به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18، ویژه برنامه ستارگان پرفروغ با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تکریم خانواده آنان همزمان با سالروز تولد شهیدان برگزار می شود.
نخستین اجرای این ویژه برنامه در فصل پاییز به گرامیداشت 20 شهید متولد مهرماه منطقه 18 تهران و تکریم خانواده آنان اختصاص داشت.
الگوسازی سبک زندگی شهدا، انتقال و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت میان نسل جوان، توجه به مضامین مطرح شده در وصیت‌نامه شهدا و ترویج فرهنگ و ارزش‌هایی همچون ایثار، جهاد و شهادت از جمله اهداف برگزاری ویژه برنامه ستارگان پرفروغ است.
قاسم یکدله پور جانباز مدافع حرم و برادر شهیدان عباس و حسین یکدله پور در این مراسم با اشاره به احترام مردم نسبت به شهدا و جانبازان گفت: این احترام مسلما برای مقاومت است، مردم حتی اگر دستشان نرسد برای این جبهه کاری انجام بدهند اما تکریم می‌کنند.
این جانباز مدافع حرم افزود: برخی به من می‌گفتند وجهه شما یک وجهه فرهنگی است، بمان و کار فرهنگی انجام بده که من در پاسخ به آنان می گفتم که کار فرهنگی و حضور در سوریه منافاتی با هم ندارد، زمانی که امنیت برقرار نباشد کار فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مفهومی ندارد.
در ویژه برنامه ستارگان پرفروغ یاد و خاطره مهرداد بهرام شهید مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس؛ فاطمه کماندار افشار، احمد علی پوران، اسدالله امینی، اسماعیل جعفر آبادی، حسین محبی، سیدجلال خوشی، شعبان حبیبی، علی اصغر افتخاری، علی شاه کوهی، علیرضا دویران، محمد محمودوند، محمدابراهیم مهر آوران، محمدحسین قوسیان مقدم، محمدجواد زینالی، نباتعلی دربندی، نور علی جوادی، حسین کاووسی، مصطفی فرجی و محمد آقایی گرامی داشته و از خانواده های آنان تجلیل شد.
قرائت قرآن توسط یونس شاهمرادی قاری نوجوان منطقه 18، پخش کلیپ دفاع مقدس، مداحی وحید کاغذ چی مداح اهل بیت(ع) از دیگر بخش های این مراسم بود.
ویژه برنامه ستارگان پرفروغ به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18 با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و امور ایثارگران منطقه و بنیاد شهید چهاردانگه با حضور حامد طراحی مدیر فرهنگی هنری منطقه 18 و رئیس فرهنگسرای خاتم(ص)، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده شهدا در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.