صعود دومین کاراته کای ایران به فینال/ عباسعلی فردا برای برنز مبارزه می‌کند

سجادگنج زاده نماینده وزن 84+ کیلوگرم تیم ملی کاراته مردان در نیمه نهایی با شکست نماینده فرانسه به فینال ششمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان روسیه راه یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ ششمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان در سال 2019 از روز گذشته(جمعه 12 مهرماه) با حضور 642 کاراته کا از 85 کشور در مسکو روسیه آغاز شده است و این رقابت‌ها فردا(یک شنبه) به پایان خواهد رسید. امروز(شنبه) در چارچوب این رقابت‌ها و در ادامه مسابقات لیگ جهانی روسیه، سجاد گنج زاده نماینده وزن ۸۴+ کیلوگرم تیم ملی مردان به روی تاتامی رفت. گنج زاده در این رقابت‌ها با شکست حریفان خود به فینال ششمین مرحله لیگ جهانی روسیه راه یافت.

در ادامه گوگیتا آرکانیا با غلبه بر جاناتان هورنه آلمانی حریف سجاد گنج زاده در فینال شد. فردا این دیدار برگزار می‌شود.

نتایج مبارزات گنج زاده به شرح زیر است:

دور اول:

 

سجاد گنج زاده ۴

 

راب تایمرمانس از کوراسائو ۲

دور دوم:

سجاد گنج زاده ۱

حسین دایخی از الجزایر صفر

دور سوم:

سجاد گنج زاده ۴

 

رودریگو روخاس از شیلی ۲

 

نیمه نهایی:

سجاد گنج زاده ۲

 

مهدی فیلالی از فرانسه صفر

 

*در ادامه مسابقات و در بخش بانوان، حمیده عباسعلی نماینده وزن ۶۸+ کیلوگرم، نمایندگان روسیه، آذربایجان و بلژیک را شکست داد.

 

نتایج مبارزات حمیده عباسعلی در ششمین مرحله لیگ جهانی به شرح زیر است:

 

دور اول:

 

حمیده عباسعلی ۹

 

ورا کوالوآ از روسیه ۱

دور دوم:

حمیده عباسعلی ۱

فریدا آلیوآ از آذربایجان صفر

دور سوم:

حمیده عباسعلی ۵

اوفیله مولولو از بلژیک ۱

نیمه نهایی : 

حمیده عباسعلی  صفر

آیومی یوکوزا از ژاپن ۱

عناوین حریف: 

۲ طلا و یک برنز کاراته وان های ۲۰۱۹

یک طلا، یک نقره و ۲ برنز قهرمانی جهان 

یک طلا و ۲ برنز قهرمانی آسیا 

عباسعلی برای کسب مدال برنز فردا به روی تاتامی می رود.

همچنین صالح اباذری نماینده 84+ کیلوگرم تیم ملی مردان کشورمان در نخستین مبارزه بازی را با نتیجه 2 بر یک به نماینده کانادا واگذار کرد. در ادامه با شکست "دانیل جینسکی"، صالح اباذری نتوانست به مبارزات خود در جدول شانس مجدد ادامه دهد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

امروز(شنبه) ذبیح الله پورشیب نماینده وزن 84- کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان با شکست حریفان خود در ششمین مرحله لیگ جهانی روسیه به فینال این رقابت‌ها راه یافت. پورشیب با برتری مقابل نماینده فرانسه برای کسب مدال طلا فردا "رودرروی ریاتارو آراگا" ژاپنی قرار خواهد گرفت.

 رزیتا علیپور نماینده وزن 61- کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان نیز با شکست حریفان خود در ششمین مرحله مسابقات لیگ جهانی به فینال این رقابت‌ها راه یافت. علیپور برای رسیدن به مدال طلای این رقابت‌ها فردا (یکشنبه) به مصاف "هانا جوما" از کانادا می رود.

شیما آل سعدی در همین وزن ابتدا ۲ بر یک کریستینا مه از استرالیا را شکست داد و سپس ۳ بر صفر برابر "آنیتا سروگینا" از اکراین باخت و حذف شد. همچنین در کاتای انفرادی ابوالفضل شهرجردی با کسب امتیاز ۲۲.۹۴ از صعود به مرحله بعد بازماند و از جدول خارج شد. 

در وزن ۸۴- کیلوگرم مهدی خدابخشی ابتدا دو کاراته‌کای قزاقستانی را شکست داد و در مرحله بعدی استوسکی از مقدونیه را از پیش رو برداشت. وی در ادامه بازی را به نماینده آذربایجان در قانون سنشو واگذار کرد. در ادامه  با شکست نماینده آذربایجان مقابل "آراگای ژاپنی"، مهدی خدابخشی شانس حضور در جدول شانس مجدد را از دست داد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

در ادامه این مسابقات و در وزن ۸۴- کیلوگرم مهدی قراری زاده در دور اول  ۳ بر صفر "اربول ژورمالف" از قرقیزستان را شکست داد. در دور دوم 1 بر صفر "ایگور چیخمارف" از قزاقستان را شکست داد. قراری زاده در دور سوم 4 بر یک "فاروک عبدسلام" از فرانسه را از پیش روی برداشت. در دور چهارم قراری زاده مقابل نماینده ژاپن 2 بر صفر بازنده شد.در ادامه این مسابقات "ریکیتو شیمادا" ژاپنی مقابل "ریاتارو آراگا" دیگر نماینده ژاپن بازنده تاتامی بود و به همین دلیل قراری زاده از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید