از رفتن استراماچونی تا آمدن فرهاد/ مجیدی کدام بازیکنان را می خواهد؟

پس از کش و قوس های فراوان داستان استراماچونی با استقلال به پایان رسید و فرهاد مجیدی سرمربی این تیم شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در یک ماهه گذشته استقلال روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشته است اما به نظر می رسد پرونده این باشگاه با استراماچونی به پایان رسیده و فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جدید این تیم کارش را آغاز خواهد کرد.

قرارداد سرمربی جدید به مدت یک و نیم فصل است. مجید نامجومطلق، مربی اسپانیایی، مربی بدنساز انگلیسی، بهزاد غلامپور و صالح مصطفوی کادر مربیگری تیم استقلال را تشکیل خواهند داد. 

چه کسی نگذاشت "دی بیاسی" استقلالی شود؟

چند ساعت پیش نیکولو اسکیرا خبرنگار گازتا دلو اسپورت توئیتی جنجالی را منتشر کرده است که باشگاه استقلال با جیانی دی‌بیاسی برای جانشینی استراماچونی مذاکره کرده بود و خلیل زاده و علی خطیر پیشنهاد قراردادی تا سال 2021 با دستمزد 105 میلیون یورو را ارائه کرده بودند و این سرمربی آماده پرواز به ایران بود اما مسعود سلطانی‌‌فر (وزیر ورزش) موافق این موضوع نبود و ترجیح داد فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شود.

اسماعیل خلیل زاده  در واکنش به این موضوع اظهار داشت: دی بیاسی جزو گزینه های بود که امروز در هیات مدیره بررسی شد ولی با نظر همه اعضا از بین گزینه ها حذف شد.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که چرا دی بیاسی به عنوان سرمربی استقلال انتخاب نشد گفت: آقای دی بیاسی علیرغم معرفی توسط آقای خطیر با توجه به اینکه  در دو سال اخیر بیکار بوده و در دوره مربیگری اکثرا در سری C ایتالیا حضور داشته و سابقه قهرمانی در هیچ رده ای نداشته وکارنامه اش ضعیف بود مورد توجه هیات مدیره قرار نگرفت و کنار گذاشته شد.

وی افزود: به جز این مربی یک گزینه داخلی و یک گزینه خارجی هم در بین اسامی  بودند که هیات مدیره آن ها را هم کنار گذاشت.

ادعای عجیب خبرنگار ایتالیایی درباره تغییر جانشین استراماچونی

ماجرای آندره استراماچونی با استقلال به خط پایان رسید تا عملا این سرمربی از جمع آبی‌های ایران جدا شود.

بر این اساس امروز استقلالی‌ها پس از برگزاری جلسه هیات مدیره فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کردند.

این در شرایطی است که نیکولو اسکیرا خبرنگار گازتا دلو اسپورت توئیتی جنجالی را منتشر کرده است.

وی نوشت: باشگاه استقلال با جیانی دی‌بیاسی برای جانشینی استراماچونی مذاکره کرده بود و خلیل زاده و علی خطیر پیشنهاد قراردادی تا سال 2021 با دستمزد 105 میلیون یورو را ارائه کرده بودند و این سرمربی آماده پرواز به ایران بود اما مسعود سلطانی‌‌فر (وزیر ورزش) موافق این موضوع نبود و ترجیح داد فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شود.

 

استعفای ماجدی پذیرفته نشد

چند روز پیش بود که میرشاد ماجدی از حضور در هیات مدیره باشگاه استقلال استعفا کرد. وی بعد از این اتفاق به همراه تیم ملی امید راهی بانکوک تایلند شد تا در کنار این تیم حضور داشته باشد اما با اعلام اسماعیل خلیل زاده استعفای این عضو هیات مدیره پذیرفته نشده است!

سرپرست باشگاه استقلال با اشاره به این موضوع گفت: امروز فتح الله زاده در نشست هیات مدیره حضور نداشت چون در ترکیه حضور داشت ولی به سایر اعضا برای تصمیمات اختیار داده بود. آقایان ماجدی و منزوی هنوز هم عضو هیات مدیره استقلال هستند. تا این لحظه هیچگونه استعفایی پذیرفته نشده است. من امروز نزد وزیر ورزش بودم و استعفای آقایان فتح الله زاده و ماجدی پذیرفته نشده است.تا این لحظه آقایان فتح الله زاده، منزوی، ماجدی و فتحی عضو هیات مدیره استقلال هستند.

وی در خصوص اینکه تا آیا پایان فصل به عنوان سرپرست باشگاه ابقا شده است  یا قرار است مدیرعامل انتخاب شود گفت: نظر دوستان تا امروز همین بوده ولی اینکه در آینده چه اتفاقی رخ می دهد نمی دانم.

با این اظهارات به جز خلیل زاده و موسوی که امروز به عنوان عضو جدید معرفی شده است 4 عضو دیگر در هیات مدیره حضور دارند که جمع آنها به عدد 6 که در واقع در تصمیم گیری زوج می شود رسیده است.

 

قربانی:هواداران از فرهاد مجیدی حمایت کنند/ گفتند دنبال سهم هستی

پیروز قربانی درباره اینکه گفته می‌شود قرار است دستیار فرهاد مجیدی در استقلال شود، اظهار داشت: جای افتخار است که صحبت از حضورم در استقلال می‌شود، اما پیش از این نظرم را گفته بودم و پای آن هستم. در روزهای گذشته صحبت‌های زیادی در خصوص صفحات مجازی و شرایط استقلال انجام دادم. کسی که خواب باشد را، می‌توان بیدار کرد، اما فردی را که خودش را به خواب زده، سخت است بیدار کرد.

وی با اشاره به فضایی که در صفحات مجازی وجود دارد، افزود: هواداران استقلال روی سر من قرار دارند، ولی بدانند امثال حسن روشن، جوانی‌شان را برای استقلال گذاشتند و نباید به آنها توهین شود. متأسفم که خیلی راحت به پیشکسوتان استقلال توهین می‌شود. اصلا فرض کنیم که استراماچونی می‌ماند و 5 جام قهرمانی کسب می‌کرد، اما چطور اجازه دادید به پیشکسوتانی همچون حسن روشن، فرهاد مجیدی، هادی طباطبایی، ستار همدانی و ... توهین شده و آنها را سرخورده شوند؟

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: برخی صحبت‌های من هم جنبه کنایه داشت و هم شوخی، اما همه آنها واقعیت بود. از روز اول حرف‌هایم را درباره حضور در استقلال زده‌ام و الان هم افتخار می‌کنم که به جایی رسیده‌ام که از من می‌خواهند به استقلال خدمت کنم، اما در مقطع فعلی نبودم بهتر از بودن است. به مجیدی در تماس تلفنی گفتم که همه جوره کمکش خواهم کرد تا در استقلال موفق باشد.

قربانی در پاسخ به این سؤال که چرا دوست ندارد در کادر فنی استقلال باشد، گفت: برخی‌ها من را به سهم‌خواهی و سهم طلبی متهم کردند. به آقایان گفتم که شاید نتوانم فیزیکی کمک کنم، اما از بیرون به مجیدی و استقلال کمک خواهم کرد. همه استقلالی‌ها باید به مجیدی کمک کنند تا با استقلال موفق باشد و نتیجه بگیرد.

وی با ناراحتی از اینکه به او گفته بودند که دنبال سهم‌خواهی از استقلال است، گفت: می‌خواهم ماجرای حضورم در استقلال را شفاف بگویم. در ابتدای فصل، امیرحسین فتحی و علی خطیر با من صحبت کردند که عضو کادر فنی استراماچونی باشم. من او را ندیده بودم تا اینکه در جلسه معارفه او را دیدم. در همان روز، صحبت‌هایی مطرح شد و مترجم استراماچونی اشتباه مطالب را ترجمه کرد. استراماچونی هم گفت من نیاز به دستیار ندارم و یک مربی دروازه‌بان و یک آنالیزور می‌خواهم. با خطیر تماس گرفتم و ماجرا را گفتم، او به من گفت که فتحی در این زمینه (حضورم در کادر فنی اسرتاماچونی) عجله کرده و دو، سه روز صبر کنم تا همه چیز درست شود. استراماچونی هم گفته بود که می‌توانم به عنوان سرپرست تیم بیایم، آن هم در شرایطی که اصغر حاجیلو سرپرست تیم بود. به فتحی و خطیر گفتم که استراماچونی چه کاره است که بگوید سرپرست چه کسی باشد؟ همان شب از حضور در استقلال انصراف دادم، آن هم در شرایطی که بار دیگر پیشنهاد سرپرستی و حضور در آمادمی استقلال را دادند و قبول نکردم بیایم، پس من دنبال سهم‌خواهی نبودم.

«متاسفانه همه پیش‌بینی‌های من در مورد استراماچونی درست از آب درآمد»، قربانی با بیان این جمله ادامه داد: در تلویزیون هم صحبت کردم و گفتم که دیگر هیچ موقع من در استقلال نمی‌بینید. من هر چه در زندگی‌ام دارم، از استقلال بوده و دلم بیشتر از از کسانی که الکی می‌خواهند خودشان را در دل هواداران جا کنند، می‌سوزد.

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: بار دیگر تکرار می‌کنم که برای مجیدی آرزوی موفقیت کرده و همه جوره به او کمک خواهم کرد. باز هم یک جریانی راه می‌افتد تا مجیدی موفق نشود، اما از مردم می‌خواهم که این بار باهوش بوده و از قضایای اخیر درس بگیرند. ماجرای استراماچونی یک سناریوی از پیش تعیین شده بود. او چند مدیر برنامه و وکیل داشت و هر اتفاقی می‌افتاد، یک چیزی را رو می‌کرد. استراماچونی حتی در ایران هم آدم داشت و بهتر است آنهایی را پیدا کنند که استقلال را خار و خفیف کردند. امیدوارم عزت استقلال حفظ شود، تیمی که دو بار قهرمانی آسیا را کسب کرده و خیلی‌ها دنبال آن هستند. هوادار استقلال، باهوش باشید و از ماجرای اخیر درس بگیرید. به من قربانی ناسزا بگویید، اما به حرف‌هایم فکر کنید، این بار مجیدی آمده و نگذارید ماجراهای اخیر تکرار شود.

قربانی در پایان گفت: الان هم از مجیدی عذرخواهی می‌کنم که نمی‌توانم در کادر فنی باشم، اگر چه هر کسی جای من بود، فقط این سؤال را می‌پرسید که کجا را امضاء کند! منطق به من می‌گوید الان در استقلال نباشم، بهتر است.

 

پاتوسی و مطهری در لیست فرهاد مجیدی برای حضور در استقلال

در مذاکرات قبلی بین فرهاد مجیدی و مسئولان استقلال، سرمربی جدید آبی‌پوشان لیست خرید خود در نیم فصل دوم را داده بود که در بین آنها، اسامی بازیکنانی چون آیاندا پاتوسی و امیرارسلان مطهری به چشم می‌خورد.

پاتوسی نیم فصل دوم لیگ گذشته به استقلال آمد، اما مسئولان باشگاه نتوانستند او را حفظ کرده و این بازیکن نیز راهی بن‌یاس امارات شد. مطهری نیز در تیم ذوب‌‌آهن حضور دارد و بارها از علاقه‌اش به حضور در استقلال صحبت کرده است.

خلیل زاده: ان شالله استراماچونی شکایت نمی کند! / نامجو مطلق یکی از دستیاران مجیدی است

اسماعیل خلیل زاده سرپرست باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا مجیدی رسما به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شده یا نه، گفت: با توجه به گزینه های متعددی که هیات مدیره بررسی  کرد در نهایت فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی انتخاب شد. پرونده استراماچونی هم به صورت کامل بسته شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا استراماچونی می تواند از استقلال شکایت کند یا خیر گفت: هرکسی می توانند شکایت کند اما ماهم جواب داریم. ان شالله که این اتفاق نیفتد.

او در پایان درباره دستیاران فرهاد مجیدی گفت: مجید نامجو مطلق یکی از دستیاران مجیدی خواهد بود.

خلیل زاده سرپرست استقلال می ماند

در پی اتفاقات اخیر در باشگاه استقلال و جدایی آندره‌آ استراماچونی؛ میرشاد ماجدی، کامران منزوی و علی فتح‌الله‌زاده از هیات مدیره استقلال کناره‌گیری کردند. هیئت مدیره باشگاه استقلال با جدایی فتح‌الله‌زاده و منزوی مخالفت کرد و قرار است این دو نفر در هیئت مدیره باقی بمانند، اما ماجدی دیگر در هیئت مدیره نخواهد بود.

در تصمیمات جدید، عبدالرضا موسوی مدیرعامل پیشین باشگاه صبا و استقلال خوزستان به عنوان عضو جدید هیات مدیره باشگاه استقلال انتخاب شد.

بنابراین، هیات مدیره استقلال شامل اسماعیل خلیل‌زاده، علی فتح‌الله‌زاده، امیرحسین فتحی، کامران منزوی و عبدالرضا موسوی خواهد بود. قرار است تا پایان فصل خلیل‌زاده سرپرست باشگاه استقلال باقی بماند.

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شد

پس از اینکه مذاکرات باشگاه استقلال با استراماچونی برای بازگشت او بی‌نتیجه ماند، مدیران باشگاه سراغ دی‌ بیاسی دیگر مربی ایتالیایی رفتند و حتی با او نیز به توافق رسیدند. مسئولان استقلال در نهایت به این نتیجه رسیدند که در حال حاضر گزینه خارجی نمی‌تواند به این تیم کمک کند و به همین دلیل دوباره سراغ گزینه داخلی رفتند که گزینه نخست فرهاد مجیدی بود.

اگر چه مجیدی از هدایت استقلال انصراف داده بود، اما مسئولان باشگاه بار دیگر با او مذاکره کرده و طبق توافقات قبلی از او خواستند که سرمربی استقلال شود. در جلسه امروز مسئولان استقلال و مجیدی، در نهایت توافقات حاصل شد و قرار است مجیدی تا پایان فصل هدایت استقلال را برعهده داشته باشد.

دستیاران او نیز مشخص شده و به زودی معرفی می‌شوند.

فتح الله زاده: با هیچ مربی مذاکره نکردم/ هواداران شایعات را باور نکنند

بعد از قطعی شدن جدایی استراماچونی از استقلال شایعات زیادی پیرامون مذاکره فتح الله زاده با جانشین این مربی مطرح و حتی عنوان شد عضو هیات مدیره استقلال برای مذاکره با جانشین استراماچونی راهی ترکیه شده است.

وی در این باره اظهار داشت: این خبر کذب محض است، من هیچ مذاکره‌ای با کسی انجام نداده‌ام. از زمانی که استراماچونی ایران را ترک کرده تا این لحظه با هیچ گزینه‌ای برای هدایت استقلال صحبت نکرده‌ام و هواداران هم این  همه شایعات را باور نکنند.

وی افزود: رسانه‌هایی که مدعی هستند من با گزینه خارجی مذاکره کرده‌ام حتما اسم آن گزینه را هم به هواداران استقلال بگویند. این اخبار اصلا صحت ندارد و تاکید می کنم  هواداران استقلال هر خبری در مورد مذاکرات من با گزینه‌های مختلف منتشر می شود را باور نکنند.

معرفی سرمربی ایرانی استقلال تا 24 ساعت آینده

مسئولان باشگاه استقلال بعد از اینکه شب گذشته ایمیلی از طرف استراماچونی برای ادامه همکاری دریافت نکردند مقدمات انتخاب سرمربی جدید این تیم را فراهم کرده و امروز نیز مذاکراتی را با گزینه های مد نظر خود انجام دادند.

باشگاه استقلال که امروز با صدور اطلاعیه ای به صورت رسمی با استراماچونی قطع همکاری کرد خواهان جذب دراگان اسکوچیچ بود اما مخالفت باشگاه نفت، تحت قرارداد بودن این مربی و ... باعث شد وی نیز از جمع گزینه های این باشگاه خارج شود. به این ترتیب استقلالی ها روی گزینه های ایرانی برای هدایت استقلال به جمع بندی رسیده و به زودی سرمربی این تیم را معرفی خواهند کرد.

قرار است نهایتا تا 24 ساعت آینده سرمربی ایرانی تیم فوتبال استقلال معرفی شود، ضمن آنکه مطالبات بازیکنان این تیم برای آغاز تمرینات تا روز یکشنبه پرداخت خواهد شد تا این تیم کار خود را کادر فنی جدید بدون دغدغه آغاز کند.

اولین واکنش استراماچونی به پایان همکاری با استقلال +عکس

پس از یک ماه کش و قوس فراوان، باشگاه استقلال با انتشار بیانیه ای، به همکاری خود با آندره آ استراماچونی پایان داد. پس از این اتفاق استراماچونی با قراردادن عکسی از لوگوی استقلال به بیانیه آبی ها واکنش نشان داد.

 

تصویر نمایندگان استقلال در دوحه بدون نشانی از وکلای استرا!

پس از تکذیب آندره استراماجونی از مذاکره نماینده اش با مدیران استقلال، حال استقلالی ها عکسی از تیم مذاکره کننده در دوحه با حضور علی خطیر، اسماعیل خلیل زاده، لاشا وکیل سوئیسی باشگاه و رحمان رضایی منتشر کردند.

در این تصویر که از مذاکرات دوحه در فضای مجازی منتشر شده، هیچ نشانی از نمایندگان استراماچونی در آن نیست.

 

با اعلام رسمی/ پایان همکاری استراماچونی با باشگاه استقلال

در این اطلاعیه که باشگاه استقلال صادر کرد آمده است: استراماچونی از ابتداى ترک تهران بارها اعلام کرده بود که بلافاصله پس از دریافت مطالباتش به کار خود باز می‌گردد اما متأسفانه بعد از پرداخت مطالبات مربوطه از مسیر مورد نظر و مورد تأیید ایشان در ایتالیا مجدداً در یازده بند خواسته‌هاى جدیدى مطرح شد که پذیرش برخى از آنها مغایر با قرارداد منعقده بود. به همین دلایل هفته گذشته در چنین روزی باشگاه استقلال این موضوع را مختومه اعلام کرد اما با نهایت حسن نیت و برای آخرین بار و به اصرار هواداران و دعوت مدیربرنامه ایشان جهت مذاکره مجدد، هیات سه نفره ایرانی متشکل از آقاى دکتر خلیل‌زاده، سرپرست باشگاه و آقایان رحمان رضایى و علی خطیر همراه یک وکیل سوئیسی در قطر با آقاى ماتزیلى وکیل آقای استراماچونی به مذاکره پرداختند که در کمال ناباوری مورد تکذیب ایشان قرار گرفته که این یک بی‌اخلاقی بزرگ است.

باشگاه استقلال از ابتدای همکاری با ایشان، رفتارهای غیرحرفه‌اى و غیرمؤدبانه را تحمل کرده که شدت این بی‌احترامی‌ها در سه هفته گذشته و در جریان مذاکرات به اوج خود رسیده بود.

متاسفانه شیوه رفتاری به گونه‌ای است که مدام باید برای اثبات ادعاهای کذب، اسنادی ارائه شود که احتمال دارد منجر به دردسرهای حقوقی برای باشگاه استقلال شود و طرف مقابل نسبت به این موضوع آگاه است! به همین دلیل ضمن اعلام پایان همکارى با آقای استراماچونى و تاکید براینکه باشگاه استقلال دیگر به شرایط سه هفته گذشته بازنخواهد گشت، به اطلاع هواداران عزیز می‌رسانیم که در اسرع وقت سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال معرفی خواهد شد.

[خلاصه مذاکرات دوحه: مذاکرات شفاهی و مکتوب ساعت ۲۴ روز چهارشنبه به پایان رسید. پیش از این در سه روز گذشته باشگاه منتظر پاسخ نهایی طرف مقابل بود که پاسخ مثبتی دریافت نشد. باشگاه پذیرفته بود که پول نیم‌فصل دوم استراماچونی را در اقساط کمتر پرداخت کند و بودجه نقل و انتقالات و سایر شروط نیزبه توافق وکلای طرفین رسیده بود.]

مدیر عامل نفت آبادان: مطمئنم اسکوچیچ با استقلال مذاکره نمی کند/ مذاکره با مربی ما کار درستی نیست

علی عیسی زاده درباره گمانه زنی ها بابت قرار گرفتن نام اسکوچیچ در گزینه های مربیگری استقلال اظهار داشت: این اخبار گمانه زنی است و این رفتار در شان باشگاه استقلال نیست.آن ها می دانند که این مربی با ما قرارداد دارد و اصول حرفه ای در این مواقع مشخص است.

وی افزود: خود باشگاه استقلال به خوبی می داند که رفتن مربی وسط فصل چقدر بد است و چه تبعاتی دارد در نتیجه ما این اخبار را قبول نداریم و مطمئن هستیم که این باشگاه دنبال تضعیف نفت آبادان نیست.

عیسی زاده تاکید کرد: انتشار این اخبار به روحیه هواداران نفت آبادان تاثیر منفی می گذارد و اگر اطرافیان باشگاه استقلال از این کارها می کنند کار درستی نیست.

مدیرعامل باشگاه نفت در پاسخ به این سوال که شاید خود اسکوچیچ با استقلال مذاکره کرده باشد، گفت: من اسکوچیچ را خوب می شناسم و می دانم که او حرفه ای است و هرگز چنین کاری نمی کند.

جانشین استراماچونی از آبادان می آید؟

ماجرای استقلال و استراماچونی با وجود اعلام رسمی نشدن توسط باشگاه استقلال، تمام شده است و به همین دلیل مدیران این باشگاه به سراغ گزینه‌های جانشینی سرمربی ایتالیایی تیم‌شان رفتند.

گزینه اصلی استقلال برای جانشینی استراماچونی، دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات صنعت نفت آبادان است که سابقه خوبی در لیگ برتر ایران دارد و به همراه صنعت نفت در همین نیم‌ فصلی که گذشت، بالاتر از استقلال در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

باشگاه استقلال در حال مذاکره با اسکوچیچ است و در تلاش برای عقد قرارداد یک سال و نیمه با این مرد کروات هستند.

در کنار این گزینه خارجی، چند گزینه داخلی هم برای سپردن سکان هدایت استقلال مطرح است که مدیران این باشگاه تنها در صورت توافق نکردن با اسکوچیچ به سراغ‌شان می‌روند. اسامی خارجی دیگری هم که به عنوان گزینه‌های خارجی استقلال مطرح هستند، در حد گمانه‌زنی‌ هستند و جزو گزینه‌های اصلی استقلالی‌ها نیستند.

رحمان رضایی: تمام اسناد مذاکره با استراماچونی موجود است/ شوکه شدم!

رحمان رضایی در این خصوص گفت: با دیدن مصاحبه منتسب به استراماچونی شوکه شدم و تعجب کردم که چطور ممکن است چنین خبری منتشر شده باشد. سابقه و تجربه نشان داده استراماچونی حتی زمان حضورش در ایران هرگز با هیچ رسانه ایرانی مصاحبه نکرد و به جز در نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی پاسخگوی رسانه‌های ایرانی نبود. چه در زمان حضور در ایران و چه زمان خروجش از ایران مصاحبه‌های منتسب به او و اخبارش در رسانه‌های ایتالیایی و با خبرنگاران نزدیک به خودش در ایتالیا صورت می‌گرفت لذا بعید می دانم امروز او مصاحبه‌ای کرده باشد که در آن مذاکرات دوحه را تکذیب کرده باشد.

عضو تیم مذاکره کننده باشگاه استقلال با نماینده استراماچونی بیان داشت: این نشست در دوحه صورت گرفته و تمامی اسناد آن موجود و قابل ارائه است. وکلا و مدیر برنامه استراماچونی با ما گفتگوهای مفصلی داشت و استراماچونی نیز در جریان این گفتگوها قرار داشت. با شناختی که من از استراماچونی دارم بسیار بعید می دانم او در گفتگو با رسانه‌ها به طور کلی منکر این نشست شده باشد.

توافق اولیه استقلال با مربی ایتالیایی/ مسئولان در انتظار تایید وزارت ورزش؟

پس از چند روز مذاکرات مسئولان استقلال و آندره‌آ استراماچونی، این مربی پاسخی به نمایندگان باشگاه نداد. مدیران استقلال همزمان با چند مربی برای هدایت این تیم مذاکره کرده بودند که گزینه اصلی آن ها یکی از مربیان معروف ایتالیایی است.

با این مربی ایتالیایی توافق اولیه انجام شده و در صورتی که مدیران استقلال از وزارت ورزش و جوانان مجوز بگیرند، برای توافق نهایی اقدام خواهند کرد.

این در حالی است که صحبت‌هایی مبنی بر حضور مربیانی نظیر اسکوچیچ در استقلال مطرح شده اما این مربی با صنعت نفت قرارداد دارد  و آبادانی‌ها نیز مخالف جدایی او هستند.

اتفاق باورنکردنی در استقلال با حرف های جدید استراماچونی!

آندره آ استراماچونی در مصاحبه ای مدعی شده که اساساً هیچ نماینده ای در قطر نداشته که بخواهد با نمایندگان استقلال مذاکره ای داشته باشد! این درحالی است که روز یکشنبه اسماعیل خلیل زاده، علی خطیر و رحمان رضایی راهی قطر شده بودند تا در شهر دوحه با نمایندگان و وکلای این مربی ایتالیایی صحبت کنند و اعلام شده بود این مذاکرات دو روز طول کشیده. در یکی دو روز اخیر باشگاه استقلال بیانیه رسمی درباره نتایج مذاکرات نمایندگانش در دوحه را منتشر نکرده، اما رحمان رضایی امروز جزئیاتی از این مذاکرات را اعلام کرده بود و گفته بود باشگاه استقلال برخی از شروط استراماچونی را پذیرفته است.

متن گفت و گوی آندره آ استراماچونی را با در ادامه می خوانید:

* آقای استراماچونی، هدف از تماس این بود که در مورد مذاکرات اخیر مابین شما و نمایندگان استقلال در دوحه قطر اطلاعاتی به دست آوریم.

- صادقانه متوجه سوال شما نمی شوم، باشگاه خواستار ملاقات بود اما این ملاقات هرگز تایید نشد و اتفاق نیافتاد. من هیچ درخواست دیگری جز قرارداد قبلی به علاوه هزینه ها را مطرح نکردم (هزینه پرواز و غیره..) به علاوه بودجه ای کم برای تقویت تیم خواستم. این موضوع مربوط به ۱۰ روز قبل است.

* بنابراین وضعیت در حال حاضر چطور است و اینکه آیا درست است که هیچ ملاقاتی در دوحه صورت نگرفته است؟

- امکان ندارد. می توانید تمام سایت ها را چک کنید و فدریکو پاستورلو برای حضور در مراسم گلدن ساکر طی ۵ روز گذشته در دبی بوده است  و فردا هم به ایتالیا بر می گردد.

* شرایط در حال حاضر چطور است، منظورمان شرایط ادامه همکاری با استقلال است، می توانیم این خبر را منتشر کنیم که هیچ مذاکره ای در دوحه صورت نگرفته است؟

- هیچ اعلامیه یا بیانیه ای ندارم اما تایید می کنم که هیچ جلسه ای در دوحه به نمایندگی از من انجام نشده است.

خلیل‌زاده: از حرف‌های استراماچونی شوکه شدم

اسماعیل خلیل‌زاده در واکنش به مصاحبه آندره‌آ استراماچونی و تکذیب مذاکره نمایندگان با استقلال در دوحه گفت: ظهر روز جمعه در حال بررسی گزینه‌های سرمربیگری استقلال بودیم که مدیربرنامه‌های استراماچونی برای ما از طریق رحمان رضایی پیام فرستاد و خواستار مذاکره مسقیم در دوحه شد.

وی خاطرنشان کرد: به احترام هواداران درخواست آنها پذیرفتیم و قرار شد روز یکشنبه در دوحه مذاکره کنیم. پاستورلو به ما اعلام کرد که به دلیل حضورش در دبی نمی‌تواند به دوحه بیاید و قرار شد ما با مارتزیلی، وکیل استراماچونی مذاکره کنیم. به همراه رحمان رضایی، علی خطیر و یک وکیل سوئیسی به دوحه رفتیم و سه ساعت تمام مذاکره کردیم و به یک توافق 9 ماده‌ای رسیدیم و این توافق به درخواست مارتزیلی و پاستورلو برای استراماچونی ارسال شد.

خلیل‌زاده عنوان کرد: قرار شد تا عصر دوشنبه به ما نتیجه نهایی را اعلام کنند به همین دلیل برای همان شب بلیت برگشت گرفتیم. عصر دوشنبه از ما خواستند 24 ساعت دیگر فرصت دهیم و حتی گفتند بمانید تا اگر موضوعی بود دوباره صحبت کنیم به همین دلیل سه شنبه هم ماندیم ولی عصر سه شنبه مجددا پاستورلو پیام فرستاد و خواستار فرصت 24 ساعته شد اما اعلام کرد نیاز به ماندن ما نیست و ما هم به تهران برگشتیم.

سرپرست باشگاه استقلال با بیان اینکه ساعت 16 روز گذشته فرصت 24 ساعته هم تمام شد گفت: باز ما به احترام استراماچونی ایمیل کاملا محترمانه برای استراماچونی ارسال کردیم و از او خواستیم نتیجه را تا آخر شب به ما اعلام کند و آخر شب به جای پاسخ به ایمیل با مصاحبه‌ای مواجه شدیم که به جای پاسخ ما، کلا مذاکره را انکار کرده بود.

خلیل‌زاده با ابراز تعجب از این اقدام استراماچونی گفت: از انکار مذاکره ما با نمایندگان استراماچونی شوکه هستم و باورم نمی‌شود مذاکره‌ای که به درخواست مدیربرنامه‌های استراماچونی و با حضور وکیل او انجام شده را تکذیب کند. بیانیه محترمانه‌ای آماده کرده بودیم تا دوستانه و در کمال احترام خاتمه این همکاری را اعلام کنیم ولی متاسفانه استراماچونی علاقه ای به این کار نداشت.

کدام مربی جانشین استراماچونی در استقلال می‌شود؟

مدیران باشگاه استقلال و استراماچونی برای ادامه همکاری به توافق نرسیدند تا بحث حضور مربی دیگری روی نیمکت آبی‌ها به گوش برسد.

چیرو فرارا سابقه بازی در تیم‌هایی، چون ناپولی و یوونتوس را دارد و هدایت تیم‌هایی مانند یوونتوس، تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌های ایتالیا و سمپدوریا را برعهده داشته است. فرارا یکی از گزینه‌های احتمالی نیمکت استقلال محسوب می‌شود.

یکی دیگر از گزینه‌های ایتالیایی باشگاه استقلال دیبیاسی مربی تیم‌هایی همچون کارپی، مودنا، برشا، تورینو، لوانته، اودینزه و تیم ملی فوتبال آلبانی است.

شنیده می‌شود کلارنس سیدورف هلندی هم جزو گزینه مدیران باشگاه استقلال است.

گفته می‌شود اسکوچیچ که سابقه حضور در لیگ ایران را دارد در رادار آبی‌ها است.

جواد نکونام از دیگر گزینه‌هایی است که نامش برای نیمکت استقلال مطرح شده در حالی که او اکنون سرمربی فولاد خوزستان است.

فرهاد مجیدی سرمربی سابق آبی‌های پایتخت هم یکی از گزینه‌های اصلی برای هدایت استقلال است.

البته هنوز از سوی مدیران استقلال گزینه‌ای مطرح نشده و احتمالا پنج شنبه برای نیمکت این تیم تصمیم گیری می‌شود.

پایان رسمی همکاری استقلال با استراماچونی

پس از مذاکرات اخیر اسماعیل خلیل زاده سرپرست باشگاه استقلال به همراه علی خطیر و رحمان رضایی با وکلای آندره آ استراماچونی در نهایت همکاری طرفین با نتیجه مثبت همراه نشد.

باشگاه استقلال که با تمامی بند‌های مد نظر مرد ایتالیایی موافقت کرده، اما با پاسخ منفی استراماچونی رو به رو شد.

بدین ترتیب همکاری استقلال و استراماچونی به پایان رسید و آبی پوشان باید به دنبال جذب سرمربی جدید باشند.

با اعلام مدیران استقلال حضور استراماچونی در استقلال رسما منتفی شد و از این به بعد مسئولان این باشگاه مذاکرات با گزینه‌های داخلی و خارجی را شروع می‌کنند.

فرارا، سیدورف، نکونام و فرهاد مجیدی گزینه‌های اصلی برای نیمکت استقلال هستند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید