فرماندار خمین روز جمعه در گفت و گو با ایرنا گفت: 103 شعبه اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان آرای مردم را جمع آوری می کنند.
سید مهدی ساداتی افزود: 49 شعبه اخذ رای در شهر خمین ثابت است که آرای مردم را به صورت الکترونیکی برگزار می کند، یک شعبه سیار در بخش روستایی، هشت شعبه ثابت و 46 شعبه اخذ رای سیار برگزار می شود.
وی اضافه کرد: 180 دستگاه جدید برای رای گیری در 49 شعبه اخذ رای شهری تدارک دیده شده است و همه فرایند اخذ رای و شمارش آرا به شیوه تمام الکترونیکی اجرا می شود.
ساداتی افزود: 85 تعرفه اخذ رای بین شعبات توزیع شده که از این تعداد 35 هزار تعرفه در روستا و بقیه در شهر توزیع شده است.
ساداتی گفت: دست اندرکاران امور اجرایی، نظارتی و امنیتی و بازرسی در برگزاری انتخابات خمین 2 هزار نفر است.
وی افزود: انتخابات شورای اسلامی شهر خمین به صورت الکترونیکی برگزار می شود و تمامی مراحل انتخابات شوراهای اسلامی شهردر 6 فرایند اخذ رای و شمارش آرا در این حوزه انتخابیه به شیوه تمام الکترونیکی است.
وی بیان کرد: اجرای انتخابات سالم و به دور از تخریب، اهانت به اشخاص و نامزدها و صیانت از آرای مردم هدف اصلی مجریان انتخاباتی است.
وی اظهارکرد: در این دوره از انتخابات مهمترین شاخص امانتداری و قانونمندی است و هر گونه اهمال در برگزاری انتخابات سالم و قانونمند، زیرپا گذاشتن حق الناس و آرمان های نظام است.
ساداتی گفت: مردم زادگاه معمار کبیر انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نظیر انتخابات گذشته حضور حماسه خواهند داشت و این امر از ابتدای روند رای گیری مشهود است.
وی یاداورشد: 636 داوطلب پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرستان با یکدیگر برای تصاحب 323 کرسی شورا در شهر و روستا رقابت می کنند.
ساداتی افزود: 63 داوطلب در شهر خمین، 9 داوطلب در شهر قورجی باشی، 381 داوطلب در بخش مرکزی و 184 داوطلب نیز در بخش کمره نامزد انتخاباتی شدند.
فرماندار خمین افزود: در مجموع تعداد 12 نفردر شهر شامل خمین هفت نفر و شهر قورچی باشی پنج نفرو 311 نفر روستایی منتخب شورای اسلامی شهری و روستایی خواهند شد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت در 2 شهر ،2 بخش و هفت دهستان دارد.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.