محمد کاظم‌زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سامانه‌ سلامت (TTAC) زمینه ای برای ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآورده های سلامت محور است.
وی توضیح داد: با ورود به این سامانه و وارد کردن کد روی محصول به راحتی می توان کشور تولید کننده محصول، مبدا ورود کالا، نام تاجر، تاریخ تولید و انقضا و دیگر مشخصه های مورد نیاز را رویت کرد.
وی اضافه کرد: بر روی تمامی مواد آرایشی و بهداشتی کد شناسایی وجود دارد که در صورت وارد کردن آن کد در سامانه 'تی تک' می توان مشخصات محصول را مشاهده کرد.
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: نبود برچسب سلامت بر روی کالا به منزله ناسالم بودن آن است حتی در صورتی که این مواد آرایشی و بهداشتی در بهترین شرکت که دارای معتبرترین برند است تولید شده باشد.
کاظم زاده ادامه داد: نبود برند بر روی محصول یعنی نحوه تولید و شرایط نگهداری مواد آرایشی و بهداشتی مشخص نیست و حتی احتمال بیوتروریسم نیز می رود.
وی بیان کرد: مواد آرایشی و بهداشتی فاقد برچسب اصالت به صورت فله ای و با قیمت های نازل عرضه می شود که توصیه می شود متقاضیان هنگام خرید کالا فریب ارزان بودن آن را نخورند.
کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پرشکی همدان نیز گفت: 190 قلم محصول آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در همدان امحا شد.
مریم قیاسی افزود: 199 مرکز تولیدی، نگهداری و عرضه محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی این استان امسال مورد بازدید قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: از این تعداد بازدید 66 مورد مربوط به واحدهای تولیدی غذایی و بسته بندی، 30 مورد شناسه نظارت بهداشتی کارگاهی، 46 مورد شناسه نظارت بهداشتی مشاغل خانگی و پنج مورد واحدهای تولیدی آرایشی و بهداشتی، بوده است.
وی ادامه داد: همچنین هشت مورد سردخانه و انبار نگهداری موادغذایی و بهداشتی و 44 مورد مراکز نگهداری عرضه و فروش فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی مورد بازدید قرار گرفت که یک مورد از شناسه‌ های نظارت بهداشتی کارگاهی با ضوابط فنی و بهداشتی منطبق نبود.
وی افزود: در یک ماه گذشته 189 قلم محصول آرایشی و بهداشتی جمع آوری، 400 کیلوگرم نمک غیر تصفیه بدون مارک و فاقد مشخصات توقیف و مسئول یک کارخانه آبمیوه به مرجع قضایی معرفی شد.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.