به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ محمدناصر نیکبخت، که به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر با خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: کار اقتصادی این است که بالغ بر 2 هزار چاه غیر مجاز مسدود و در مصرف آب صرفه جویی شود، آبی که امروز به یک بحران ملی تبدیل شده است.

وی با اعلام اینکه تغییر کشت به کشتهای کم آب بر، را تعریف کرده ایم و با گلخانه به دنبال افزایش راندمان تولید هستیم، خاطرنشان کرد: میانگین آبیاری تحت فشار در کشور 42 درصد است، ولی هم اکنون در استان، 85 درصد کل اراضی مستعد آبی، آبیاری مدرن شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تا مادامی که مردم از نظامی حمایت کنند، آن نظام بیمه است، تصریح کرد:
رسانه ها در پیروزی انقلاب و استمرار انقلاب موثر بوده و در ادامه نیز موثر خواهند بود.

وی گفت: دولت تدبیر و امید در شرایطی دولت را تحویل گرفت که تحریم ها، تاثیر ظالمانه ای گذاشته و دکتر روحانی شعارهایی داشت که اهم آنها نجات اقتصاد و اخلاق بود.

نیکبخت با بیان اینکه تلاش دولت با حمایت بی دریغ مقام معظم رهبری تاثیر بسیاری در توفیقات داشت، افزود: همین که آمریکا و متحدان وی پای میز مذاکره می نشینند و امروز می گویند که این توافق احمقانه بوده، نشان دهنده توفیق کشور در برجام است.

وی فروش 2 و نیم میلیون بشکه نفت، 39 میلیارد دلار توافق فاینانس و اجرای 12 میلیارد دلار و خرید هواپیماها را از جمله نتایج برجام دانست و اظهار داشت: نمی گوییم برجام کامل اجرا شد اما همین قدر هم موثر بوده است.

استاندار همدان یادآور شد: راه آهن همدان در سال 83 در سفر رهبر معظم انقلاب تصویب شد و در سالهای بعد با 800 میلیارد دلار پولی که آمد ریل وارد نشد اما پس از توافق برجام، قرارداد ریل بسته و در دولت یازدهم زیرساخت فراهم و از استان مرکزی ریل گذاری آغاز شد.

وی افزود: 200 مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان آغاز شد که 40 مگاوات آن در دهه فجر به بهره برداری می رسد، تمام این نیروگاه ها با سرمایه گذاری خارجی در حال انجام بوده که این نیز یکی دیگر از نتایج برجام است.

نیکبخت همدان را استان اول کشور در نوسازی بافت فرسوده اعلام کرد و گفت: ۵ هزار هکتار برای بازسازی بافتهای فرسوده و حاشیه شهر آماده شده که همدان در سمینار استانداران با موضوع طرح های فرسوده، خیلی سربلند شد.

وی عنوان کرد: در این سمینار موضوع یارانه بافتهای فرسوده را مطرح کردم که دکتر نهاوندیان اعلام کردند که این یارانه ۸ ، ۹ درصدی به این طرح ها و بازسازی بافتهای فرسوده پرداخت خواهد شد.

استاندار با اعلام اینکه در اقتصاد مقاومتی استان همدان همواره سعی کرده پیشقدم باشد، افزود:
برخی می گویند در استان کار اقتصادی نشده، این تخریب دولت است و با بنده هم کار ندارند.

وی گفت: اعتبار رونق تولید به استان داده شد بپرسید که در استانهای دیگر از این تسهیلات چه میزان استفاده کرده اند.

نیکبخت یادآور شد: تا امروز از این تسهیلات که بیشتر از ۴۲۰ میلیارد تومان بوده، حدود ۷۰ درصد اعتبارات ابلاغی را پرداخت کرده ایم.

وی افزود: از ۶۰ میلیارد تومان اعتبارات طرح های روستایی ۴۰ میلیارد با حضور معاون بانک سینا ابلاغ شد، و بیشتر از سهمیه در اعتبارات فراگیر که ۳۴۰ میلیارد تومان است به بانکها طرح معرفی کرده ایم و
اگر این طرح ها اجرایی شود قطعا نرخ بیکاری پایین خواهد آمد.

استاندار همدان به ایجاد ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر شغل از محل پرداخت تسهیلات اشتغال اشاره کرده و گفت: سهمیه اشتغال استان ۱۹ هزار ۹۰۰ نفر است که البته بنده معیار را ۳۰ هزار نفر اشتغال قرار داده ام که امیدوارم تا پایان سال این امر محقق شود.
وی با اعلام اینکه در دولت تدبیر و امید یازدهم ۸۶۰۰ میلیارد تومان فقط سرمایه گذاری بخش خصوصی داشته ایم، خاطرنشان کرد: وزیر دفاع قول دادند اتکا و واحدهای زیرمجموعه وزارت دفاع به استان بیایند و چند طرح را اجرا کنند.

مهندس نیکبخت با بیان اینکه در 115 جلسه برای پتروشیمی هگمتانه شرکت کرده است، گفت: سرمایه گذاری پالایشگاه بیش از ده هزار میلیارد تومان می شود که وزیر نفت با این پالایشگاه موافقت کرد و در منطقه ویژه اقتصادی اجرا خواهد شد.

وی با اعلام اینکه همدان را دنیا می شناسد و ۳ رویداد بین المللی به استان داده شده است، افزود: دو رویداد بین المللی را در همدان ۲۰۱۸ داریم که اولی در تیر ماه، "همدان پایتخت کشورهای آسیایی" و رویداد دوم نیز در آبان ماه با حضور ۱۸۰ کشور در همدان برگزار خواهد شد.

نیکبخت در ادامه به افتتاح 840 پروژه وکلنگ زنی 160 پروژه در دهه فجر اشاره کرد و گفت: این پروژه ها با اعتبار هزار میلیارد تومان و با اشتغالزایی 2680 نفر در استان انجام می شود.

وی دولت را دولت اعتدال دانست و افزود: از ما خواسته شده به تمامی گروه های سیاسی نگاه یکسانی داشته و خدمتگزار همه باشیم و در انتصابات هم نیرویی که دولت را قبول دارد، انتخاب کنیم.

نیکبخت با تاکید براینکه حتما تغییر در مدیریتها خواهیم داشت، یادآور شد: حتما اگر ببینیم مدیری توانایی همراهی دولت را ندارد، تغییر خواهد یافت، همه مدیران استان به لحاظ اخلاقی و فردی سالم هستند اما ممکن است مدیری در همراهی کم بیاورد یا خود بخواهد برود که تغییر می کند.

وی با اشاره به اینکه بزودی 9 معاون فرماندار از بانوان شایسته در استان معرفی خواهند شد، اظهار داشت:
شهر جهانی سفال لالجین، مبل و‌منبت ملایر، نشان جغرافیایی تویسرکان، ساخت هتل ها مربوط به کار در حوزه گردشگری است البته هر چقدر کار کنیم ، کم است
برای رویداد همدان ۲۰۱۸ با همراهی نمایندگان ردیف بودجه گرفتیم.

استاندار همدان افزود: گردشگری آن قدر وسعت دارد و با ارزش است که کارها شاید به چشم نیاید و باید بگویید بیشتر کار کنید و ما هم درباره اقدامات با ارزش انجام شده بیشتر اطلاع رسانی کنیم.

وی با اعلام اینکه به همه تماس های خبرنگاران استان پاسخ داده است، یادآور شد: کسی که در این مملکت مسؤولیت داشته می آید به قوه قضاییه هر چه می خواهد می گوید، دیگری به مجلس و دولت، مردم هم می گویند چه خبر است اینها همه داخلی هستند البته ما دشمن خارجی هم داریم.

نیکبخت، انتقاد و اعتراض منطقی را حق مردم دانست و گفت: نباید به عده ای اجازه سوء استفاده از اعتراضات مردم را داد.

استاندار همدان با اعلام اینکه جوان بیکار حق دارد به ما بگوید بیکار است و ما باید حرف او را شنید و برای ایجاد اشتغال او تلاش کنیم، افزود: پرچمی در استان همدان آتش زده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر تنها عوامل، لیدرها و موثران نگه داشته شدند و هیچ دانشجو و دانش آموزی در بازداشت نیست.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 851544
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.