به گزارش خبرنگار ایرنا؛ احمد آقایی صبح جمعه با اشاره به تشکیل ستاد ویژه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی با حضور 13 مدیر ارشد استان از اسفندماه سال گذشته اظهار کرد: درطول این مدت تا برگزاری انتخابات ، فضای امن و آرام برای آحاد مردم و همچنین نامزدهای انتخاباتی با تلاش همه مدیران استان برای گفتمان سازی با مردم ایجاد شد.
وی افزود: در این گفتمان سازی برنامه ها و سیاست گذاری و ها و دیدگاه های نامزدهای انتخابات از طریق تریبون های مختلفی که در اختیار آنان قرار گرفت اعلام و مردم نیز در مدت زمان بین پایان تبلیغات و برگزاری انتخابات ، فرصت ارزیابی و مقایسه برنامه ها و دیدگاه های نامزدها را با ملاک ها و معیارهای خود داشته و امروز برای انتخاب فرد مورد نظر خود اقدام می کنند.
آقایی با اشاره به تلاش همه مدیران در راستای تحقق تاکیدات رهبری درخصوص حق الناس دانستن آرای مردم تصریح کرد: مردم با مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای با هر قومیت و گویش و مذهب ، علاوه بر تحقق منویات رهبری ، افراد اصلح را نیز برای خدمتگزاری به خود انتخاب کنند.
وی تاکید کرد: رسانه ها نیز با تذکر باید ها و نباید های قانونی بر ایجاد شور و نشاط مضاعف در انتخابات اهتمام ورزند.
آقایی با اشاره به دعوت شورای قضایی گیلان از مردم برای مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای گفت: گیلانی ها با حضور پررنگ و پرشور در پای صندوق های رای بار دیگر در کشور افتخار آفرین باشند و حماسه بزرگ دیگری را رقم بزنند.
مردم گیلان همگام با سایر استان ها ، از ساعت هشت صبح امروز (29 اردیبهشت) در محل های تعیین شده حاضر شدند تا آرای خود را به صندوق ها بریزند.
یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هستند.
از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، 41 هزار و 66 نفر رأی اولی هستند.
همچنین 14 هزار و 665 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا با هم رقابت می کنند که از این تعداد، یک هزار و 625 نفر در شهرها و 12 هزار و 989 نفر در روستاها هستند؛ از این تعداد 965 نفر زن و 13 هزار و 700 نفر مرد هستند.
فرایند رای گیری پنجمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر در آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود و تالش بصورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
مردم در هرکدام از این شهرها باید هفت عضو شورای اسلامی را انتخاب کنند.
مردم در شهر رشت 11 عضو شورا و در 46 شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب می کنند.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7471/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.