نصراله صالحی در گفت و گو با ایرنا افزود: در این برنامه فرهنگی میثاق دوباره با دانشجو معلمان دیروز و نو معلمان امروز برای جلوگیری از استحاله در مدارس بسته شد.
وی از پدید آمدن احساس ارزشمندی در نو معلمان، پیشنهاد به اداره کل برای توجیه مدیران نو معلمان، ایجاد انگیزه در دانشجو معلمان فعلی برای جدی گرفتن تحصیل و برنامه های فعلی دانشگاه، تقاضای تداوم بالندگی حرفه ای دانش آموختگان با رویه های فعلی را از جمله پیامدهای این همایش استانی است.
وی اظهار کرد: تقاضای همکاری دانشگاه فرهنگیان با آموزش و پرورش برای تدوین استاندارد های لازم برای انتصاب مدیران مدارس با عنایت به رویکرد های رهبری آموزشی و تغییر سطح و کیفیت برگزاری دوره های ضمن خدمت آموزش و پرورش به شیوه اجرایی از دیگر پیامدهای این برنامه است.
صالحی اهداف این برنامه را برقراری ارتباط موثر نومعلمان با یکدیگر و با دانشگاه جهت تفویت حس تعلق متقابل، پیگیری کاربست آموزش های علمی، مهارتی و نگرش دانشگاه فرهنگیان در مدارس برای شناسایی نقاط قوت و ضعف احتمالی سیستم آموزشی ذکر کرد.
وی از ایجاد انگیزه در بین نومعلمان و ترغیب ان ها به منظور همکاری با دانشگاه در جهت ار تقا کیفیت آموزشی و ارایه خدمات حمایتی بعد از فراغت از تحصیل به دانش آموختگان و پاسخ به نیاز ها و مشکلات احتمالی نو معلمان به عنوان دیگر اهداف این برنامه یاد کرد.
سرپرست مدیریت پردیس های دانشگاه فرهنگیان البرز ازایجاد بستر های لازم برای حضور موثر دانش آموختگان در عرصه های علمی تحقیقاتی و فرهنگی جامعه خصوصا جامعه فرهنگیان ،تقویت و شان معلمی و تاثیر گذاری بر سایر معلمان نظام آموزش و پرورش در جهت ادامه تحصیل و ارتقا مهارت معلمی آنان را از دیگر اهداف برگزاری این همایش برشمرد.
صالحی با اشاره اینکه برنامه های متعددی در پنل های مختلف با موضوعاتی همچون تاثیر روابط انسانی در مدرسه، مدیریت اثربخش کلاس درس و مربیگری همتا، به صورت تدریس فردی، گروهی و چندمدرسی در این همایش برگزار شد، خاطر نشان کرد: در بخشی از برنامه، نومعلمان تجارب زیسته خود را بیان کردند.
وی گفت : در این برنامه نومعلمان درباره نحوه کاستن شکاف میان تئوری و عمل نیز پیشنهاداتی مطرح کردند.
وی اضافه کرد: در بخش دیگری از این همایش، کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش قوانین اداری و نحوه ارتقا در آموزش و پرورش را تبیین کردند.
وی تصریح کرد: هم اکنون حدود 682 نفر دانشجو پیوسته در دانشگاه فرهنگیان البرز داریم که در رشته های علوم اجتماعی و جغرافیا مشغول به تحصیل هستند.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده:محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.