گزارش جی پلاس از پاداشی که پرداخت نمی شود

خانم ها در فوتبال ایران اصلا مقدم نیستند/ چمدان های یورو برای ویلموتس؛ بی پولی برای دختران فوتسالیست!

در حالی که حدود یک سال و 10 ماه از قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان ایران در آسیا می گذرد و این تیم در تیرماه سال ۹۸ باید در دوره سوم این رقابت ها شرکت کند اما هنوز پاداش قهرمانی دوره گذشته به آن ها پرداخت نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، 22 اردیبهشت سال 97 تیم ملی فوتسال زنان ایران با برتری 5 بر 2 برابر ژاپن برای دومین دوره پیاپی قهرمان آسیا شد و جام را به ایران آورد. بعد از این قهرمانی وزیر، معاون وزیر، سازمان ها و ارگان های مربوط به ورزش و حتی غیر مربوط هم در آن زمان به شکل های مختلف پیام هایی را برای این قهرمانی منتشر کردند  و حتی تنور دعوت بازیکنان این تیم به برنامه های تلویزیونی هم داغ شد.

اما حالا بعد از مصاحبه ها و گزارش های زیادی که در رسانه ها منتشر شده هنوز هم آب از آب تکان نخورده است و بی اهمیت ترین موضوع در فدراسیون فوتبال پرداخت پاداش دختران فوتسالیست است. (لازم به ذکر است تیم ملی فوتسال مردان هم پاداش خود را دریافت نکرده است)

پاداش دختران فوتسالیست در آسیا حدودا نفری 20 تا 22 میلیون تومان بود که در کل مبلغی حدود 500 میلیون تومان می شود؛ برکسی پوشیده نیست که ارزش این 22 میلیون تومان در همان زمان بسیار بیشتر از الان بود و آن ها با دریافت این پول در شرایط فعلی برای خرید 4 سکه تمام بهارآزادی باید دو میلیون تومان هم از جیب خودشان بگذارند اما همان زمان می توانستند یک خودرو پراید بخرند.

این موضوع وقتی جالب می شود که بدانیم تیم ملی مردان ایران برای صعود به نیمه نهایی جام ملت های آسیا نفری 500 میلیون تومان دریافت کرد! هیچ یک از بازیکنان یا کادرفنی تیم ملی زنان انتظار ندارند این پاداش به مردان پرداخت نشود اما وقتی صحبت از پرداخت حق و حقوق به میان می آید باید همه به یک چشم دیده شوند. کما اینکه دختران فوتسالیست به مانند مردان منبع درآمد متعدد ندارند و اگر قرار به اجرای عدالت باشد باید همان زمان این مبلغ نه چندان زیاد به این دختران پرداخت می شد.

یک سال پیش و حدود یک ماه قبل از پایان سال 97 فدراسیون اعلام کرد به زودی و در ماه های اولیه سال 98 این پاداش پرداخت می شود اما هنوز هم خبری نشده است. در بهمن ماه سال جاری از بازیکنان تیم ملی فوتسال زنان شماره حساب گرفته شد تا شاید این پول به حسابشان پرداخت شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. البته با توجه به شرایط فدراسیون بعید به نظر می رسد این اتفاق به این زودی ها رخ بدهد.

نکته قابل توجه این است که این پاداش هم به اصرار لیلا صوفی زاده در هیات رییسه فدراسیون به تصویب رسید و اگر این اتفاق رخ نمی داد احتمالا فدراسیون از پرداخت پاداش سرباز می زد؛ اگر چه هنوز هم به بازیکنان داده نشده است.

لیلا صوفی زاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره این موضوع گفت: من با مسئول مالی فدراسیون صحبت کردم و او اعلام کرد که به دلیل عدم پرداخت کامل اعتبارات از سوی وزارت ورزش امسال قادر به پرداخت این پاداش نیستند.

مهین فرهادی زاد معاون بانوان وزارت ورزش اواسط شهریور گفت: "هفته گذشته جلسه ای داشتیم. آقای تاج رئیس فدراسیون گفت همین هفته پاداش ها پرداخت می شود. بعد از آن هم بر اساس پیگیری هایی که کردیم احتمالا تا الان این اتفاق افتاده است."

اما بعد از گذشت 6 ماه هنوز معاون وزیر پیگیر این موضوع نیست که چرا این پاداش هنوز پرداخت نشده است؟! اگر معاون زنان وزارت ورزش این مسائل را پیگیری نکند چه کسی باید این موضوع را بررسی کند؟ اعتباراتی که از سوی وزارت ورزش باید به بخش بانوان تخصیص یابد را چه کسی پیگیری می کند و چرا تاکنون فرهادی زاد برای احقاق حق دختران فوتسالیست کاری نکرده است؟

عدم پرداخت این پاداش به عدم مسئولیت پذیری مهدی تاج رییس وقت فدراسیون باز می گردد. او که به همراه معاون وقت وزارت ورزش به هردری زدند که دستمزد فوتبالیست ها و کادرفنی را ولو با بردن چمدان به کشور دیگر پرداخت کنند اما در اهدای پاداش 500 میلیون تومان دختران فوتسالیست عاجز ماندند.

با همه این توضیحات باید گفت رفتار فدراسیون وقت فوتبال با ریاست مهدی تاج و سکان داران امروز که همه در اندیشه اساسنامه و برگزاری انتخابات براساس خواسته خودشان هستند، در قبال دختران فوتسالیست کاملا تبعیض آمیز است. دقیقا همان زمان که نوبت به پرداخت پاداش این دختران می رسد صحبت از اعتبارات است اما چمدان چمدان پول برای حذف شدن تیم ملی فوتبال و باخت به بحرین و عراق تحویل سرمربی داده می شود و گویی در فوتبال و ورزش ایران خانم ها اصلا مقدم نیستند!

 

دیدگاه تان را بنویسید