به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، مهرداد عظیمی گفت: ویژه برنامه «شب های بهاری» در تعطیلات سال جدید با ایجاد لحظاتی شاد، به یاد ماندنی و مفرح برای مخاطبان، از شبکه استانی سیمای جهان بین همراه لحظات نوروزی مردم و مسافران استان است.
وی معرفی آئین ها و سنت های قدیم مردم استان در نوروز، موسیقی تصاویر زیبا از طبیعت بهاری استان، عیددیدنی، معرفی اماکن تفریحی و زیارتی استان، معرفی سوغات استان، پیامک های بینندگان، نمایش و حضور خوانندگان محلی در برنامه با گویش های دهکردی، بختیاری و ترکی را از بخش های این برنامه عنوان و خاطرنشان کرد: برنامه«شب های بهاری» همزمان با تعطیلات سال نو هر شب از ساعت 21 به مدت 90 دقیقه به تهیه کنندگی بیژن علی بابایی و اجرای وحید علیدادی و فخری قائدی از سیمای جهان بین پخش می شود.
مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: این برنامه همچنین در لحظات تحویل سال با توجه به همزمانی با شب شهادت امام علی النقی(ع) با رویکرد آرامش بهاری، دعوت از خانواده شهدا در برنامه، فلسفه دعای تحویل سال، حضور شعرای آئینی، نوروز در فرهنگ اسلامی و سنت های حسنه و پسندیده مردم در ایام نوروز؛ با ایجاد لحظاتی معنوی به مدت 240 دقیقه از سیمای جهان بین با هم استانی ها همراه می شود.
آقای عظیمی در ادامه با اشاره به اینکه شبکه استانی صدای مرکز چهارمحال و بختیاری هم با ویژه برنامه های متنوعی به استقبال سال نو می رود،گفت: «به استقبال بهار» ویژه برنامه رادیویی است که در آخرین روز سال، به انعکاس حال و هوای نوروز در بام ایران می پردازد.
وی افزود: این برنامه با بخش های متنوع و جذاب، آخرین روز سال را به اولین روز بهار پیوند می زند و حال و هوای شب عید و تکاپوی مردم برای استقبال از بهار را منعکس می کند و با بخش های گزارش، نمایش، شعر و ترانه، آداب و رسوم مردم استان در آخرین لحظات سال و صله رحم از دیدگاه اسلام در روز 29 اسفند از ساعت 9 تا 11 صبح به تهیه کنندگی لیلا بابایی و گویندگی مریم خلجی به روی آنتن می رود.
آقای عظیمی «مژده بهار» را عنوان ویژه برنامه تحویل سال نو از رادیو اعلام کرد که به دلیل همزمانی با شب شهادت امام علی النقی(ع) با رویکردی مذهبی سعی در پیوند بین باورهای دینی و آداب و رسوم ایرانی و ایجاد لحظاتی معنوی هنگام تحویل سال جدید دارد.
مدیرکل مرکز گفت: در این برنامه که به تهیه کنندگی مهشید موسویان و گویندگی رضا علیدادی از ساعت18:30تا20:30 دقیقه در لحظات تحویل سال از رادیو جهان بین پخش می شود به معرفی سنت ها و آئین و رسوم مردم استان در هنگام تحویل سال، گفتگو با بزرگترها، صله رحم، عید نوروز از دیدگاه اسلام، مباحث کارشناسی، گزارش و معرفی جاذبه ها و مکان های دیدنی استان پرداخته می شود.
آقای عظیمی افزود: «سال نو، سلام نو» ویژه برنامه صبحگاهی شبکه استانی صدای مرکز چهارمحال و بختیاری است که با رویکرد تفریحی سرگرمی در بخش های مختلف و متنوع با هدف راهنمایی گردشگران و اطلاع رسانی به هم استانی ها و مسافران نورزی در تعطیلات سال نو از ساعت10 تا12 هر روز پخش می شود.
وی خاطرنشان کرد: ارتباط با ادارات هواشناسی، پلیس راه، ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پرداختن به آداب و رسوم محلی، ارزش های اجتماعی، معرفی خرده فرهنگ ها، سوغات استان، ترانه و موسیقی، تلفن و پیامک های مخاطبان و معرفی اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری بخش های این ویژه برنامه را تشکیل می دهند.
به گفته مدیرکل مرکز، «بهار بام ایران» هم ویژه برنامه عصرگاهی رادیو جهان بین است که با ایجاد روحیه نشاط و پویایی و ترویج فرهنگ صله ارحام توأم با شادی و سرزندگی از ساعت 17 تا 19 در تعطیلات نوروز به روی آنتن می رود.
آقای عظیمی بخش های این برنامه را شامل معرفی استان، آشنایی با مکان های زیارتی و تفریحی و اطلاع رسانی به مسافران نوروزی، معرفی آئین ها و آداب و رسوم مردم نقاط مختلف استان در نوروز، موسیقی و نواهای محلی، نمایش و گزارش از میهمانان و مردم استان و همچنین اطلاع رسانی از وضعیت جوی و اوضاع جاده های استان بیان کرد.
به گفته وی، معاونت خبر صدا و سیمای استان نیز همزمان با نوروز و تعطیلات سال جدید، با پیش بینی تولید بیش از 1900 دقیقه گزارش های رادیویی و تلویزیونی، مستند خبری، گزارش و خبر مکتوب برای پخش از شبکه های محلی و سراسری با موضوع معرفی جاذبه های سیاحتی، فرهنگی و زیارتی، ارائه موقعیت های گردشگری استان، تقویت آئین ها و سنت های مقبول و ارزشمند محلی، آگاه سازی جامعه درخصوص پیشگیری از جرایم و بزهکاری در تعطیلات، تقویت فرهنگ بوم گردی، ارتقای سطح دانش جامعه برای مراقبت از محیط زیست و کمک به رونق مشاغل خاص و متناسب با ایام نوروز به استقبال فصل بهار
می رود.
مدیرکل صدا و سیمای استان به اقدامات معاونت فضای مجازی این مرکز نیز به مناسبت سال نو اشاره و خاطرنشان کرد: تولید پوستر و عکس نوشت موضوعی، تولید نماهنگ از جاذبه ها و مناطق گردشگری استان، تولید موشن گرافیک و اینفوگرافی با موضوع فرهنگ سازی، تأمین و بازنشر موشن گرافیک و کلیپ موضوعی، معرفی مکان های دیدنی درقالب عکس نوشته از جمله فعالیت های پیش بینی شده در این ایام است.
وی تولیدات آرشیو محور با موضوعات طنز و سرگرمی، اطلاع رسانی از برنامه های رادیویی و تلویزیونی در ایام نوروز، اطلاع رسانی از اوضاع جوی، ترافیک و جاده ها، برگزاری جشنواره عیدانه با موضوع عکس و فیلم کوتاه، تولید پادکست و آنونس رادیویی، تولید کلیپ موضوعی، بازنشر گزارش های موضوعی و بازنشر گزارش های کوتاه مردمی درخصوص حال و هوای نوروز، سفرهای نوروزی و دید و بازدید را از دیگر اقدامات معاونت فضای مجازی صدا و سیمای استان به مناسبت فرارسیدن سال نو برشمرد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 874492
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.