به گزارش خبرنگار ایرنا محمد بیرجندی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی صیانت و کار آفرینی با محوریت از ایده تا بازار با حضور روسا و کارشناسان سازمان های مردم نهاد منطقه یک کشور در گرگان اظهار کرد: مسئولان در حوزه مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری از اعتیاد و آسیب های آن؛ از ظرفیت نهادهای غیردولتی و تشکلها استفاده کنند.
وی با تاکید بر اقدامات زیربنایی در راستای همکاری تشکلها و بخش دولتی به منظور کاهش آسیب های مواد مخدر،ادامه داد: باید از توانمندی جوانان، کارشناسان و گروه های مردمی در راستای پیشگیری از مصرف موادمخدر و نجات معتادان استفاده شود.
بیرجندی با گلایه از اینکه حوزه آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد همانند مدرسه سازی و سلامت دارای خیرین فعال نیست، گفت: تا زمانی که نیکوکاران در کنار سمن ها و مسئولان برای نجات خانوده ها و افراد گرفتار به اعتیاد قرار نگیرند، نمی توان انتظار عملکرد سریعی در این حوزه داشت.
وی افزود: سمن ها با ارائه برنامه و طرح های جدید در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد که در حال افزایش است، تلاش کرده و از حمایت های مسئولان این حوزه و به خصوص ستاد مبارزه با مواد مخدر استانها برخودار شوند.
بیرجندی تصریح کرد: طرح ملی با مشارکت سازمان های مردم نهاد برای کاهش اعتیاد و مصرف مواد مخدر در کشور به مدت سه ماه در حال اجرا بوده و سمن های فعال در این حوزه می توانند در آن شرکت کنند.
وی با اشاره به ادامه اجرای این برنامه در سال 97 اظهار کرد که شاخص حمایت از سمن های فعال در حوزه ترک اعتیاد، طرح ها و ایده هایی است که به دبیرخانه ستاد هر استان تحویل می دهند.
به گزارش ایرنا کارگاه آموزشی صیانت و کارآفرینی با حضور مدیران و کارشناسان سمن ها و تشکلهای غیردولتی فعال در حوزه مواد مخدر هشت استان قم، قزوین، تهران، البرز، سمنان، تهران، مازندران و گلستان از امروز سه شنبه به مدت سه روز در گرگان ادامه دارد.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.