فینالیست شدن گنج زاده در لیگ جهانی کاراته وان

سجاد گنج زاده نماینده وزن 84+ کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان با شکست کاراته‌کای شیلی به فینال هفتمین مرحله مسابقات لیگ جهانی اسپانیا راه یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس،هفتمین مرحله از لیگ جهانی کاراته از صبح روز گذشته (جمعه) با حضور ۷۳۷ کاراته کا از ۸۹ کشور به میزبانی اسپانیا در سالن پاولوین مادرید آغاز شده که کاراته ایران با ۱۴ ملی پوش در دو بخش مردان و زنان در این مسابقات حضور پیدا کرده است.

نتایج مسابقات روز دوم به شرح زیر است:

در وزن 61- کیلوگرم بانوان:

رزیتا علیپور نماینده تیم ملی کاراته بانوان در نخستین مبارزه به مصاف "گوجیرویوکی" از ژاپن رفت و بازی را با نتیجه 3 بر 2 به این کاراته کای ژاپنی واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. در ادامه مبارزات این وزن با باخت نماینده  ژاپن مقابل کاراته کای اوکراینی، علیپور شانس حضور در جدول شانس مجدد از دست داد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

در وزن 84- کیلوگرم مردان:

احسان حیدری با هزینه شخصی راهی این رقابت‌ها شده است، وی در نخستین بازی به مصاف نماینده هلند رفت و این دیدار با نتیجه یک بریک تمام شد و در پایان حیدری با رای داوران بازنده اعلام شد. در ادامه این مسابقات با شکست بریان تیمرمانس از هلند برابر آراگا از ژاپن، احسان حیدری نتوانست به جدول شانس مجدد راه پیدا کند و او نیز از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

در وزن ۸۴- کیلوگرم مردان:

ذبیح الله پورشیب پس از یک دور استراحت در دور دوم به مصاف توماس کوزا از اسلواکی رفت. این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود کاپیتان تیم ملی کشورمان به پایان رسید. در ادامه این رقابت‌ها پورشیب به مصاف هلیو هرناندز از پرتغال رفت. پورشیب در دور سوم به مصاف هلیو هرناندز از پرتغال رفت و این دیدار نیز با نتیجه 2 بر صفر به سود نماینده کشورمان تمام شد. پورشیب در دور بعدی به مصاف دنیار یولداشف از قزاقستان رفت و این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود کاراته‌کای قزاقستانی به پایان رسید. در ادامه مبارزات این وزن، نماینده قزاقستان برابر عبدالله یف از آذربایجان به برتری رسید و با این پیروزی پورشیب نیز به جدول شانس مجدد راه یافت.

در وزن 84+ کیلوگرم مردان:

صالح اباذری دور اول با قرعه استراحت روبرو بود و در دور دوم به مصاف آندری اوزرس از لتوی رفت و این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود نماینده کشورمان به پایان رسید. اباذری در دور سوم به مصاف برایان ایر از آمریکا رفت و این دیدار با نتیجه 5 بر صفر به سود نماینده کشورمان تمام شد. اباذری در دور چهارم به مصاف گوگیتا آرکانیا رفت و این کاراته کای سرشناس گرجستانی مدال طلای کاراته وان روسیه و فرانسه و مدال برنز توکیو و چین در سال 2019 را در کارنامه خود دارد. گوگیتا مدال نقره کاراته وان سری آ ترکیه را نیز در سال 2019 بدست آورده است. اباذری در این دیدار به نتیجه 3 بر صفر این حریف خود را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. اباذری در نیمه نهایی به مصاف جاکوکت از فرانسه رفت و این کاراته کا با نتیجه 3 بر دو اباذری را شکست داد و نماینده کشورمان با این شکست باید برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند.

در همین وزن، مهدی عاشوری در نخستین مبارزه به مصاف ایوان کلپیچ از بوسنی رفت و این دیدار با نتیجه 8 بر صفر به سود عاشوری به پایان رسید. در دور دوم مهدی عاشوری به مصاف  جاکوکت از فرانسه رفت و این دیدار با نتیجه 4 بر 6 به سود کاراته‌کای فرانسوی تمام شد.

سامان حیدری در دور اول به مصاف طاها محمود از مصر رفت و این دیدار با نتیجه 4 بر صفر به سود حیدری تمام شد. حیدری در دور دوم به مصاف جاکوکت از فرانسه رفت و این دیدار نیز با نتیجه 6 بر 4 به سود کاراته‌کای فرانسوی به پایان رسید. در ادامه مبارزات وزن 84+ کیلوگرم با شکست آدام راموس از برزیل مقابل کاراته کای شیلی، سامان حیدری از دور مسابقات کنار رفت.

سجاد گنج زاده دور اول با قرعه استراحت روبرو بود و در دور دوم به مصاف مارکوس مارتینز از اسپانیا رفت و این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به سود گنج زاده به پایان رسید. در دور سوم، سجاد گنج زاده به مصاف آنجلو کوسیچ از کرواسی رفت و این دیدار با نتیجه یک برصفر به سود گنج زاده به پایان رسید. وی در مرحله بعدی به مصاف کاگاوا از ژاپن رفت و این دیدار با نتیجه 4 بر 2 به سود گنج زاده تمام شد. گنج زاده در نیمه نهایی به مصاف رودریگو روجاس از شیلی رفت این دیدار با نتیجه سه بر سه تمام شد و گنج زاده برنده این دیدار شد و به فینال این رقابت‌ها راه یافت. 

در وزن 68+ کیلوگرم بانوان:

 حمیده عباسعلی نماینده کاراته کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم اینگراید کرمرس از هلند را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد. در دور سوم نیز عباسعلی به مصاف جوانا کنر از آلمان رفت و این دیدار با نتیجه صفر بر صفر تمام شد اما عباسعلی برنده این دیدار بود. عباسعلی در دور چهارم  با النی گاتزیلیادو از یونان مبارزه کرد و در پایان این دیدار با نیتجه یک بر صفر به سود نماینده یونان به پایان رسید.

دیدگاه تان را بنویسید