به گزارش ایرنا، سردارعلی رزمجو شنبه شب در همایش عاشقانه های هنر به مناسبت هفته بسیج افزود: تربیت روحیه جامعه هدف در چارچوب اسلام از جمله دیگر وظایف هنرمندان بسیجی است.
وی اضافه کرد: کارهای هنری موثر و قانونمند مایه آرامش و سعادتمندی جامعه هدف و جذب بیشتر جوانان می شود.
رزمجو اظهار کرد: هنر خوب شکوفایی عواطف و بارور شدن خلاقیت مخاطبان را در پی دارد.
وی گفت: خداوند به همه مردم استعدادهای نهفته ارائه کرده است که هنرمند بسیجی در قالب و در مسیر فی سبیل الله با تاسی از فرهنگ عاشورا هنر خود را عرصه می‌کند.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر یادآور شد: ایجاد انگیزه‌ برای شرکت در رقابت های سالم هنری از ویژگی‌های مثبت هنرمندان بسیجی است.
وی ادامه داد: این رقابت‌ها در حوزه بسیج از نوع غالب و مغلوب نیست بلکه صحنه پیشرفت است و ترویج این نوع رقابت‌ها اثربخشی تولیدات بسیجیان در جامعه را افزایش می دهد.
رزمجو با اعلام این که هنر بسیجبان در زندگی افراد جامعه می‌تواند تحول‌آفرین باشد، گفت: این تحول بر مبنای ارزش‌های انسانی است.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر نیز در این آیین گفت: بسیج به عنوان بزرگترین و مردمی ترین تشکل کشور با گذشت سی وهشت سال از فعالیت خود تاکنون نقشی بی بدیل در تحول های فکری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ایفا کرده است و از سرمایه های بزرگ نظام جمهوری اسلامی به حساب می آید.
مصطفی مردانی با اشاره به شعار 'بسیج مظهر مردم سالاری دینی' افزود: حضور و نقش آفرینی بسیج در عرصه های مختلف از دفاع مقدس تا فعالیت های فرهنگی و جنگ نرم از جمله افتخارهای این نهاد مردمی است و جایگاه هنرمندان بسیجی در جامعه به عنوان قشری نخبه قابل ستایش است.
وی اجرای 70 برنامه هنری درهفته بسیج شامل نمایش فیلم، کارگاه های آموزشی، اجرای تئاتر، مسابقه های هنری، نشست های بصیرتی حلقه های صالحین، دیدار با هنرمندان پیشکسوت و خانواده های شهدا، برگزاری یادواره شهدای هنرمند، تقدیر از هنرمندان بسیجی شهرستان ها، اجرای گروه های سرود آواها و نواهای انقلابی و نشست های تخصصی هنری را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.
مردانی با اشاره به اینکه همایش 'عاشقانه های هنر' به عنوان برنامه محوری این سازمان در هفته بسیج است، گفت: در این همایش از تولیدات انجمن های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان رونمایی و از برگزیدگان جشنواره شعر، فیلم و عکس تقدیر می شود.
در این آئین از آلبوم موسیقی آئینی عاشورایی 'گهواره خالی' با صدای مصطفی اکابریان و سرپرستی محمد اسماعیل روشن روان، مستند 'اربعین'، مجموعه تابلوهای نقاشی 'مهر و ماه' اثر علی بحرینی، نماهنگ 'راهی حرم' به کارگردانی وحید خرد، نماهنگ 'باید میرفتیم' به کارگردانی حسن تقوایی رونمایی شد.
همچنین ازمحمد فرخی نیا از گناوه، عباس حیدری از بوشهر و حمید علیزاده از برازجان به عنوان برگزیدگان اول تا سوم جشنواره استانی دو سالانه عکس بسیج، حیدر منصوری از دیر، غلامرضا ابراهیمی از بوشهر، راحیل شکوه از اهرم و راضیه راستی نسب از برازجان در فصل دوم جشنواره استانی شعر بسیج (نوای دلنشین) تقدیر بعمل آمد.
همچنین حسن تقوایی و مهدی فاطمیان کارگردان برتر، ناصر شهید زاده و سید عظیم موسوی تصویر بردار برتر، مهدی اسفندیاری صدای برتر (نماهنگ)،عبدالرضا فقیه و امین فرامزی در بخش نماهنگ ووحید خرد دبیر جشنواره
در پنجمین جشنواره استانی فیلم بسیج تقدیر شدند.
در بخش برگزیدگان مسابقه ادبی 'مثل عاشورا' زهرا انصاری از بوشهر، سلیمه سیاوشی از دیر، ندا آبادی از بوشهر، مریم زارعی از خورموج به ترتیب از مقام های اول تا چهارم شایسته تقدیر شناخته شدند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.