معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان روز سه شنبه در این آیین یکی از اولویت های مهم دولت را پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر عنوان و اظهار کرد: دولت بسیار مصم است تا بستر ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان از مواد مخدر را فراهم کند.
سیدسعید شاهرخی افزود: ما هیچگونه محدودیتی در ارائه تسهیلات اشتغال برای بهبودیافتگان و کارگاه هایی که این افراد را به کار می گیرند، نداریم و سهم جداگانه ای برای بهبودیافتگان در نظر گرفته شده که سقف ندارد.
وی با تاکید بر اینکه با وجود مشکلات فراوان در جامعه، اراده جوانان نباید به سمت مواد مخدر برود، گفت: اقدامات ما در کمک به جوانان، ایجاد اشتغال و بسترهای لازم بسیار جدی است و بخش خصوصی و علاقه مندان نیز در این زمینه پای کار آمده اند.
شاهرخی با تاکید بر لزوم مراقبت خانواده ها در جلوگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر، گفت: در حوزه پیشگیری وظیفه ما سنگین است و در حوزه درمان نیز عزم دانشگاه علوم پزشکی در بهبود معتادان جدی است که در این زمینه عزم و اراده معتادان نیز بسیار مهم است.
وی تاکید کرد: بهبودیافتگان باید اراده خود را تقویت کنند و حرفه ای را یاد بگیرند که جامعه به آن نیاز دارد.
شاهرخی یادآور شد: با اقدامات صورت گرفته هم اکنون میانگین سنی ابتلا به مواد مخدر در استان همدان نسبت به میانگین کشوری در شرایط بهتری قرار دارد اما به این شرایط قانع نیستیم.
رئیس اداره بهزیستی ملایر نیز در این آیین بیان کرد: در حال حاضر 35 پرونده در قالب اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد به بانک های عامل معرفی شده است.
حجت الاسلام حمید تکلو ادامه داد: یک واحد کارفرمایی مبل و منبت نیز با میزان سرمایه گذاری یک میلیارد ریال مشغول به فعالیت است که تعداد پنج تن از بهبودیافتگان را به کار گرفته است.
وی ادامه داد: از 30 میلیارد و 150 میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی که به بهزیستی ملایر اختصاص یافته، 30 درصد از تسهیلات اشتغالزایی را به بهبودیافتگان مواد مخدر اختصاص دادیم.
حجت الاسلام تکلو بیان کرد: در حال حاضر تعداد 30 پرونده آماده برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بهبودیافتگان داریم.
وی ادامه داد: در حال حاضر 6 کمپ ترک اعتیاد در ملایر فعال است و مجوز 2 کمپ دیگر نیز در شهرهای ازندریان و اسلامشهر آق گل و یک کمپ بانوان نیز صادر شده است.
به گزارش ایرنا، موسسه ترک اعتیاد طلوع مهر ملایر در زمینی به مساحت یک هزار و 200 مترمربع و زیربنای 530 مترمربع با اعتباری افزون بر 2 میلیارد و 600 میلیون ریال در میدان نیروی انتظامی ملایر با ظرفیت 60 تن افتتاح شد.
سالیانه در 6 کمپ ترک اعتیاد شهرستان ملایر حدود 30 هزار معتاد به مواد مخدر بهبود پیدا می کنند.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان در غرب کشور واقع شده و بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد و برای مدت 2 سال به عنوان شهر پایلوت کشور در اجرای طرح کرامت در راستای مبارزه با مواد مخدر انتخاب شده است.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
9 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.