علیرضا رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این املاک شامل 122 باب مغازه، 104 قطعه زمین، 29 واحد آپارتمان و 46 واحد تجاری بود که به دارایی های شهرداری ملایر اضافه شد.
وی افزود: در این مدت 230 میلیارد ریال نیز از املاک شهرداری به فروش رفت که به پیمانکاران شهرداری از جمله تقاطع غیرهمسطح با قرارداد 130 میلیارد ریالی واگذار شده است.
وی ادامه داد: با وجود رکود در ساخت و ساز و کاهش درآمدها و پروانه های ساخت، شهرداری ملایر ماهیانه بیش از 20 میلیارد ریال بابت حقوق و دستمزد به کارکنان خود پرداخت می کند.
رضایی بیان کرد: پرداختی حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری ملایر در هر ماه از 6 میلیارد ریال در سال 90 به بیش از 21 میلیارد ریال در سال 95 و 25 میلیارد ریال در سال 96 رسیده است.
وی افزود: با وجود کاهش درآمدهای شهرداری، سالیانه 60 میلیارد ریال برای نظافت شهر و 50 میلیارد ریال برای حفظ و توسعه فضای سبز ملایر هزینه می شود.
وی گفت: این در حالیست که تعداد صدور پروانه های ساخت و ساز از 401 فقره در سال 92 به 150 مورد در سال 93 و در سال 94 به 87 مورد رسید که از یک طرف منابع درآمدی شهرداری کاهش و از طرفی هزینه ها با سرعت افزایش پیدا می کند.
شهردار ملایر برنامه ریزی روی درآمد پایدار شهرداری ها را یک ضرورت دانست و گفت: مدیریت نیروی انسانی و مدیریت و کنترل هزینه با واگذاری برخی از بخش های وابسته به شهرداری ملایر به بخش خصوصی از اقدامات مهم ما در این راستا بود.
رضایی ممیزی کردن املاک تجاری سطح شهر، توافقات املاک بر اساس آمارهای مستند و ورود سرمایه گذار به شهرداری را از دیگر اقدامات در راستای کسب درآمد پایدار عنوان و تاکید کرد: علاوه بر این در امور قراردادها نیز حساسیت ما بسیار بیشتر شد.
وی اضافه کرد: نیروهایی که به طور مستقیم زیر نظر شهرداری ملایر هستند از 479 تن در سال 92 به 317 تن در سال 96 رسید که در این مدت 162 تن نیز بازنشست شدند که با پرداخت 42 میلیارد ریال سنوات آنان شهرداری بار مالی سنگینی را متحمل شد.
وی ادامه داد: 286 تن نیرو نیز به صورت غیرمستقیم زیر نظر شهرداری ملایر است که این تعداد نیرو از سال 92 به 310 تن در سال 96 افزایش یافت.
شهردار ملایر حریم های شهر ملایر را یکی از دغدغه های شهرداری برشمرد و گفت: 250 هکتار از حریم های شهر ملایر تعیین تکلیف نشده بود که در کمیسیون ماده پنج استانداری تعیین تکلیف شد و هم اکنون برای ساخت و ساز مشکلی ندارند.
رضایی آغاز صدور کارت شهروندی، اصلاح هندسی در سطح شهر، رشد چشمگیر نظافت سطح شهر و محله ها، واگذاری سرای اهل قلم به هنرمندان و اصحاب رسانه و تعیین شهردار مدرسه را از دیگر اقدامات شهرداری ملایر در حوزه های مختلف عنوان کرد.
وی بیان کرد: در حوزه عمران نیز تمامی طرح های نیمه کاره به اتمام رسیده و تنها 2 طرح در بام ملایر و پارک ملل در دست اجرا است که مجوز هزینه 4.5 میلیون دلار فاینانس نهایی شده و بزودی این طرح ها نیز به اتمام خواهند رسید.
رضایی با بیان اینکه شهرداری ها یک نهاد عمومی غیردولتی بوده و عملا ویترین ارایه خدمات دولت به شهروندان هستند، افزود: چنانچه عملکرد شهرداری مطلوب باشد، رضایت مندی بیشتر مردم را از دولت و نظام به همراه دارد.
وی تاکید کرد: با وجود اینکه 70 درصد از جمعیت کشور زیر نظر شهرداری ها هستند، اما این نهاد متولی خاصی ندارد و این یک مشکل عمده به شمار می رود.
شهردار ملایر گفت: اینکه ما در سال 96 شهرداری را با قوانین سال 1334 مدیریت می کنیم، مشکلی بسیار عمده است و باید قوانین به روز شده و یکسان سازی شود.
وی افزود: با این وجود در سال های گذشته از سوی دولت یازدهم اقدامات خوبی برای حل مشکلات شهرداری ها انجام شده است.
رضایی گفت: با توجه به اینکه شهرداری ها یک نهاد درآمد هزینه ای هستند، درآمدهای آنها از عوارض پرداختی است که هر اندازه درآمدها بالاتر و مشارکت مردم در پرداخت عوارض بیشتر باشد، میزان ارایه خدمات به شهروندان نیز مطلوب تر و بهتر خواهد بود.
طبق درجه بندی شهرداری های کشور از یک تا 12، شهرداری ملایر در درجه 9 قرار دارد که چهار سازمان نیز زیر نظر این شهرداری اداره می شود.
شهرداری ملایر دارای دو منطقه شهرداری یک و 2 است و 317 نیرو به صورت مستقیم و 310 نیرو به صورت غیرمستقیم زیر نظر این شهرداری فعالیت می کنند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی** انتشار دهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.