محسن ترکاشوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اورژانس قابلیت ارایه خدمات درمانی به مصدومان هسته ای را دارد و نوع سوختگی و آسیب آن با سایر سوانح متفاوت است.
وی با بیان اینکه این طرح در راستای پدافند غیرعامل و آمادگی در مقابل هرگونه تهدیدهای احتمالی است، بیان کرد: در حال حاضر پیشنهاد احداث این طرح ارایه و با کلیات طرح احداث اورژانس هسته ای بیمارستان امام حسین(ع) توافق شده است.
ترکاشوند افزود: در همین رابطه پس از تکمیل و راه اندازی اورژانس جدید بیمارستان امام حسین(ع)، اورژانس قدیمی بیمارستان برای اورژانس هسته ای در نظر گرفته شده است که با توجه به استانداردها و ضوابط تجهیز و راه اندازی می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: اورژانس هسته ای بیمارستان ملایر با توجه به اهمیت بالای طرح باید ظرفیت و تجهیزات خاص این کار تخصصی را داشته باشد.
ترکاشوند با بیان اینکه این اورژانس به عنوان قطب درمانی مصدومیت های شیمیایی استان تعیین شده است، بیان کرد: هنوز این طرح در مراحل اولیه است و باید فیزیک ساختمان، تجهیزات و امکانات آن ویژه و تخصصی باشد و پرسنل آموزش های لازم را فرا بگیرند.
ترکاشوند یادآور شد: نحوه ارایه خدمات در اورژانس هسته ای به آموزش های ویژه نیاز دارد تا هنگام انتقال مصدومان به اورژانس، هم بیمار به درستی درمان و ترخیص شود و هم پرسنل دچار آلودگی نشوند.
وی ادامه داد: هم اکنون برنامه ریزی های لازم از طریق دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم بزودی شاهد راه اندازی نخستین اورژانس هسته ای این استان در ملایر باشیم.
به گزارش ایرنا، بر اساس قوانین نظام هسته ای، در مکان هایی که فعالیت هسته ای انجام می شود، اورژانس هسته ای نیز باید احداث شود که در همین رابطه با توجه به نزدیکی خنداب اراک به شهر ملایر، احداث نخستین اورژانس هسته ای این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.
شهرستان ملایر دارای سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و دکتر غرضی و یک کلینیک تخصصی است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.