به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در نشست اعضای شورای اطلاع رسانی استان همدان بیان کرد: مردم از شنیدن واقعیت های موجود در جامعه بیش از وعده های غیر قابل اجرا استقبال می کنند.
وی اضافه کرد: باید در تمامی مسائل با مردم صادق بود و برای ایجاد امید و نشاط در جامعه فعالیت های صورت گرفته را به خوبی منعکس کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان یادآوری کرد: امروز دشمنان بعد از توطئه های مختلف، راه اندازی جنگ اقتصادی و تشدید تحریم ها را کلید زدند.
شاهرخی اضافه کرد: این توطئه ها با هدف ایجاد فشار در بخش های مختلف بر روی مردم، ایجاد اخلال در زندگی روزمره شهروندان و اخلال در نظام اقتصادی ایران انجام می شود.
وی گفت: دشمنان به هیچ قاعده و قانونی مقید نبوده و برای دست یابی به اهداف خود حتی دست به دامن منافقان کوردل و تروریست شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان افزود: آنها دنبال ضربه زدن به نطام با بهره گیری از ابزار تحریم و ایجاد فاصله بین مردم، حاکمیت و ارزش های انقلاب هستند.
شاهرخی اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی ناامید کردن مردم و اینکه بگویند نظام جمهوری اسلامی ناکارآمد است را دنبال می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به پیوند ناگسستنی بین مردم و حاکمیت، ملت ایران در چهار دهه گذشته از بزرگترین موانع عبور کردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان تاکید کرد: نباید اجازه دهید دشمنان با فشار اقتصادی و بهره گیری از امپراطوری رسانه ای اقدام به ایجاد یاس و ناامیدی در کشور کنند.
شاهرخی ادامه داد: باید اطلاع رسانی درست، شفاف و به موقع داشته باشیم و کارهای بزرگی که در 40 سال گذشته انجام شده است را به خوبی منعکس کنیم.
وی بیان کرد: از این پس عملکرد دستگاه ها منطبق با سند اطلاع رسانی رصد می شود و یکی از ملاک های اصلی ادامه همکاری با مدیران استانی، نمره کسب شده در این زمینه است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان تصریح کرد: برخی از دستگاه دولتی از اخبار منتشر شده در سایت ها و فضای مجازی غافل هستند.
شاهرخی اضافه کرد: مسئولان نباید فضا را در عرصه اطلاع رسانی خالی کنند بلکه با رصد فضای مجازی در صورت لزوم به برخی از اخبار نادرست و غیر شفاف باید پاسخ دهند.
وی اظهار داشت: برای ایجاد امید، اعتماد بین مردم و مسئولان باید اطلاع رسانی صحیح صورت گیرد چرا که اگر این روزها در مقابل این همه پمپاژ خبر منفی سکوت کنیم دیوار بی اعتمادی بین ملت و نظام بلند می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: سایت برخی از دستگاه های دولتی به روز و جذاب نیست به گونه ای که ماهانه 20 نفر هم از آن سایت بازدید نمی کند.
شاهرخی افزود: همه بر نقش خبرنگار در ایجاد امید و نشاط در جامعه واقف هستند و کمبودهای موجود نشان از ضعف و کم کاری مدیران است.
وی اضافه کرد: رسانه به عنوان یک ابزار قوی، برنده و تاثیر گذار ، محور اصلی توسعه در حوزه اطلاع رسانی و خبر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان بیان کرد: هفته خبرنگار فرصت مناسبی برای پیوند بین خبرنگاران با مردم و متولیان بخش خصوصی و دولتی است.
شاهرخی افزود: همه باید به ارزش و جایگاه حرفه خبرنگاری پی برده و از توان، کارایی و اثر بخشی این افراد به بهترین نحو بهره بگیریم.
وی اضافه کرد: اطلاع رسانی هدفمند و شفاف باید یکی از مهمترین و واجب ترین اولویت های دستگاه های اجرای باشد چراکه نهادها بدون کمک رسانه به هدفشان نمی رسند.
شاهرخی مهمترین هنر مدیران را استفاده از افراد متخصص در بدنه روابط عمومی ها با هدف افزایش اطلاع رسانی از فعالیت های صورت گرفته ارزیابی کرد.
به مناسبت شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در 17مرداد سال 77 به دست گروهک تروریستی طالبان، سالروز شهادت وی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.