم به همراه داشت. با این باخت شاهین بوشهر هم کارش برای بقا در لیگ برتر سخت تر از قبل شد و هم اکنون با 17 امتیاز قعرنشین لیگ برتر است.

یحیی گل‌محمدی بعد از دیدار پرسپولیس و شاهین گفت: ما به دنبال گرفتن 3 امتیاز این بازی بودیم ولی در نیمه اول خوب کار نکردیم چون سرعت بازی پایین بود. نتوانستیم از فضاها استفاده کنیم و موقعیت خوبی روی دروازه حریف ایجاد کنیم. بعد از 10 نفره شدن شوک مثبتی به تیم ما وارد شد و تلاش مضاعفی داشتیم و گل قشنگی هم زدیم و موقعیت آنچنانی به حریف ندادیم. این 3 امتیاز برای ما خیلی حساس بود. این برد را به هواداران پرسپولیس که جای آنها خالی بود تبریک می‌گویم. ای کاش آنها از نزدیک بازی ما را می‌دیدند ولی شک ندارم دعای خیر آنها دنبال ما است. از بازیکنان تیمم تشکر می‌کنم که با انگیزه بالاتر و برد وارد زمین شدند، هر چند که 10 نفره بودند. یک پنالتی هم به سود ما اعلام نشد.

مهرداد کریمیان بعد از شکست مقابل پرسپولیس گفت: ما نیمه اول را بسیار خوب شروع کردیم و از نظر تاکتیکی به هدفمان رسیدیم. موقعیت آنچنانی به پرسپولیس ندادیم و تا زمانی که حریف 10 نفره شد، عالی کار کردیم. در نیمه دوم از نظر کیفی نسبت به حریف پایین تر بودیم و روی یک اشتباه ساده گل خوردیم. در برخی صحنه‌ها خوب کار نکردیم. البته وقتی تیمی می‌بازد، باید دنبال ایرادات بگردیم. امیدوارم در آینده به جدول برگردیم.

سرمربی شاهین در خصوص قضاوت کاظمی در این دیدار عنوان کرد: در این مورد اصلا حرف نمی‌زنم چون در حیطه وظایفم نیست. البته تیم داوری خیلی خوب کار کرد و انصافا خیلی زحمت کشید. کاظمی و همکارانش خوب سوت زدند. امیدوارم در آینده، این تیم به موفقیت برسد.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای تیمش در آینده دارد، گفت: باید منتظر لغزش تیم‌های دیگر باشیم. باید تلاش کنیم تا با تمرکز بیشتر نتایج خوبی در خور شاهین بوشهر و هواداران این تیم داشته باشیم.

گل گهر سیرجان صفر- شهرخودرو یک

تیم پایین جدولی گل گهر که هفته گذشته برابر سپاهان شکست خورد در سیرجان به مصاف شهرخودرو رفت. سیف الهی که دقیقه 73 به زمین آمده بود دقیقه 86 گل برتری شهرخودرو را به ثمر رساند تا این تیم 41 امتیازی شود و در رده سوم قرار بگیرد. سیرجانی ها نیز با 19 امتیاز در رده چهاردهم باقی ماندند. بازی رفت هم با همین نتیجه به پایان رسیده بود.

مجتبی سرآسیایی، سرمربی شهرخودرو بعد از کسب سه امتیاز بازی تیمش با گل‌گهر سیرجان گفت: به مجید جلالی و همه بازیکنان گل‌گهر بابت این فوتبال زیبا تبریک می‌گویم. بالاخره ما هم زحمت کشیدیم و فوتبال خوبی انجام دادیم و شرایط فوتبال به گونه‌ای شد که سه امتیاز را کسب کردیم. از روز اول هم مالک باشگاه و خود ما در رابطه با بازی‌ها گفتیم. مدیریت این شرایط خیلی سخت است. در فضایی قدم می‌گذاشتیم که انتهای نامعلومی داشت و می‌دانستیم نمی‌توان این اتفاقات را کنترل کرد. هر چقدر هم کنترل‌ها شدید باشد، رعایت همه مسائلی بهداشتی قطعا امکان‌پذیر نبود. پیش‌بینی نمی‌کردیم در این سطح به مشکل بخوریم. الان کار فدراسیون و سازمان لیگ سخت است. همه برگزارکنندگان فوتبال در خطر هستند. البته کشورمان وارد شرایط خطرناکی می‌شود و باید این موضوع کنترل شود چون به فوتبال هم تسری پیدا خواهد کرد.آرزو می‌کنم تیم آقای جلالی با این شرایط و پتانسیل روند بهتری از حیث نتیجه‌گیری داشته باشد و تیم برای مردم سیرجان ماندگار باشد.

مجید جلالی بعد از شکست تیمش مقابل شهرخودرو اظهار کرد: بازیکنانم با تمام وجود بازی کردند و مستحق باخت نبود. حق‌مان بود این بازی را ببریم. به هر حال فوتبال ورزش لحظه‌هاست و یک لحظه غفلت سرنوشت هر تیمی را رقم می‌زند. ما بازی‌های خیلی مهمی در پیش داریم و باید همه تمرکزمان را روی حفظ تیم بگذاریم. نباید بعد از یک بازی خوب که با شکست همراه شده، اتحاد ما به هم خورد و باید کماکان به آینده نگاه داشته باشیم و از بازی‌های بعدی امتیازات بیش‌تری کسب کنیم. به نظرم بازی فوق‌العاده تلخی بود. بعضی وقت‌ها نمی‌توان نتیجه را هضم کرد. ساختار گلی که خوردیم ربطی به تعویض‌های ما نداشت. یک لحظه غافلگیر شدیم. به هر حال از بازیکنانم گلایه‌ای ندارم. آن‌ها با تمام توان خود بازی کردند. همیشه هم این‌طور نمی‌ماند. ان‌شاءالله در بازی‌های آینده این شکست را جبران کنیم.

نفت مسجد سلیمان یک- ماشین سازی تبریز صفر

شاگردان مهدی تارتار در خانه پذیرای ماشین سازی بودند که توانستند با تک گل میرجوان سه امتیاز مهم را به دست آورند. با این برد نفت مسجد سلیمان با 32 امتیاز در رده هشتم جدول قرار گرفت و ماشین سازی هم 24 امتیازی و در رده دهم ماند.

تارتار سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان در نشست خبری پس از دیدار با ماشین‌سازی گفت: برخی مربیان برای کسب پیروزی بازیکن کرونایی به میدان می‌فرستند.اگر موقعیت‌های گل در نیمه اول را استفاده می‌کردیم در نیمه دوم دچار استرس نمی‌شدیم.اینکه در هر تیمی 5-6 بازیکن کمتر یا بیشتر به ویروس مبتلا می شوند خطرناک است.

سایپا صفر -سپاهان صفر

شاگردان امیرقلعه نویی در دستگردی به مصاف سایپا رفتند و تلاش می کردند که فاصله 10 امتیازی با پرسپولیس را حفظ کنند اما دروازه بان سایپا مانع این کار شد. حامد فلاح زاده که فعال ترین بازیکن میدان بود باعث شد تیمش یک امتیاز را از سپاهان بگیرد. سپاهان با این یک امتیاز فاصله اش با صدرجدول به 12 امتیاز رسید و به خاطر تفاضل بهتر نسبت به شهرخودرو در رده دوم جدول قرار گرفت. سایپا هم با 21 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار گرفت.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان بعد از توقف تیمش برابر سایپا اظهار کرد: به نظر من بازی خیلی خوبی انجام دادیم. بازیکنان ما خیلی خوب بازی کردند. سایپا نزدیک دروازه ما هم نشد. سایپا تیم خیلی خوبی است و برابر استقلال موقعیت‌های خوبی داشت. ما باید خودمان را تنبیه کنیم. فوتبال هم ما را تنبیه کرد. دروازه‌بان حریف هم روز خیلی خوبی داشت. زمین هم کیفیت خوبی نداشت و چمن خیلی بلند بود. به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم. صادقی با لایه‌های دفاعی تیمش به دنبال استفاده از اوت بود.تیم ما خیلی روان بازی می‌کرد. موقعیت‌های خوبی داشتیم. این فوتبال است و اگر گل نزنیم تنبیه می‌شویم.

نساجی مازندران - فولاد خوزستان (برگزار نشد)

پارس جنوبی جم- استقلال (برگزار نشد)

photo_2020-07-05_23-17-22

دیدگاه تان را بنویسید