به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رضا رحیمی روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در سرسرای اجتماعات تدبیر استانداری افزود: این مبلغ از محل تسهیلات توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری برای ایجاد اشتغال در مناطق زلزله زده استان اختصاص یافته است.
به گفته او، علاوه بر این تسهیلات که تنها مختص به مناطق زلزله زده استان است، یک هزار و 760 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره دیگر نیز برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی استان اختصاص یافته است.
به گفته رحیمی، سهم استان کرمانشاه در مجموع از تسهیلات طرح توسعه اشتغال مناطق روستایی سه هزار و 500 میلیارد ریال است که در مرحله اول یک هزار و 760 میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.
او رتبه کرمانشاه در این میزان اعتبار را در کشور پنجم اعلام کرد و گفت: باتوجه به بیکاری بالا و وقوع زلزله درخواست افزایش میزان اعتبارات را داریم.
وی بر احیای مناطق روستایی و ایجاد اشتغال در این مناطق تاکید کرد و از فرمانداران خواست به صورت جدی طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی را به بانک ها برای دریافت تسهیلات معرفی کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه بر این نکته که اهلیت افراد صاحب طرح باید مورد توجه جدی فرمانداران باشد و تلاش شود که تسهیلات پرداختی منجر به ایجاد اشتغال گردد.
رحیمی، اولویت اصلی و اول در استان کرمانشاه را اشتغال ذکر کرد و افزود: باید از این تسهیلات به عنوان ظرفیت بسیار خوب در راستای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال استفاده کرد.
او تاکید کرد که از محل این تسهیلات باید ظرفیت های مغفول مانده استان در روستاها مورد استفاده قرار گیرد.
وی همچنین بر توانمند کردن روستاییان با استفاده از این تسهیلات کم بهره نیز تاکید کرد و گفت: در مناطق مرزی استان باید به مردم کمک کرد که به تاجر تبدیل شوند.
فرماندار قصرشیرین نیز در این جلسه بر آسیب شناسی طرح قبلی اشتغال که در سال های قبل از 92 در کشور و استان اجرا شد تاکید کرد و گفت: در آن طرح تسهیلاتی به بیکاران برای ایجاد شغل پرداخت شد که نه تنها شغلی ایجاد نشد بلکه بیکاران بدهکار شدند و در نتیجه طرح موفقیتی نداشت.
فرامرز اکبری با بیان اینکه باید این میزان تسهیلات با برنامه و به صورت مطالعه شده پرداخت شود، افزود: کرمانشاه جزو سه استان اول کشور در بحث بیکاری است و تعداد زیادی واحد تولیدی استان اکنون تعطیل است و به این مسائل باید به صورت جدی توجه گردد.
در این جلسه مقرر شد جلسات تخصصی با حضور مدیران بانک ها و ادارات ذیربط تشکیل و جزئیات ارسال طرح ها به بانک ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
استان کرمانشاه 2 میلیون تن جمعیت دارد که از این تعداد حدود 560 هزار تن در 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.