حسن ظفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از محل حمایت و کمک بلاعوض در راستای ساخت و بهسازی مسکن روستاییان مبتنی بر حساب 100 حضرت امام خمینی (ره) 80 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته به استان همدان بوده است.
وی بیان کرد: یک هزار و 200 متقاضی که با استفاده از تسهیلات بهسازی نسبت به نوسازی منازل اقدام کردند و به دلیل شرایط مالی موفق به اتمام آن نشده اند، شناسایی شدند.
وی زیرپوشش نبودن هیچ نهاد حمایتی را شرایط استفاده متقاضیان از این کمک های بلاعوض عنوان کرد و افزود: برای هر واحد تا سقف 80 میلیون ریال کمک بلاعوض به واحدهای نیمه تمام روستایی که قادر به تکمیل واحد نبوده اند، پرداخت شد.
ظفری با تاکید بر اینکه این سیاست در سال 97 ادامه دارد ابراز امیدواری کرد: تعداد واجدان شرایطی که پذیرش می شوند زیر پوشش قرار گیرند تا با استفاده از حساب 100 حضرت امام خمینی(ره) برای تکمیل واحدهای مسکن روستایی خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: 101 هزار فقره تسهیلات با مبلغ 9 هزار میلیارد ریال پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در 10 سال گذشته پرداخت شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: از این تعداد 90 هزار فقره تسهیلات تکمیل و به بهره برداری رسیده و 11 هزار فقره یا قطع وام شده یا نیمه تمام باقی مانده که به دلیل شرایط مالی قادر به اتمام آن نبوده اند.
ظفری اظهار کرد: 9 هزار و 800 فقره تسهیلات سهمیه سال 96 بوده که از این میزان، هشت هزار و 700 فقره تامین منابع مالی شده و نسبت به عقد قرارداد نظام بانکی اقدام کرده اند.
وی با بیان اینکه بیش از سه هزار فقره مسکن روستایی در سال 96 ساخته شده افزود: مابقی در حال ساخت است که در مناسبت های آینده بهره برداری می شود.
ظفری بیان کرد: اعتبارات تسهیلات روستایی بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال گذشته یک هزار و 980 میلیارد ریال بود که بیش از یک هزار و 650میلیارد ریال آن تخصیص یافته و در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار گرفته است.
وی پیش بینی کرد: کمک بلاعوض سال 97 بیش از 100 میلیارد ریال باشد که در این برنامه در راستای تکمیل و شناسایی واحدهای نیمه تمام اقدام شود تا متقاضیان از این تسهیلات استفاده حداکثری را ببرند.
استان همدان یک هزار و 70 روستای دارای سکنه دارد.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.