به گزارش ایرنا، مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشور در این آیین گفت: فضای خانواده ها در جامعه کنونی کشور شرایط مناسبی نیست هرچند نسبت به جامعه غرب و جامعه جهانی فضای بهتری بر خانواده های ایرانی حاکم است اما هشدار کاهش ازدواج و افزایش طلاق را باید جدی گرفت.
حجت الاسلام رضا رویت افزود: در 20 سال گذشته سالانه حدود 30 هزار طلاق در کشور به ثبت می رسید این در حالی است که این رقم در حال حاضر به حدود 170 هزار رسیده و این موضوعی جدی است که باید به آن توجه شود.
وی با بیان اینکه حتی یک طلاق هم زیبنده جامعه نیست افزود: بالا بودن سن ازدواج مساله ای است که همه والدین را نگران کرده و تشکیل سمن ها، گروه ها و بنیادهایی به منظور حفظ و تحکیم خانواده در استحکام بخشی به خانواده ها موثر است .
وی ادامه داد: در شهرهایی مانند مشهد، شیراز و اصفهان، شبکه های فعالان ازدواج تشکیل شده و اثرات مثبتی در افزایش ازدواج کاهش طلاق داشته است.
وی با تاکید بر مردمی بودن مرکز جامع تحکیم خانواده اظهار کرد: گروه ها و تشکل های مردم نهاد می توانند در این بخش اثر گذار بوده و با تشکیل گروه های مشاوره و آموزش های علمی و عملی به جوانان و زوجین در استحکام بخشیدن به بنیان خانواده کمک کنند.
مدیرعامل مرکز جامع تحکیم خانواده 'سایبان مهر' همدان نیز گفت: این مرکز با هدف ارائه الگوی اسلامی و ایرانی در امر ازدواج و تحکیم خانواده ، افزایش نرخ ازدواج آگاهانه و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق و ایجاد باور نقش مبنایی خانواده در تمامی فعالیت های فرهنگی راه اندازی شد.
نرجس اسکندری افزود: محورهای فعالیت مرکز شامل آموزش، مشاوره، خدمات و گفتمان‌سازی است که برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مشاوره به صورت فردی و گروهی در قالب مشاوره‌های پیش از ازدواج، حین و بعد از ازدواج را می‌توان از جمله خدمات در مرکز جامع تحکیم خانواده دانست.
وی با اشاره به اینکه در بحث گفتمان‌سازی تمام اقدامات فرهنگی شامل همایش‌ها، مسابقات و نشست‌های تخصصی در حوزه خانواده و ارائه محصولات فرهنگی در حوزه خانواده به منظور تبیین گفتمان خانواده اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.
گفتنی است، یک هزار و 914 واقعه طلاق در نیمه نخست امسال در استان همدان ثبت شده است و نسبت ازدواج به طلاق پنج است یعنی از هر پنج ازدواج یک مورد به طلاق ختم می شود.
2087/7523
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.