قائم مقام سابق استقلال در گفت و گو با جی پلاس؛

نظری جویباری: تنها راه نجات استقلال استراماچونی است/ مجیدی بیاید کار سخت می شود

علی نظری جویباری معتقد است استراماچونی به هر قیمتی باید به نیمکت استقلال برگردد.

لینک کوتاه کپی شد

شرایط استقلال هر روز پیچیده‌تر از قبل می‌شود. بعد از مشکلات کادر فنی، حالا باشگاه مدیرعامل هم ندارد و چند گزینه برای تصاحب این پست تلاش خود را آغاز کرده‌اند. علی نظری جویباری، سرپرست و قائم‌مقام سابق باشگاه استقلال در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس درباره بحث‌های مربیگری و مدیریتی می‌گوید: «مگر می‌شود اخبار استقلال را پیگیری نکرد؟ باید ببینیم این وضعیت به کجا می‌رسد و آیا مشکلات کنونی حل می‌شود یا نه. درباره فسخ قرارداد استراماچونی معتقدم که نباید می‌گذاشتند این اتفاق بیفتد. کادر فنی در استقلال خیلی زحمت کشید و بعد از آن نتایج ابتدای فصل، به صدر جدول رسید و مردم را خوشحال کرد. استقلال با استراماچونی زیبا بازی می‌کرد و نتیجه هم می‌گرفت. به همین دلیل انتظار نداشتم چنین حواشی بزرگی پیش بیاید. به نظرم مدیران استقلال بی‌تدبیری کردند و باید کاری کنند استراماچونی برگردد و دوباره با تمرکز کامل روی نیمکت بنشیند.»

cover_1440

 

** بازیکنان حق ندارند اینگونه علیه مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه حرف بزنند

کاظم اولیایی، علی فتح‌الله‌زاده و محمدحسین قریب گزینه‌های مدیرعاملی استقلال بودند که قریب انصراف داد و اولیایی و فتح‌الله‌زاده در تلاشند به این صندلی برسند. نظری جویباری در این باره می‌گوید: «هر سه مدیر برای استقلال زحمت کشیده‌اند و تجربه دارند که دوباره بیایند و کار کنند. الان البته شرایط برای هر مدیری سخت شده است. من مصاحبه بازیکنان، بعد از بازی با پیکان را که دیدم ناراحت شدم. هیات‌مدیره و مدیرعامل جایگاه حقوقی دارند و بازیکن نباید به خودش اجازه بدهد علیه آنها صحبت کند. یک بازیکن زیرمجموعه مدیریت است و صحبت‌های آنها به هیچ وجه خوشایند نبود و نام استقلال را خدشه‌دار کرد.»

قائم‌مقام سابق باشگاه استقلال در ادامه می‌گوید: «من کاری به بی‌تدبیری مدیریت ندارم که صبر بازیکنان را لبریز کرده اما در تاریخ استقلال سابقه نداشته که بازیکنان با این لحن و این الفاظ علیه  مدیرعامل و هیات‌مدیره جبهه بگیرند. شاید بازیکنان بی‌دلیل حرف نزنند و حرف های نادرست شنیده باشند اما به شخصه نمی‌توان بپذیرم که بازیکن به خودش اجازه بدهد اینگونه علیه مدیرعامل و هایت‌مدیره حرف بزند. یک بازیکن از باشگاه حقوق می‌گیرد و چون حرفه‌ای است باید سلسله مراتب را رعایت کند. متاسفانه این اتفاق را در استقلال ندیدیم.»

جر و بحث لفظی و رسانه‌ای میان علی فتح‌الله‌زاده و جواد زرینچه هم یکی دیگر از حواشی این روزهای استقلال است. نظری جویباری در این باره می‌گوید: «جواد زرینچه سال‌ها برای استقلال زحمت کشیده و حتی کنار فتح‌الله‌زاده روزهای خوبی برای تیم رقم زد. من از علنی شدن اختلاف آنها ناراحت شدم، چرا که معتقدم این جر و بحث‌های رسانه‌ای برازنده آنها و باشگاه استقلال نیست. جواد سال‌ها کاپیتان ما بوده و فتح‌الله‌زاده هم مدیرعامل. هر دو عزیزان ما هستند و بحث‌شان خیلی زود باید تبدیل به دوستی شود.»

01458375

اگر به هر دلیلی استراماچونی به استقلال برنگردد، فرهاد مجیدی شاید یکی از گزینه های سرمربیگری در این تیم باشد. مجیدی می‌تواند در این مسیر موفق باشد؟ نظری جویباری در پاسخ می‌گوید: «در شرایط موجود باید هر طور شده استراماچونی را به استقلال برگردانند. تیم یکدست شده و بازیکنان با هماهنگی بالا بازی می‌کنند. فرهاد مجیدی بیاید، شرایط سخت می‌شود. مدیریت قبلی باید یکی از مربیان جوان استقلال را کنار استراماچونی قرار می‌داد تا نکته‌های مهم مربیگری را یاد بگیرد و در آینده سرمربی استقلال شود. استراماچونی که تا ابد نمی‌خواهد در استقلال بماند، به همین دلیل خوب بود یکی را کنار او می‌گذاشتیم که این اتفاق رخ نداد. ضمن اینکه باید در قراردادی که با استراماچونی بستند، پخته‌تر عمل می‌کردند که این کار را هم انجام ندادند. هر مربی دیگری، از فرهاد مجیدی گرفته تا گزینه‌های بعدی، جای استراماچونی بیاید تحت فشار قرار می‌گیرد. بنابراین مدیران استقلال باید تلاش خود را انجام بدهند تا استراماچونی را به بازگشت راضی کنند.»

5188011

دیدگاه تان را بنویسید