به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز دوشنبه در دومین اجلاس استانی نماز با عنوان نماز و فضای مجازی در دانشگاه آزاد کرج برگزارشد،افزود: قرآن و نماز در جامعه ما مهجور است در حالیکه باید آن ها را جدی بگیریم همانطور که در قرآن کریم آمده مومنی که قدرت را به دست گرفت باید کار اولش اقامه نماز باشد.
وی اظهار داشت: اگر آموزش و پرورش فقط به تربیت انسان ها توجه کند ولی به معنویت و نماز توجهی نکند جامعه به مشکل می خورد همانطور که مشکل اصلی بسیاری در اثر نداشتن معنویت است.
وی یکی از راه های تاثیرگذاری و ترویج فرهنگ نماز و قرآن را برگزاری جلسات غیررسمی دانست و گفت: تبلیغات و گفت و گوی چهره به چهره تاثیر بیشتری دارد.
قرائتی با بیان اینکه در کشور حدود 5 میلیون دانشجو داریم، افزود: اگر یک درصد دانشجو داشته باشیم که همچون جوانی شهید رجایی را داشته باشد، می شوند 50 هزار نفرو در صورتیکه برای آنان جلسات خصوصی برگزار شود، می توان تاثیر آن در جامعه را مشاهده کرد.
وی بیان داشت: هنوز نگاه عمقی به قرآن و حتی نهج البلاغه نکرده ایم.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به ضرب المثل ها و حکایاتی در فرهنگ کشور ما، گفت: فرهنگ کشور ما کج رفته است اکنون هم همان راه کج را می رود.
وی با بیان اینکه 135 نکته کلیدی با عنوان پیوندهای نماز را احصاء کرده ام که در کتاب خود آورده، افزود: توجه، تمرکز و حضور قلب در نماز، یاد شهدا، عدالت، عطر و گلاب، ورزش، بهداشت، رنگ، کمک به فقرا، زکات، معاد و حق شوهر در نماز است.
وی اظهار داشت: در نماز 27 آیه به کمک به فقرا اختصاص دارد و حتی حق بچه و خط سیاسی در نماز آمده است.
قرائتی با بیان اینکه وضع نماز نسبت به گذشته خوب شده ولی از آنچه که باید باشد هنوز خوب نیست، گفت: جوانان ما سوالاتی دارند که باید به آن جواب داده شود ونماز اگر قبول شد بقیه کارها هم قبول است.
وی به مردم و مسئولین توصیه کرد که هر خانواده ی ایرانی یک کتاب اسرار نماز و همچنین تفسیر نور را در خانه داشته باشد.
وی با بیان اینکه در کتاب تفسیر نور 25 هزار نکته قرآنی آمده، افزود: ابتدا این کتاب به صورت 12 جلد منتشر شده بود که بسیاری از افراد توانایی خرید آن را نداشتند و اکنون به یک جلد تبدیل شده و در اختیار تمام روحانیون و پیش نمازهای تهران قرار گرفته است.
قرائتی با اشاره به رشد فضای مجازی در بین مردم و دسترسی آسان مردم به این تکنولوژی گفت: اکنون این کتاب به موبایل ها راه یافته و تمام مردم به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.
وی در خصوص بررسی وضع نماز مدارس، بیان داشت: اکنون ده ها هزار نماز جماعت در مدارس برگزار می شود ولی دیده شد در مدرسه ای در تهران 95 درصد دانش آموزان در نماز جماعت شرکت می کردند که در بررسی های انجام شده مشخص شده تمام اولیای مدرسه در نماز شرکت می کنند.
قرائتی اظهار داشت:اگر بخواهیم مملکت را حفظ کنیم باید نماز را حفظ کنیم، بیش از 95 درصد بچه های جبهه ای بچه های مسجدی بودند و اگر سلامتی و امنیت می خواهید در نماز هست.
وی گفت: همانطور که دیده شده بیش از 90 درصد مجرمین اهل نماز نیستند و اگر می خواهید زندان ها خلوت شده و فحشا و منکر کم شود برای نماز بودجه بگذارید و هزینه کنید.
6156 / 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.