به گزارش ایرنا حجت الاسلام رسول منتجب نیا روز سه شنبه در جمع مسئولان و دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان افزود: دانشجویان باید قدم های بلند دولت را تشویق کنند و این درست نیست که اگر به یک دولتی انتقاد داریم به طور کلی ناکام و شکست خورده قلمدادش کنیم.
وی با بیان اینکه مسئولان نباید از اعتراض و انتقاد دانشجو و جنبش و حرکت آنها هراس داشته باشند اضافه کرد: محدودیت و خاموش کردن صدای دانشجو در واقع خاموش کردن صدا و فریاد ملت است.
وی بیان کرد: اگر دانشجویان آزادانه حرف نزنند و تلاش آنها در دانشگاه و در جامعه محدود باشد، آن جامعه به گورستان و قبرستان آرام و ساکت تبدیل می شود.
وی با بیان اینکه در قبرستان سکوت و آرامش را می بینید که نشانه مرگ است افزود: از مسئولان می خواهیم که کج اندیش نباشند و در نگاهشان به فریادها و انتقادهای دانشجویان دچار اشتباه نشوند.
حجت الاسلام منتجب نیا اضافه کرد: هیات های سه نفره برای دانشگاه ها نیز برگزیده شده اند که دانشجویان را هدایت و راهنمایی کنند و جلوی انحراف ها را بگیرند نه اینکه محدودیت سازی کنند و جلوی دانشجو را بگیرند.
قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: تجزیه و تحلیل کردن اخبار و اطلاعات و جدا کردن مسایل مثبت و منفی باید جزو وظایف دانشجویان باشد و از فعالیت های موثر دانشجویان حمایت کرد.
حجت الاسلام منتجب نیا خطاب به دانشجویان گفت: دانشجویی که مغز متفکر و موتور حرکت جامعه می خواهد باشد از علم و دانش نیز باید استفاده کرده و پیشنهادهای کارگشا و موثر به مردم بدهد.
وی از انجمن های اسلامی خواست تا نسبت به کادرسازی اقدام کرده و نسبت به تربیت و پرورش نیروهای کارآمد برای نظام برنامه ریزی کنند.
وی پرداختن به مسایل علمی، حضور فعالانه در عرصه های مختلف به ویژه اجتماعی، کمک برای حل مشکلات دانشجویی و برقراری ارتباط مناسب با مردم را یک ضرورت در قشر دانشجو عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی در فضای دانشگاه تشکل های قانونی هستند گفت: دانشجویان باید در قالب تشکل های تعریف شده و انجمن های اسلامی فعالیت کنند ضمن اینکه کارهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آنها در قالب تشکل ها تعریف شده و مصوب شود.
وی افزود: وقتی هویت و فضای فعالیت جنبش های دانشجویی شفاف تر و روشن تر شود کسی نمی تواند جلوی این حرکت را بگیرد.
حجت الاسلام منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در پایان این نشست به سوالات دانشجویان پاسخ گفت.
قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه سفر یک روزه خود در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان سخنرانی می کند.
7520/2087/1772
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.