علی تعالی روز یکشنبه در نشست هماهنگی گرامیداشت روز شهدا با بیان اینکه 22 اسفند ماه گرامیداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) است، افزود: امام راحل در سال 58 متناسب با مقتضیات نظام مقدس جمهوری اسلامی تعدادی از نهادهای انقلابی را تشکیل دادند.
وی اضافه کرد: همه دستگاه های اجرایی، نهادهای انقلابی، تشکل ها و مراکز فرهنگی باید به این مناسبت (22 اسفند) توجه داشته باشند چون خانواده معظم شهدا قهرمانانی را پرورش دادند که توانستند با نثار خون پاکشان از کیان جمهوری اسلامی دفاع کنند و باید همواره قدردان آنها باشیم.
وی گفت: در همین چارچوب مراکزی که افتخار میزبانی از مزار شهدای گمنام دفاع مقدس را دارند در این مناسبت مراسمی را برگزار کنند و شهرداری همدان نیز در مزار مطهر شهدای گمنام پارک مردم که بسیار مظلوم واقع شده است برنامه ای داشته باشد.
فرماندار همدان ادامه داد: همزمان با 22 اسفند ویژه برنامه روز گرامیداشت شهدا در گلزار شهدای همدان از ساعت 7:30 صبح با قرائت زیارت عاشورا، اهتزار پرچم مقدس جمهوری اسلامی، تشریفات نظامی و ادای احترام با نثار گل بر مزار مطهر شهدا برگزار می شود.
تعالی افزود: با توجه به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاراتی از دستگاه های اجرایی و سایر نهادها در این مناسبت دارد، تاکید می شود که همکاری لازم همچون سایر برنامه های مناسبتی که در طول سال برگزار می شود در این مناسبت نیز مد نظر قرار گیرد.
وی اضافه کرد: دیدارهای مکرر با خانواده شهدا و حضور جمعی در منزل این عزیزان گاهی موجب زحمت برای این خانواده های معزز می شود لذا باید با برنامه ریزی بنیاد شهید دیدار با خانواده شهدا ساماندهی شود و در مراسم بزرگداشت و سایر برنامه ها در طول سال از حضور خانواده محترم شهدا بهره مند و از آنها تجلیل شود.
به گزارش ایرنا، استان همدان در دوران دفاع مقدس حدود هشت هزار شهید، یک هزار آزاده و 17 هزار جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
22 اسفند روز گرامیداشت شهدا نام گذاری شده است.
2087/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.