بابک رضی منش روز یکشنبه در نشست کمیته رصد و پایش اشتغال کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان، با اشاره به اینکه 5/1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای حوزه اشتغال روستایی و عشایری کشور در نظر گرفته شده است، آن را فرصت طلایی برای ایجاد تحرک در زمینه اقتصاد و اشتغال شهرستان نام برد که باید با برنامه ریزی دقیق و هدفمند در جهت ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای تولید حرکت کرد.
وی افزود: در صورت تلاش بیشتر مسئولان شهرستان، امکان جذب از اعتبارات شهرستان هایی که موفق به جذب صددرصدی نشده اند، وجود دارد.
رضی منش ادامه داد: تاکنون 185نفر در دستگاه های متولی جهت دریافت این تسهیلات در خداآفرین ثبت نام کرده اند و مبنای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به نسبت طرح های ارایه شده، می باشد و تسهیلات طرح های خرد از مبلغ 5 تا 20میلیون تومان شناوراست.
وی با تاکید بر لزوم تغییر نگرش مدیران به موضوع اشتغالزایی به منظور تحقق وعده های دولت در زمینه رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال به ویژه در روستاها، لازمه موفقیت طرح های اشتغالزایی را هدایت درست متقاضیان از سوی دستگاه های متولی و داشتن طرح توجیه پذیر اقتصادی عنوان کرد.
رضی منش با بیان اینکه دغدغه اصلی دولت تدبیر و امید ایجاد اشتغال پایدار و رفع موانع تولید به ویژه در روستاهاست، گفت: ارایه تسهیلات اشتغالزایی 4 درصدی از سوی دولت نشان دهنده عزم دولت در حل معضل اشتغال است.
وی افزود: داشتن مهارت فنی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی مهم است و فراوانی مشاغل خانگی از سوی اداره کار شناسایی و فنی وحرفه ای نیز بر اساس این فراوانی ها برای آموزش برنامه ریزی و اقدام خواهند کرد.
معاون فرماندار خداآفرین گفت: بانک های عامل با پرداخت سریع تسهیلات و عدم سخت گیری در ضمانت به طرح های اشتغالزایی در رفع مشکل بیکاری و توسعه و تولید و اشتغال شهرستان همکاری کنند.
شهرستان خداآفرین با جمعیت 34هزار نفری شامل یک شهر، هفت دهستان و 204 روستاست که شغل 90درصد مردم آن کشاورزی است.
این شهرستان با مساحت یکهزار و 525کیلومترمربع در نوار مرزی رود ارس و در شمال شرق آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: الهام جوادزاده** تنظیم: مرتضائی ** انتشار: رستگار
7468/3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.