به گزارش ایرنا رسول منعم روز پنجشنبه در آیین بدرقه ملی پوشان همدانی دو و میدانی نابینایان کشور اعزامی به رقابت های پاراآسیایی امارات اظهار کرد: هیات نابینایان و کم بینایان یکی از هیات های موفق در ورزش همدان است و در سال های اخیر افتخارات ارزنده ای را در میادین بین المللی به دست آورده اند.
وی اضافه کرد: حضور چهار دونده نابینا و کم بینا به همراه سرمربی گلبال تیم ملی جوانان از همدان در ترکیب کاروان اعزامی به پاراآسیایی امارات نشان از پتانسیل بالای ورزش همدان دارد.
منعم افزود: هم اکنون ورزش نابینایان و کم بینایان همدان با وجود مشکلات موجود توانسته به خوبی در مسیر قهرمانی و سازندگی پیش برود و حمایت همه جانبه از این قشر ورزشکار را وظیفه خود می دانیم.
وی اظهار کرد: بر اساس سیاست دستگاه ورزش استان همدان نسبت به پرداخت پاداش قبل از ملی پوشان اقدام می کنیم ضمن اینکه در صورت کسب مدال نیز در لیست تجلیل از قهرمانان آسیایی قرار می گیرند که به محض برگشت از مسابقات نیز تقدیر خواهند شد.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: قهرمانان و مدال آوران سرمایه های ارزنده برای ورزش استان همدان هستند و حمایت از آنها را وظیفه خود می دانیم.
رئیس هیات نابینایان و کم بینایان همدان نیز در این مراسم گفت: چهار ورزشکار همدانی با کسب نتایج درخشان در رقابت‌های مختلف توانستند جواز حضور در رقابت‌های پارا آسیایی جوانان را به دست آورند.
سمیه سهیلی افزود: مهرداد نجفی، مهدی سیاری، محمدرضا اقبالی و علی ملکی منصور در دوومیدانی توانستند جواز حضور در رقابت‌های پاراآسیایی را کسب کنند ضمن اینکه محمد کولیوند مربی گلبال تویسرکان به عنوان سرمربی تیم ملی گلبال جوانان در کاروان اعزامی قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان 17 تا 23 آذر ماه در ابوظبی امارات برگزار می‌شود و کاروان ورزشی نابینایان وکم بینایان کشورمان در 4 رشته دوومیدانی، شنا، شطرنج و گلبال در رده‌های سنی جوانان و نوجوانان 14 تا 20 سال و در 2 گروه دختران و پسران در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به شانس بالای دونده‌های همدانی برای کسب مدال گفت: هر چهار ورزشکار دوومیدانی همدان اعزامی به این دوره از رقابت‌ها بخت اصلی کسب مدال محسوب می‌شوند.
سهیلی خاطرنشان کرد: تیم ملی گلبال جوانان کشورمان را محمدکرم کولیوند مربی توانمند شهرستان تویسرکان از توابع استان همدان به عنوان سرمربی هدایت می‌کند که این تیم نیز از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌رود.
وی افزود: ورزشکاران نابینا و کم بینای همدانی با حداقل امکانات توانسته‌اند بهترین نتایج را رقم بزنند و هم اکنون علاوه بر این ورزشکاران اعزامی، حمید اسلامی دیگر دونده همدانی نیز آماده حضور قدرتمند در بازی‌های پارآسیایی 2018 جاکارتا در سه ماده 800، 1500 و 5 هزار متر می‌شود.
همدان دارای بیش از یکصد ورزشکار نابینا و کم بینا در رشته های مختلف است.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.