به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در نشست مشترک شورای اداری و ستاد مثلث توسعه اقتصادی شهرستان شهربابک افزود: زمین لرزه 6.1 ریشتری سال 83 در هجدک، کشته و مجروح بسیار زیادی داشت اما با مستحکم سازی منازل، زمین لرزه های اخیر در این منطقه خسارت جانی نداشته و این امر نمونه از تدبیر در امور است.
وی ادامه داد: در ستاد بحران استان کرمان پیش بینی شده طرح مدیریت پیشگیری از بحران در اولویت کار قرار گیرد و در این رابطه طرح های عمل گرایانه و کاربردی برای همه مردم کرمان مطرح خواهیم کرد.
استاندار کرمان همچنین گفت: دولت تسهیلات خوبی را برای مناطق زلزله زده پیش بینی کرده است و به زودی و پس از آوار برداری ساختمان های قدیمی، ساخت ساختمان های جدید و مقاوم آغاز می شود.
وی تصریح کرد: ارائه تسهیلات با سودهای چهار و 6 درصد، فرصت بسیار خوبی برای توسعه اشتغال در جامعه است و باید از این فرصت بهره برداری مناسب صورت گیرد.
رزم حسینی تاکید کرد: برای استفاده از ظرفیت شهرستان های مختلف نیاز به فرماندار توسعه داریم تا روند ارائه مجوزهای لازم در اسرع وقت انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: فرمانداران باید به سرمایه گذاران به عنوان مجاهدان اقتصادی نگاه کنند و آنها را در پشت در ادارات معطل نکنند.
وی ادامه داد: اعتبارات حوزه اشتغال به صورت مستمر به استان کرمان وارد می شود و مردم و بویژه جوانان باید از این تسهلات نهایت بهره برداری را داشته باشند.
استاندار کرمان بر آگاه سازی مردم از این فرصت توسط ائمه جمعه و سایر مسئولان تاکید و بیان کرد: یکی از ملاک های اصلی ارزیابی مدیران، موضوع اشتغالزایی است.
رزم حسینی گفت: جلسات باید خروجی مشخصی داشته باشد و تعهدات خود را در برابر مردم مشخص و مطرح کنیم و ما آمده ایم تا مشکلات مردم را برطرف کنیم.
وی با اشاره به جلب همکاری معین های اقتصادی استان کرمان افزود: بخشی از اعتبارات حوزه اشتغال مربوط به تسهیلات دولتی در قالب تسهیلات بانکی است و بخشی نیز سرمایه گذاری های معین های اقتصادی است.
وی تاکید کرد: خط سیاسی مورد نظر استان کرمان، بر محور ولایت و توسعه است و همه ما دست به دست هم داده و از هرگونه مسائل حاشیه ساز پرهیز کنیم تا کارها به صورت متمرکز انجام شود.
استاندار کرمان بر اطلاع رسانی درباره فرصت های اشتغالزایی تاکید کرد و ادامه داد: دولت در این زمینه امور را بسیار آسان گرفته و همه باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: در تهران به صورت مستمر نشست هایی با سازمان های مرکزی و بانک ها برای حل مشکلات شهرستان ها برگزار می شود.
وی با بیان اینکه بر اساس سیاست کاربردی کردن جلسات می توان کارهای بزرگی انجام داد خاطرنشان کرد: فردی که به دنبال کارآفرینی و ایجاد اشتغال است باید بداند بروکراسی 100 ساله در سیستم اداری کشور وجود دارد اما موفقیت از آن کسانی است که پشتکار دارند.
وی از سرمایه گذاران به عنوان مجاهدان اقتصادی یاد کرد و افزود: اجرای کارهای اقتصادی با وجود بروکراسی اداری کار سختی است و مدیران باید در حد توان خود برای حل این مشکلات اقدام کنند.
استاندار کرمان به اجرای ایده مثلث توسعه اقتصادی نیز اشاره و بیان کرد: انتخاب نمایندگان مجلس به عنوان یکی از رئوس این مثلث به معنای نقش مهم این افراد در حل مشکلات حوزه اقتصادی است.
رزم حسینی اظهار کرد: همه قبول کرده اند که در استان کرمان می توان دست به دست هم داده و استان را بسازیم.
وی با بیان اینکه دولت با ارائه وام، مجوز، آموزش و حمایت می تواند در مسیر اشتغالزایی جوانان اقدام کند، گفت: دولت نمی تواند به جای جوانان کار کند بلکه زمینه اشتغال را فراهم می کند و باید از این شرایط ایجاد شده نهایت استفاده بشود.
وی ادامه داد: مشکل اساسی در شهربابک نداریم زیرا تسهیلات، شهرک صنعتی با زیرساخت های خوب وجود دارد و باید برای پیشرفت بیشتر این شهرستان طرح ارائه کرد.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان شهربابک معادن و شرکت های توانمند بسیار خوبی دارد و با همکاری بخش های غیر دولتی و دولتی می توان کارهای بزرگی را انجام داد.
استاندار کرمان بر توسعه فرهنگ کار تاکید و بیان کرد: نباید منتظر استخدام دولتی بود و باید فرهنگ کار را در جامعه توسعه داد.
بامداد امروز چهارشنبه زلزله 6.1 ریشتری برای چندمین بار هجدک در استان کرمان را لرزاند.
مصدومان غیرمستقیم از زلزله 6.1 ریشتری بامداد امروز چهارشنبه هجدک نیز 58 مورد هستند.
شهرستان شهربابک با 13 هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، سومین شهرستان استان کرمان به لحاظ مساحت است که در فاصله 230 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.