به گزارش ایرنا مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر شامگاه چهارشنبه در آیین بهره برداری از دو طرح بهداشتی و درمانی این شهرستان اظهار کرد: بخش مراقبت های ویژه قلبی CCU بیمارستان امام حسین(ع) با اعتبار 20 میلیارد ریال احداث شد.
دکتر محسن ترکاشوند با بیان اینکه عملیات اجرایی این بخش در بهمن ماه سال 93 آغاز شد، افزود: این بخش در 800 مترمربع زیربنا حداث شد و شامل 11 تخت CCU و هشت تخت پست CCU است.
وی ادامه داد: هفت میلیارد و 500 میلیون ریال از هزینه ساخت و اجرای این بخش توسط واقف و خیر نیک اندیش ملایری حاج علی میرزایی و در مرحله بعد با استفاده از ماده 47 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان همدان تامین شد.
وی گفت: افزون بر این نیز 10 میلیارد ریال نیز از سوی وزارت بهداشت و درمان به منظور خرید تجهیزات مورد نیاز در اختیار شبکه قرار گرفت.
ترکاشوند درباره بخش MRI بیمارستان امام حسین(ع) ملایر نیز بیان کرد: برای ایجاد و راه اندازی این بخش 65 میلیارد ریال اعتبار در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه شد که در زمینی به مساحت 800 مترمربع مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی افزود: از این میزان اعتبار هزینه شده، 55 میلیارد ریال آن برای خرید دستگاه MRI مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا توسط وزارت بهداشت و 10 میلیارد ریال نیز برای خرید سایت و تجهیزات جانبی توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان تامین شد.
وزیر بهداشت که عصر چهارشنبه 15 دیماه وارد ملایر شد از بخش های مختلف بیمارستان امام حسین(ع) ملایر بازدید و ضمن ملاقات تعدادی از بیماران بستری در بخش های مختلف این بیمارستان، از نزدیک در جریان کیفیت و نحوه خدمات رسانی و نیازهای این مرکز بهداشتی و درمانی قرار گرفت.
شهرستان ملایر دارای سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و غرضی و یک کلینیک تخصصی است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار- معصومه موسوی***انتشار دهنده:اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.