حجت الاسلام رسول منتجب نیا شامگاه سه شنبه در همایش آینده گفتمان اصلاحات در دانشگاه بوعلی سینای همدان اظهار کرد: مدعی و منادی گفتمانی هستیم که ویژگی های برجسته ای و ریشه در آموزه های ناب دین اسلام دارد.
وی دوری از تحجر و دگر اندیشی را از دیگر ویژگی های گفتمان اصلاحات ذکر کرد و افزود: تعصب جاهلانه و اعتقادات باطل و خرافه گویی جایگاهی در این گفتمان ندارد. گفتمان اصلاحات، توجه ویژه ای به شادی، نشاط، تفریح و هنر در زندگی مردم دارد و زندگی توام با حزن و اندوه را خلاف آموزه های دینی می داند.
حجت الاسلام منتجب نیا مجموعه تفریحی، توریستی عباس آباد همدان را کاری کم نظیر در راستای ایجاد تفریح و شادی مردم عنوان کرد و گفت: برخورداری از اینگونه امکانات تفریحی از حقوق شهروندان است.
وی همچنین با بیان اینکه گفتمان اصلاحات از هرگونه خشونت مبرا است، اضافه کرد: اصلاحات منادی رفق، مدارا، دوستی و مهرورزی است.
قائم مقام حزب اعتماد ملی، آرامش و امنیت اجتماعی را لازمه دانشجو، استاد، کارمند و کارگر دانست و خاطرنشان کرد: در فضای امن و آرام، جامعه زنده خواهد ماند.
وی اظهار کرد: بهره گیری از علوم و تکنولوژی به روز دنیا مورد تاکید گفتمان اصلاحات است و نباید از وارد کردن تکنولوژی از کشورهای توسعه یافته بترسیم، بلکه دائما مبادلات فرهنگی داشته باشیم و دانشجو بپذیریم و اعزام کنیم.
حجت الاسلام منتجب نیا بر تقویت جنبش های دانشجویی تاکید کرد و خواستار استمرا و نیرومند شدن جنبش های دانشجویی شد.
وی وجود سلایق و دیدگاه های مختلف در جنبش های دانشجویی را لازم دانست و گفت: اگرچه آرمانها و اندیشه های جنبش های دانشجویی با اصلاحات نزدیک تراست، اما در انحصار اصلاح طلب ها نیست و همه می توانند در این نهضت سهیم باشند.
قائم مقام حزب اعتماد ملی اظهارکرد: تاکنون تعریف جامع و روشنی از اصلاحات و اصولگرایی ارائه نشده است، اما برای ما مثل روز روشن است که اصلاح طلب و اصولگرا چه کسانی هستند.
حجت الاسلام منتجب نیا تصریح کرد: باید در سایه تحقیق و پژوهش تئوری و میدانی تعریف جامع و صحیح برای اصلاح طلب و اصولگرا ارائه شود تا مردم بتوانند به درستی انتخاب کنند.
قائم مقام حزب اعتماد ملی، امروز در سفر یک روزه خود به همدان در جمع مسئولان و دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان نیز سخنرانی کرد.
1181/7527
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.