جمشید شیران روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بعد از اختلافات حاد خانوادگی، بیشترین تماس ها با اورژانس اجتماعی همدان در حوزه طلاق و پس از آن در موضوع همسر آزاری ثبت شده است.
وی ادامه داد: همه شهرستان های استان همدان به جز شهرستان فامنین مجهز به ناوگان اورژانس اجتماعی است و در این مراکز فعالیت های مختلف شامل خط تلفن 123، خدمات اجتماعی سیار، مراکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی و پایگاه های خدمات اجتماعی ارائه می شود.
وی با بیان اینکه تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن از ویژگی های مهم برنامه های خدمات اجتماعی استان است گفت: سعی می شود برنامه های مداخلات روانی و اجتماعی قبل از مداخلات انتظامی اعمال شود و این مساله در پیشگیری از وقوع جرائم نقش اساسی دارد.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی همدان اظهار داشت: 108 نیروی متخصص شامل مددکاران اجتماعی، روانشناسان، کارشناسان حقوقی، کارشناسان علوم اجتماعی و کارشناسان علوم تربیتی در استان همدان فعالیت می کنند که از این تعداد 39 نفر در اورژانس اجتماعی شهرستان همدان مشغول به کار هستند.
شیران ادامه داد: در سال 96 در سطح استان همدان 32 هزار و 270 نفر در اورژانس اجتماعی، خودروهای خدمات اجتماعی سیار و مراکز مداخله در بحران استان پذیرش شدند که 13 هزار و 950 نفر آن ها در شهرستان همدان پذیرش شده اند.
وی ادامه داد: تعداد خدمات تخصصی ارائه شده در حوزه امور آسیب های اجتماعی در استان سال گذشته 87 هزارو 963 مورد بوده که 43 هزارو 446 مورد آن سهم شهرستان همدان است.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی همدان اظهار داشت: سال گذشته پنج هزار و 274 نفر در مراکز امور آسیب دیده های اجتماعی شامل خانه های سلامت، خانه بازپروری، خانه امن و مرکز آموزشی و حمایتی کودک و خانواده و طلاق استان همدان پذیرش شدند و 41 هزار و 262 مورد خدمات تخصصی به افراد ارائه شده است.
شیران اضافه کرد: همچنین در سال 96 در مراکز اورژانس اجتماعی سراسر استان ، 129 هزار و 225 مورد خدمت ارائه شد که سهم شهرستان همدان 57 هزارو 901 مورد است.
وی بیان کرد: گروه های هدف اورژانس اجتماعی شامل زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلافات حاد خانوادگی، زنان و دختران در معرض آسیب های اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند ، کودکان خیابانی و کار، همسران آزار دیده ، کودکان آزار دیده ، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل هستند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی همدان در مورد ساماندهی کودکان کار نیز گفت: در 2 ماهه سال جاری 21 مورد کودک کار در سطح استان شناسایی شدند که 18 مورد آنها پسر و سه مورد دختر بودند.
شیران با بیان اینکه 135 مورد کودک کار در سال 96 در استان شناسایی شد اظهار داشت: 98 درصد کودکان کار شناسایی شده در استان دارای خانواده هستند و 2 درصدی که بدون سرپرست بوده اند در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند.
1181/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.