به گزارش ایرنا ، شهرستان ورامین از جمله مناطقی است که هنوز نیز در برخی از مناطق آن فاضلاب خانگی و صنعتی روانه جوی ها می شود و همواره جمع آوری فاضلاب یکی از دغدغه های مسئولان به حساب می آید.
هرچند که تلاش مسئولان مدیریت شهری و شرکت آب و فاضلاب برای جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب توانسته تا اندکی از مشکلات این حوزه بکاهد ولی هنوز نیز بوی تعفن جوی های مملو از فاضلاب ، ساکنان مناطق جنوبی ورامین را آزار می دهد.
جاری شدن آب فاضلاب خانه ها در جوی ها علاوه بر مشکلات زیست محیطی ، مسائل بهداشتی نیز به همراه دارد به گونه ای که در مناطق جنوبی ورامین ، انباشت فاضلاب ، شرایط را برای زندگی ساکنان این مناطق نیز با مشکل مواجه کرده است.
مشکل فاضلاب با مشخص نبودن متولی جمع آوری آن بین شهرداری ، شبکه بهداشت و درمان و آبفا در سطح شهر ورامین روز به روز افزوده می شود و بی توجهی به آن می تواند مشکلات این حوزه را افزایش دهد.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان ورامین متولی جمع آوری آب های روان را شهرداری اعلام کرد و افزود :جمع آوری آب های ناشی از بارش باران و نزولات جوی و آب های مربوط به روان سازی آب فاضلاب خانگی نظیر آب حمام و آشپزخانه وظیفه شهرداری هاست و آبفا در این زمینه وظیفه ای ندارد.
علیرضا علی کاهی افزود : در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب شهرستان ورامین در حال اجرای طرح فاضلاب شهری است که با اجرای کامل این طرح ، کلیه فاضلاب های خانگی در اختیار این شرکت قرار می گیرد.
معاون خدمات شهری شهرداری ورامین نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت : جمع آوری آب های سطحی ناشی از نزولات جوی وظیفه شهرداری است ولی با توجه به این که روان سازی فاضلاب خانگی در سطح شهر ، با سلامت مردم ارتباط دارد ، رسیدگی به این مشکل وظیفه شبکه بهداشت است.
سید ابوالفضل قاسمی افزود : شهرداری ورامین در راستای جمع آوری آب های سطحی طرح های متعددی را اجرا کرده ولی تا کنون در زمینه جلوگیری از ورود فاضلاب خانگی به جوی های شهر اقدامی انجام نداده است.
وی بیان کرد: شبکه بهداشت می تواند با پیگیری قانونی ورود فاضلاب خانگی به جوی های شهر ، با این پدیده مقابله کرده و با کسانی که این تخلف را انجام می دهند برخورد کند.
رئیس شبکه و درمان شهرستان ورامین نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : هر چند که شبکه بهداشت و درمان وظیفه مستقیم در مقابله با ورود فاضلاب خانگی به خیابان ها و معابر شهر را ندارد ولی تا کنون جلسات متعددی برای ساماندهی این موضوع برگزار شده که البته این جلسات به نتیجه قابل قبولی ختم نشده است.
دکتر بابک بختیاری جم افزود : در جلسات برگزار شده پیشنهاد بررسی وضعیت دفع فاضلاب یکی از مناطق و محله های شهر به صورت پایلوت ارائه شده تا علت ورود فاضلاب به خارج از منزل بررسی شود تا اقدامی عملی در راستا رفع این مشکل صورت گیرد.
وی بیان کرد: به شهرداری نیز پیشنهاد شده تا در هنگام صدور پایان کار ساختمان های جدیدالاحداث ، موضوع دفع فاضلاب منازل نیز بررسی شود تا در صورت عدم توجه به این مهم ، برای این واحدها پایان کار صادر نشود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.