گزارش جی پلاس از هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال

پرسپولیس با هواداران ماکتی در انتظار شاهین/ تراکتور و استقلال به دنبال سهمیه آسیایی +جدول

هفته بیست وسوم لیگ برتر فوتبال از 14 تیر با برگزاری سه مسابقه آغاز می شود و 15 تیر نیز با برگزاری پنج بازی باقی مانده به پایان می رسد.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس، هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال روز شنبه با انجام سه مسابقه آغاز می شود و در ادامه رقابت ها نیز روز یکشنبه پنج مسابقه انجام می شود تا این هفته از رقابت ها به پایان برسد.

شنبه 14 تیر

تراکتور- صنعت نفت آبادان ساعت 20:15

یکی از جذاب ترین بازی های روز نخست را می توان جدال تراکتور و صنعت نفت آبادان دانست که تیم های ششم و هفتم جدول به مصاف هم می روند. تراکتور که در هفته گذشته برابر نساجی مغلوب شد  در این هفته به مصاف شاگردان سراج می رود و برای امیدوار بودن به کسب سهمیه آسیایی باید برنده این مسابقه باشند. صنعت نفت هم به دنبال این است که با پیروزی برابر تراکتور جایگاه خود را در جدول بهبود ببخشد و با پشت سرگذاشتن تراکتور به رده های بالای جدول صعود کند. در حال حاضر تراکتور 37 و صنعت نفت آبادان 36 امتیازی هستند.

ذوب آهن اصفهان - پیکان تهران ساعت 20:45

ذوب آهنی ها برای اینکه خیالشان را عدم سقوط راحت کنند در اصفهان به مصاف پیکان قعرنشین می رود. پیکانی ها که هفته گذشته برابر صدرنشین مغلوب شدند برای فرار از سقوط به تک تک امتیازات احتیاج دارند. ذوب آهن با مربی جدید خود لوکا بوناچیچ نیز تلاش می کند جایگاه خود را در جدول سروسامان ببخشد. پیکان با 15 امتیاز کمترین شانس را برای بقا در لیگ برتر دارد و ذوب آهن هم با 22 امتیاز در جایگاه یازدهم است.

پرسپولیس – شاهین شهرداری بوشهر ساعت 21

پرسپولیس که هفته هاست در رده اول جدول جا خوش کرده در اولین بازی خانگی خود بعد از کرونا از ساعت 21 باید به مصاف شاهین شهرداری بوشهر دیگر تیم درحال سقوط لیگ برود. پرسپولیس هم اکنون 50 امتیازی است و در هفته گذشته پیکان را از پیش رو برداشته بود. شاهینی ها نیز در هفته بیست و دوم برابر نفت مسجد سلیمان به تساوی رسیدند. شاهین که تلاش می کند شانس خود را برای بقا در لیگ برتر حفظ کند می تواند برای صدرنشین دردسرساز شود و شاید با کسب امتیاز در این مسابقه رقیبان پرسپولیس را در صدر جدول خوشحال کند.

یکشنبه 15 تیر

پارس جنوبی جم- استقلال ساعت 20:30

استقلال بعد از دو بازی نه چندان دلچسب برای هواداران باید در جم به مصاف پارس جنوبی برود. شاگردان فرهاد مجیدی برای امیدوار بودن به کسب سهمیه و البته کسب رضایت هواداران مجبور به پیروزی در این دیدار هستند. استقلال در حال حاضر با 37 امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفته و 13 امتیاز تا صدرجدول فاصله دارد. استقلال اگر امتیاز کامل را از جم به دست نیاورد و رقبا برابر حریفان پیروز شوند کار این تیم پایتخت نشین برای حضور در آسیا دشوار می شود. در آن سوی میدان پارسی ها با 20 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارند. با وجود اینکه پارس جنوبی 5 امتیاز تا قعرجدول فاصله دارد اما در صورت لغزش می تواند کاندیدای سقوط به دسته یک باشد.

گل گهر سیرجان - شهر خودرو ساعت 20:30

شهر خودرو هم که با 38 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد در سیرجان میزبانی یکی از تیم های قعرنشین است. شاگردان مجید جلالی که هفته گذشته برابر سپاهان شکست خورده بودند برابر یکی دیگر از تیم های بالانشین کار سختی دارند. گل گهر در حال حاضر با 19 امتیاز چهاردهم است. شاگردان سرآسیایی که به دنبال سهمیه لیگ قهرمانان هستند چاره ای جز برد تیم پایین جدولی ندارند.

نفت مسجدسلیمان - ماشین سازی تبریز ساعت 21

مسجد سلیمان یکی از تیم هایی است که اگر امروز بگویند لیگ ناتمام مانده هیچ اعتراضی ندارد. این تیم نه شانس کسب سهمیه دارد و نه کاندیدای سقوط است. این تیم در مسجد سلیمان میزبان ماشین سازی تبریز است؛ تیمی که با 24 امتیاز در رده دهم است و خطری تهدیدش نمی کند. سه امتیاز این مسابقه نمی تواند باعث بروز تغییرات عمده در جایگاه دو تیم شود و شاید بتوان این بازی را برای دوتیم کم اهمیت دانست.

نساجی مازندران- فولاد خوزستان ساعت 21

بعد از اینکه فولاد در جایگاه سوم جدول قرار گرفت و حالا در رده ای است که سهمیه را کسب کرده اعلام شد که تست اولیه شش بازیکن این تیم مشکوک به کرونا بوده است و نتایج قطعی به زودی اعلام می شود. این تیم بازیکنان خود را قرنطینه کرده است. اگر تست این شش بازیکن به صورت قطعی مثبت شود باید منتظر تصمیم سازمان لیگ بود تا مشخص شود سرنوشت بازی این تیم با نساجی چه خواهد شد. نساجی هم با سه امتیازی که از دیدار قبل برابر تراکتور کسب کرد با 26 امتیاز در رده نهم جدول است.

سایپا- سپاهان ساعت 21

شاگردان ابراهیم صادقی با وجود اینکه یک امتیاز مهم را از بازی برابر استقلال کسب کردند اما هم چنان در شرایط سختی قرار دارند و اگر بازی های باقی مانده خود را با موفقیت پشت سرنگذارند می توانند یکی از تیم های سقوط کننده باشند. در آن سو سپاهان با وجود اینکه کمترین اختلاف امتیاز را با صدرجدول دارد اما بازهم شانسش برای نایب قهرمانی بیشتر از قهرمانی است. شاگردان امیر قلعه نویی در بازی گذشته گل گهر را شکست دادند و حالا باید برابر سایپایی به میدان بروند که امتیاز این مسابقه برای آن ها ارزشمند است هرچند که تیم اصفهانی هم نمی خواهد جایگاهش در جدول متزلزل شود.

212121

دیدگاه تان را بنویسید