محمد ابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی امنیتی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان، در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در همدان با اعلام مطلب فوق افزود: پیش بینی می شود بیش از 70 درصد از مردم همدان در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه به اندازه کافی تعرفه در اختیار شهرستانهای استان قرار دارد، خاطرنشان کرد: 23 هزار نفر مجری برگزاری انتخابات پرشکوه در استان همدان هستند.

الهی تبار با اعلام اینکه داشتن شماره ملی در هنگام رای گیری الزامی است گفت: در صورتی که رای دهندگان شماره ملی خود را همراه نداشته باشند می توانند طی تماس با شماره 1510 استان از شماره ملی باخبر شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه 1261 شعبه اخذ رأی در سطح حوزه‌های انتخابیه تعیین شده است، افزود: 504 شعبه شهری و 757 شعبه روستایی در سطح استان پیش‎بینی شده است که از این تعداد 343 شعبه سیار و 918 شعبه ثابت هستند.


وی اظهار داشت: در طول تبلیغات انتخاباتی برخی از کاندیداهای شورای اسلامی تخلفاتی داشتند به طوری که تخلفات برخی نامزدهای انتخاباتی بر روی بنرها در کنار شعب اخذ رای را شاهد هستیم.


علی اصغر ناظری پور، رئیس ستاد انتخابات شهرستان همدان نیز در جمع خبرنگاران گفت: توزیع کارت هدیه در بعضی شعب اخذ رای تخلف به شمار می‌آید و باید برای اثبات آن عکس و فیلم ارائه شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان همدان یادآور شد: دیروز تعرفه‌ها به سالن ابن سینا منتقل و تمام اقلام انتخاباتی با حضور ناظران در صندوق‌ها گذاشته شده و امروز ساعت 5 و نیم صبح صندوق‌ها به نمایندگان فرمانداران تحویل داده شد.

وی افزود: همدان 12 شعبه سیار و 178 شعبه ثابت دارد که تعرفه‌های لازم در آن پیش بینی شده است و تعدادی بیش از نیاز نیز در صندوق‌های تعرفه گذاشته شده تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود تخلفاتی در برخی از شعبه‌ های اخذ رای، تصریح کرد: گزارش تخلفات انتخاباتی باید از مراجع رسمی اعلام شود و با توجه به اینکه هیئت‌های بازرسی فعال هستند تخلفات جدی زیادی گزارش نشده است.

ناظری‌پور با بیان اینکه اگر موردی از توزیع کارت انتخاباتی در شعب اخذ رأی وجود داشته باشد تخلف محسوب می شود، تاکید کرد: باید با مدارکی همچون عکس و فیلم این خبر اثبات شود.

به گزارش خبرنگاران خبرآنلاین از اقصی نقاط استان همدان، حضور پرشور و باشکوه مردم شهرها و روستاهای این استان در انتخابات امروز وصف ناپذیر است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 652350
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.