عباس زارع شامگاه چهارشنبه در افتتاحیه نمایشگاه صنعت آب و آبیاری کشاورزی و تاسیسات آب و فاضلاب در استان همدان افزود: در 2 سال اخیر اعتبارات قابل توجهی در حوزه سامانه‌های آبیاری نوین درنظر گرفته شده است و بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید سالانه 250 هزار هکتار به سامانه آبیاری نوین مجهز شود.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 18 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبیاری نوین در کشور مصوب و تخصیص داده شد و در سال 96 نیز این اعتبارات به 31 هزار و 170 میلیارد ریال افزایش یافت.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اجرای طرح های آبیاری نوین در 280 هزار هکتاراز اراضی کشور در سال 96 در کشور اجرا شده است افزود: 134 هزار هکتار طرح در حوزه سامانه آبیاری‌های نوین اجرا و تحویل بهره ‌بردار شده و حدود 146 هزار هکتار نیز در دست اجرا است.
مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در وزارتخانه در راستای مصرف بهینه منابع آبی 12 راهبرد وجود دارد که یکی از آنها طرح توسعه آبیاری نوین است، افزود: استان همدان همواره در اجرای سامانه نوین آبیاری در رتبه‌های اول و دوم کشور قرار دارد.
زارع بیان کرد: استان همدان همواره در حوزه آبیاری نوین پیشرو بوده به طوریکه در سال 96، در استان همدان حدود هفت هزار و 200 هکتار اجرا شده و 2 هزار و 700 هکتار در حال اجرا است که تاکنون رتبه سوم را کسب کرده است.
وی با اشاره به اینکه استان همدان در اجرای طرح آبیاری نوین بعد از فارس و اصفهان، رتبه سوم را دارد خاطرنشان کرد: به علت عملکرد مطلوب استان اعتبارات سال 96 حدود 80 درصد نسبت به سال 95 افزایش یافته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز گفت: استان همدان 4 و نیم درصد از محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌ کند و با وجود اینکه 30 هزار هکتار از اراضی آبی استان کاهش یافته اما با مدیریت و حمایت های خوبی که صورت گرفته، توانستیم تولیدات خود را حفظ کنیم.
منصور رضوانی جلال افزود: 26 درصد اشتغالزایی استان و 29 درصد از ارزش افزوده استان همدان در بخش کشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه در استان همدان 140 هزار هکتار آبیاری نوین انجام شده است، اضافه کرد: استان همدان در آبیاری نوین اقدامات خوبی انجام داده است.
نمایشگاه صنعت آب و آبیاری کشاورزی و تاسیسات آب و فاضلاب به مدت چهار روز در محل دائمی شرکت نمایشگاه های بین المللی همدان برای بازدید علاقه مندان دایر است.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.