سجاد گنج زاده: دنیا به کاراته ایران احترام گذاشت

دارنده مدال نقره مسابقات جهانی اسپانیا گفت: وقتی دو بازی ابتدایی کومتیه تیمی را باختیم، می‌دانستم اگر سرنوشت بازی به دیدار پنجم بکشد حریف ترکیه‌ای را شکست می‌دهم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سجاد گنج‌زاده درباره کسب مدال نقره در مسابقات جهانی اسپانیا اظهار داشت: اسم مسابقات جهانی روی آن است و همه بازیکنان با درصد آمادگی خیلی بالا در این مسابقات شرکت می‌کنند. من نیز برای سومین دوره در مسابقات جهانی حاضر شدم و خدا را شکر هر سه دوره نیز فینالیست شدم اما از اینکه مدالم می‌توانست طلا باشد اما تبدیل به نقره شد، ناراحت هستم. 

وی تصریح کرد: در بخش کومیته تیمی نیز برای سومین دوره متوالی به دیدار نهایی رسیدیم و خدا را شکر باز هم به مقام قهرمانی رسیدیم. در هر سه حضور ما در دیدار نهایی نتیجه هر سه مسابقه به مبارزه پایانی کشیده شد که خدا را شکر هر سه آنها نیز با برتری کشورمان در این سال‌ها به پایان رسیده است.

دارنده مدال نقره مسابقات جهانی اسپانیا در خصوص رقبای خود در مسابقات جهانی عنوان کرد: در دور اول به مصاف حریف قرقیزستانی رفتم که در بازی‌های آسیایی موفق به شکست 2 بر یک او شده بودم اما در اسپانیا 6 بر صفر او را شکست دادم. در دور دوم کاراته‌کای جوان و ناشناخته بلژیکی را مغلوب کردم و در دیدار سوم نیز با وجودی که دو امتیاز از بازیکن آمریکایی عقب بودم اما در 30 ثانیه پایانی جبران کردم و او را نیز شکست دادم.

گنج‌زاده در ادامه بیان کرد: در مرحله چهارم نیز به مصاف بازیکن بسیار خوبی از ترکیه رفتم که خدا را شکر او را نیز 4 بر 2 مغلوب کردم. در نیمه‌نهایی نیز بازیکن روس را شکست دادم که حریف فیزیکی با قدرت بدنی بسیار بالا بود. در دیدار فینال هم با «جاناتان هورنه» آلمانی پیکار کردم و واقعاً حیف شد که مغلوب او شدم. در حالی که 2 بر صفر جلو افتاده بودم اما تا خواستم به خودم بیایم یک ضربه سه‌امتیازی دریافت کردم و دیگر نتوانستم امتیاز عقب‌افتاده را جبران کنم و دو امتیاز دیگر نیز از دست دادم تا مبارزه را واگذار کنم.

وی درباره قهرمانی تیم کومیته تیمی عنوان کرد: واقعاً حریفان خوبی را شکست دادم. رقبای ما با توجه به مبارزه با قهرمان جهان سعی می‌کردند بهترین ترکیب خود را مقابل ما قرار بدهند اما خدا را شکر خیلی راحت از سد رقبای خود گذشتیم و فینالیست شدیم. در دیدار نهایی واقعاً فکر نمی‌کردیم مسابقه مقابل ترکیه به نفر پنجم کشیده شود اما ترکیه‌ای‌ها با مبارزاتی که نشان دادند مشخص کردند بازیکنان خوبی دارند.

دارنده یک مدال طلا و دو نقره مسابقات جهانی کاراته خاطرنشان کرد: در دیدار نهایی ابتدا 2 بر صفر از ترکیه عقب افتادیم، اما با برتری کاپیتان پورشیب به‌عنوان نفر سوم بازی برگشت. در دیدار چهارم نیز مهدی خدابخشی با کومیته زیبایی که انجام داد کاملاً شرایط را برگرداند و بازی را مساوی کرد تا سرنوشت دیدار به مبارزه من برسد.

گنج‌زاده اظهار داشت: من نیز با ایگور آکتاش پیکار کردم که در این مسابقات و در وزن 84- کیلوگرم به مدال برنز دست یافته بود و یکی از بازیکنان شایسته دنیا است. وقتی دو بازیکن ابتدایی ما باختند درون خودم گفتم اگر سرنوشت مبارزه به دیدار پنجم و مبارزه من بکشد مطمئناً حریف ترکیه‌ای را شکست خواهم داد که خدا را شکر این اتفاق افتاد و تیم ایران برای سومین بار ارزش‌ترین مدال مسابقات را کسب کرد.

وی درباره نقش پررنگ خود با برتری در دیدار نهایی کومیته تیمی و تأثیر آن روی نخستین نایب‌قهرمانی جهان عنوان کرد: مسابقات کومیته تیمی همان‌طور که از اسم آن مشخص است به‌صورت تیمی برگزار می‌شود و این‌گونه نیست که تنها نتیجه آن به‌دست من رقم خورده باشد. واقعاً همه بچه‌ها برای کسب  عنوان نایب‌قهرمانی تیمی جهان زحمت کشیدند.

ملی‌پوش وزن 84+ کیلوگرم کاراته ایران افزود: وقتی یک تیم از یک کشور به این جایگاه رسیده است همه و همه دست در دست هم در رقم خوردن آن نقش داشتند. امیدوارم در دوره‌های آینده مسابقات جهانی حتی سکوی نایب‌قهرمانی را نیز ارتقا بدهم و روی سکوی قهرمانی قرار بگیریم.

گنج‌زاده در خصوص تأثیر همدلی و اتحاد تیمی در موفقیت تیم کاراته ایران گفت: بعد از پایان مسابقات سال گذشته تیم رها شد و وقتی تیم دوباره جمع شدیم به‌عنوان کسی که درون تیم بودم، می‌دیدم که تیم ما تیم نیست. اما رفته رفته با گذشت زمان و زحمت‌های شهرام هروی شرایط تیم بهتر شد. او همواره تأیید می‌کرد که تمام سعی خود را برای بهترین انتخاب‌ها انجام خواهد داد و با همین انتخاب‌های درست تیم همیشه در آرامش بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خدا را شکر با زحمات همه اعضای کادر فنی و به‌خصوص دکتر حجتی، روانشناس تیم، تیم یکدل‌تر شد و این اتفاق رقم خورد. خدا را شکر نتیجه تلاش تیمی و همدلی ما در چند ماه گذشته کسب مدال‌های باارزش بود که با هیچ چیزی قابل عوض کردن نیست و کل دنیا با نتایج ما به کاراته ایران احترام گذاشت. وقتی سومین قهرمانی ما در کومیته تیمی نیز قطعی شد مهر تأییدی بر توانایی‌های خود زدم و قطعاً سالیان سال هیچ تیمی نخواهد توانست این نتیجه را تکرار کند و در تاریخ کاراته ایران نیز ثبت شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید