حسین علیزاده روز دوشنبه در حاشیه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ری به خبرنگار ایرنا گفت: دولت به منظور تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به صندوق توسعه ملی اجازه داده تا با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با تصویت هیات امنای صندوق معادل یک میلیارد و 500 میلیون دلار از منابع صندوق به صورت قرض الحسنه نزد بانک های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید در بخش کشاورزی سپرده گذاری کند.
وی با بیان اینکه منابع برای اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی در جهت ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده است ،افزود: تسهیلات در این طرح بین استان ها بر اساس شاخص ترکیب جمعیت روستایی، نرخ بیکاری و درآمد سرانه استان توزیع می شود.
علیزاده یادآور شد: متقاضیان حقیقی و حقوقی ساکن روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر شهرستان ری می توانند با مراجعه و ثبت طرح اشتغال زایی خود در سامانه کارا از تسهیلات این طرح اقتصادی استفاده نمایند.
وی با بیان اینکه رسته های مختلف شغلی در سامانه کارا ثبت شده است، افزود: متقاضیان می توانند طرح های خود را در این سامانه وارد نمایند و پس از تایید طرح خود توسط اداره مربوطه در شهرستان به کار گروه استانی معرفی می شوند و پس از تایید در کارگروه استانی متقاضیان به بانک های عامل معرفی می شوند.
علیزاده در خصوص میزان وام به افراد حقیقی و حقوقی نیز گفت: میزان وام از 150 میلیون ریال تا 150 میلیارد ریال است که میزان آن بستگی به نوع طرح و تعداد افرادی اشتغال زا دارد.
وی اظهار داشت: در طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی برای تسهیلات سرمایه در گردش در واحد های تولیدی روستایی و واحدهای صنعتی که در اطراف نواحی صنعتی قرار گرفته اند وام با سود 10 درصد و برای سایر تسهیلات مانند ایجاد واحد صنعتی جدید و یا خرید ماشین آلات سود 6 درصد پرداخت می شود.
علیزاده با اشاره به اینکه تضامین در این طرح برای معرفی به بانک های عامل بسیار آُسان گرفته شده است، ابراز داشت: تضامین می تواند محل زندگی روستاییان، سند ملکی دامداری ها و حتی سفته باشد و مدت زمان برای دریافت وام از روز تایید طرح در کارگروه شهرستانی 2 ماه است.
وی در پایان یادآور شد: محل اجرای طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر باید در شهرستان های زیر 10 هزار نفر جمعیت و مناطق روستایی باشد ولی سرمایه گذارانی که در شهرهای بزرگ ساکن هستند می توانند با سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در روستاها از تسهیلات این طرح استفاده کنند.
3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه ** انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.