فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید روحیه‌ی مطالبه‌گری غیرمحافظه‌کارانه داشته باشند، افزود: اصحاب رسانه باید با صراحت در راستای تبیین مسایل جامعه صحبت کنند و سینه‌ی خود را سپر کرده و با صدای بلند، ندا و صدای مردم باشند. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سردار غلام‌عسگر کریمیان در همایش گرامیداشت روز خبرنگار، با تاکید بر اینکه خبرنگاران افسران واقعی جنگ، در عرصه نبرد نرم با ‌دشمن هستند، اظهار کرد: نقش افسران در جنگ هدایت و راهبری است و افسران جنگ نرم باید با توجه به پیچیدگی‌های جنگ نرم نسبت به جنگ سخت و مسلحانه، دانشمندتر، بابصیرت‌تر و با تلاش‌تر فعالیت کنند؛ گواهی می‌دهم که خبرنگاران آذربایجان‌شرقی همینگونه بوده و در تمامی صحنه‌های حساس و تاثیرگذار جامعه همواره حضور دارند.
وی اضافه کرد: قطعا در راستای حمایت از خبرنگاران و نقش‌آفرینی این قشر کوتاهی و غفلت‌هایی شده است؛ خبرنگاران، تک به تک نخبه بوده و امروزه کم‌تر کسی را می‌توان پیدا کرد که از دلبستگی‌ها و خانواده‌ی خود دلکنده و در این عرصه فعالیت کند، خبرنگاران در حوزه‌های مختلف نخبه بوده اما متاسفانه هنوز جایگاه حساس و اثربخش خبرنگاری در جامعه‌ی ما جا نیافتاده و تبیین نشده است.
وی با اشاره به حفظ وحدت و هم‌افزایی رسانه‌ها در مطالبات استانی، بیان کرد: باید در کنار هم و برای تقویت جامعه، با هماهنگی و هم‌افزایی در جهت مشکلات گام برداریم، ما برای رفع مشکلات نیاز به حرکت جمعی داریم و نباید به گونه فعالیت کنیم که هر کدام از جهتی بکشیم و اصل مسئله مورد غفلت واقع شود.
فرمانده سپاه عاشورا ایجاد امید و آگاهی در بین مردم را از جمله وظایف خبرنگاران دانست و افزود: خبرنگاران همانند عرصه‌های نبرد نظامی، باید نیروهای خود را نسبت به کم و کیف ماموریت آگاه کرده و دغدغه‌ی دین و اخلاق در کنار رعایت انصاف را داشته باشد، نمی‌شود که انصاف را کنار گذاشت و با تهمت و افترا دین را نگه‌داشت، دین ما دین سلام و سلامتی، رفاقت، صمیمیت و مهربانی است و باید همواره اخلاقیات محور کارهای ما باشد.
وی با بیان اینکه جامعه خبری باید به انعکاس دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در راستای محرومیت زدایی، بپردازد، متذکر شد: اگر با واقع‌بینی وضعیت را مورد پژوهش قرار دهیم، خواهیم فهمید که ما در عرض ۴۰ سال برابر با ۳۰۰ سال در حوزه‌ی محرومیت‌زدایی پیشرفت داشته‌ایم، هر چند جای کار دارد و این معضل رفع نشده، اما پیشرفت‌های اساسی اتفاق افتاده که باید در جامعه منعکس شود، عده‌ای در تلاش برای تطهیر چهره‌ی نظام استبدادی هستند و اصحاب رسانه نیز در تبیین دستاوردهای نظام وظیفه دارند.
وی تلاش برای آرامش روانی جامعه و پرهیز از بازگویی برخی از مسایل که موجب ایجاد گسل در میان مردم و به ویژه قومیت‌ها می‌شود را از وظایف جامعه‌ی خبری دانست و گفت: باید نگذاریم ناامنی ذهنی در جامعه ایجاد شود؛ نباید هویت خود را فراموش کنیم ما ایرانی-اسلامی-آذری و شیعی هستیم و نباید اجازه دهیم که یک عده صرفا یک مورد را بهانه کرده و عرصه را برای ناامنی‌های ذهنی و حتی عینی فراهم کنند.
سردار کریمیان با اشاره به اینکه بسیج رسانه یک خانه‌ی امن برای خبرنگاران است، تاکید کرد: ما در چارچوب قانون اساسی و حول محور نظام والای جمهوری اسلامی حرکت کرده و از دیگران خط نگرفته و نمی‌گیریم، ما همیشه جریان‌ساز بودیم و با استدلال، منطق و عقلانیت، نمی‌گذاریم جریان‌های غیراسلامی و غیر انقلابی بر جامعه‌ی ما حاکم شوند.
وی احصای مشکلات و مسایل جامعه و انعکاس آن از وظایف ذاتی خبرنگاران است، یادآور شد: خبرنگاران در جهت احصای مشکلات مردم همواره باید در حال کند و کاو باشند و حتی در موضوع تبریز ۲۰۱۸ نیز باید حاشیه‌های شهر را مورد توجه قرار دهند.
وی با تاکید بر اینکه خبرنگار نباید معامله‌گر باشد، تشریح کرد: اصحاب رسانه، در مقابل انجام یک سری اقدامات، نباید از دیگران انتظار داشته باشند و همواره باید فرهنگ دفاع مقدس را در گوشه‌ای از روزنامه، مجله و سایت‌ها رواج دهند.
فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اهمیت فضای مجازی نیز خاطرنشان کرد: نباید از فضای مجازی غفلت کنیم، چرا که امروزه این فضا از تاثیرگذارترین و به‌نوعی اثربخش‌ترین هاست، اگر نتوانیم در این حوزه به نقش خود عمل کنیم، عقب خواهیم افتاد! چرا که پیشرفت در این عرصه بسیار سریع اتفاق می‌افتد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.