به گزارش ایرنا، عباس کشاورزی عصر چهارشنبه در جمع مدیران جهاد کشاورزی و شرکت های خدمات حمایتی کشاورزی در بندرعباس اظهار کرد: بر اساس جدیدترین اطلاعات بدست آمده از کشت گندم آبی و دیم در کشور، هیچ گونه نگرانی بابت وارد شدن خدشه به خودکفایی گندم نداریم.
این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی افزود: در سال زراعی جاری (مهر 96 تا مهر 97) درمجموع 5میلیون و 800 هزار هکتار شامل 2 میلیون هکتار گندم آبی و 3 میلیون و 800 هزار هکتار گندم دیم درسطح کشور زیر کشت گندم قرار گرفته که پیش بینی می شود 12 میلیون و 500 هزارتن محصول تولید شود.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اعلام نشدن نرخ خرید تضمینی گندم گفت: این وزارتخانه مردادماه امسال قیمت پیشهادی را به دولت اعلام کرد و امیدواریم هرچه سریع تر با اعلام قیمت خرید نگرانی گندم کاران نیز برطرف شود.
کشاورزی در ادامه با تشریح برنامه های معاونت متبوع خود در زمینه تولید دانه های روغنی ابراز داشت: سطح زیر کشت کلزا در کشور نسبت به سال زراعی گذشته 2 برابر افزایش یافته که پیش بینی می شود حدود 360 هزار تن محصول تولید شود.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: با برآوردهایی که از وضعیت کلزا و استقبال کشاورزان وجود دارد، می توان پیش بینی کرد سال زراعی آینده (مهر 97 تا مهر 98) درتولید این محصول نیز به خود کفایی برسیم.
به گفته این مقام مسئول، ایران از ظرفیت بالایی برای تولید محصول کلزا برخوردار است که باید از آن برای تامین دانه های روغنی مورد نیاز صنایع تولیدی به خصوص روغن خوراکی و کنجاله بیش از پیش بهره برد.6149/7408
خبرنگار: رضا گیلانی * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.