امیر سرتیپ دوم خلبان بازنشسته سیاوش مشیری در سخنرانی پیش از خطبه امروز نماز جمعه همدان اظهار کرد: ارتباط گرم و صمیمی کشورمان با سوریه به دوره حافظ اسد و همکاری وی با نظام جمهوری اسلامی ایران باز می گردد.
وی یادآوری کرد: در دوران دفاع مقدس مرحوم صادق طباطبایی که وابسته فرهنگی کشورمان در سوریه بود به هنگام بازگشت هوایی به کشورمان متوجه استقرار هواپیماهای جنگی عراق در منطقه 'البدیر' در مرز سوریه شد.
وی اضافه کرد: عراق از ترس اینکه هواپیماها مورد هدف ارتش ایران قرار گیرد نسبت به استقرار آنها در مرز سوریه اقدام کرده بود و مرحوم طباطبایی نیز این موضوع را به شهید فکوری فرمانده وقت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی اطلاع داد و همین قضیه باعث دستور اعزام هشت فروند هواپیما از پایگاه همدان به سوریه شد.
امیر سرتیپ دوم خلبان بازنشسته مشیری بیان کرد: در این حمله 48 فروند هواپیمای عراقی از بین رفت و این عملیات در جهان بی بدیل است.
وی با اشاره به همکاری رئیس جمهوری سابق سوریه با کشورمان در دوران جنگ تحمیلی، یادآوری کرد: زمانی که به حافظ اسد اطلاع دادیم که می خواهیم در سوریه سوخت گیری کرده و به پایگاه هوایی عراق حمله کنیم، رئیس جمهوری وقت سوریه اعلام کرد که ما چشم های خود را می بندیم و شما را نمی بینیم.
این خلبان بازنشسته نیروی هوایی ارتش افزود: حافظ اسد مردانه با ما همکاری کرد و هیچ کشوری در دوران دفاع مقدس اینگونه با ایران همکاری نکرد.
وی به رشادت های شهید عباس دوران اشاره کرد و یادآور شد: دکتر علی اکبر ولایتی وزیر وقت امور خارجه کشورمان در دوران جنگ تحمیلی نامه ای به ارتش مبنی بر ضرورت برهم خوردن کنفرانس عدم تعهد در بغداد نوشت و تاکید کرد که برگزاری این کنفرانس به معنای شکست سیاسی ایران است و نباید برگزار شود.
وی بیان کرد: در همین چارچوب عملیات هوایی گسترده ای برگزار شد و شهید دوران با هواپیما به قلب ساختمان وزارت دفاع عراق رفت و 200 بعثی را به هلاکت رساند.
7520/2090
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.