انوشیروان محسنی بندپی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از آسایشگاه معلولین لاهیجان و چند مرکز معلولین در شرق استان گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: یکی از کارهای مهم این سازمان پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و با عنایت به اهمیت گسترش اورژانس اجتماعی بر اساس ماده 97ماده 96 قانون ششم و تبصره 16 بودجه 96 ، در سال جاری راه اندازی 140 اورژانس اجتماعی در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: عمده ترین وظایف این اورژانس ها ، مداخله بهنگام، استاندارد و با کیفیت در بحران های فردی ، خانوادگی، اجتماعی و مشاوره های علمی و تخصصی برای کاهش طلاق و مداخلات برای کاهش خودکشی است.
محسنی بندپی تصریح کرد: امروز در افتتاح مرکز نگهداری فرزندان مستقل لاهیجان به نام سرای نصیر حضور یافتم و از بخش توسعه ساختمان آسایشگاه معلولین شرق گیلان در لاهیجان که دارای 80درصد پیشرفت فیزیکی است، بازدید شد تا بتوانیم به سهم خود در تکمیل این آسایشگاه مشارکت داشته باشیم.
وی ادامه داد: رویکرد سازمان بهزیستی، اجتماعی محور و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد است و عمده کارها را بخش خصوصی برعهده دارد، ما هم به سهم خودمان کمک می کنیم و به همین سبب از یک مرکز معلولین ذهنی در لنگرود بازدید کردم تا با کمک به این مرکز، فضای آن استاندارد تر شود چراکه مراکز نگهداری معلولین و سالمندان و نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست ، شریکان ما محسوب می شوند.
رئیس سازمان بهزیستی افزود: از جمله سازمان هایی هستیم که بیش از 95 درصد تصدی های خود را به بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد واگذار کرده ایم و اگر کمک بخش خصوصی نباشد، از انجام کار بر نمی آییم.
وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیسی یکی از سازمان تخصصی و حمایتی است که در پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و معلولیت ها نقش بسیار با اهمیت و با اولویتی دارد و حدود یک میلیون و 300هزار معلول تحت پوشش از خدمات حمایتی، توانبخشی، حرفه آموزی و بهره مندی از تجهیزات و لوازم توانبخشی این سازمان برخوردار هستند.
به گفته محسنی بندپی، 520 هزار خانوار تحت حمایت های اجتماعی و رفاهی سازمان بهزیستی به عنوان مستمری بگیر قرار دارند که تقریبا بالغ بر یک میلیون و 300هزار نفر می شود و با توجه به پیشنهاد دولت و کمک مجلس، مستمری این افراد در سال جاری تقریبا سه چهارم برابر شده است.
وی یادآور شد: مستمری خانواده یک نفره به 195هزار تومان، خانواده دو نفره به 250هزار تومان، سه نفره به 325 هزارتومان، چهارنفره به 418 هزار تومان و پنج نفره به بالا، به 465 هزار تومان افزایش یافته است .
به گزارش ایرنا رئیس سازمان بهزیستی امروز (پنجشنبه) از آسایشگاه معلولین شهرستان های رودسر و لاهیجان و مرکز معلولین ذهنی لنگرود بازدید کرد و فاز دوم ساختمان جدید مرکز خیریه نگهداری اطفال و نوجوانان سرای نصیر لاهیجان نیز با حضور محسنی بندپی افتتاح شد.
فاز دوم ساختمان سرای نصیر لاهیجان که توسط یک فرد خیر به نام سید مهدی صلواتیان ساخته شده، با 700متر مربع زیربنا به بهره برداری رسید.
آسایشگاه سالمندان و معلوان شرق گیلان در شهرستان لاهیجان در سال های 1369 و 1370 با کمک آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان در شهر لاهیجان احداث شده است.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.