محمد مهدی مهدوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر گازرسانی به 15 روستای این استان در دست اقدام است و هشت روستای دیگر که قابلیت گاز رسانی دارند نیز در دستور کار قرار دارد که با اتمام گاز رسانی به این تعداد روستاها تا نیمه اول سال جاری، می توان ادعا کرد که همه روستاهای استان که قابلیت گاز رسانی دارند از نعمت گاز برخوردار می شوند.
وی اضافه کرد: سال گذشته 55 روستای جدید از نعمت گاز بهره مند شده است و گازرسانی به 9 روستا نیز در سال جاری به بهره برداری رسید و در مجموع 994 روستای استان همدان از نعمت گاز بهره مند هستند.
وی با بیان اینکه اکنون ضریب نفود گاز در خانوارهای روستایی استان همدان به 99.5 درصد رسیده است گفت: پس از پایان گاز رسانی به نقاط روستایی، توسعه گاز رسانی در بخش شهری و روستایی نخواهیم داشت و بیشترین تمرکز در استان همدان بر ارتقای بهره وری، خدمات و نگهداری از تاسیسات متمرکز می شود.
مهدوی با تشریح عملکرد شرکت گاز در سال گذشته گفت: در سال 95 در مجموع 266 کیلومتر شبکه اجرا شد ، 6 هزار و 600 علمک جدید نصب و 20 هزار و 522 مشترک جدید اخذ شد و 18 هزار و 600 خانوار از نعمت گاز بهره مند شدند.
وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع سه هزار و و 441 میلیون متر مکعب گاز مصرف شده است که نسبت به سال 94، 25.6 درصد رشد مصرف داشتیم که از این میزان نیروگاه شهید مفتح همدان 27.2 درصد از کل مصرف را به خود اختصاص داده است و با توجه به 90 روز محدودیت مصرف در سال گذشته 936 میلیون متر مکعب گاز توسط این نیروگاه مصرف شده است.
مهدوی با بیان اینکه از مجموع این میزان مصرف در سال گذشته 48.8 درصد مربوط به مصارف شهری استان همدان است افزود: سه کارخانه سیمان هگمتانه ، اکباتان و نهاوند نیز در مجموع 5.6 درصد از مصارف گاز سال گذشته استان همدان را به خود اختصاص دادند.
وی اظهار کرد: در سال گذشته 31 هزار کنتور و 6 هزار و 650 رگلاتور تعویض شده و امداد رسانی به تعداد 92 هزار و 540 مورد در خصوص قطع و نشست گاز انجام شده است.
وی ادامه داد: سال گذشته به غیر از محدود کردن نیروگاه شهید مفتح و سه کارخانه سیمان در حد گرمایش ، هیچ گونه محدودیت در بخش صنعتی، تولیدی و خانگی ایجاد نشد و امسال نیز این محدودیت ها ایجاد نخواهد شد.
***مطالبه یک هزار و 680 میلیارد ریالی شرکت گاز همدان از مشترکان
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه مطالبات معوقه این شرکت یک هزار و 680 میلیارد ریال است گفت: 40 مشترک در مجموع 760 میلیارد ریال به این شرکت بدهی دارند که سیمان نهاوند و هگمتانه، جایگاه سی ان جی نهاوند و ملایر از جمله بدهکارترین ها به این شرکت هستند.
مهدوی افزود: بخش تجاری 30 میلیارد ریال ، بخش صنعتی 494 میلیارد ریال ، بخش عمومی 185 میلیارد ریال و بخش خانگی نیز 687 میلیارد ریال به این شرکت بدهی دارند و بقیه مطالبات نیز مربوط به جایگاه های سی ان جی و دیگر بخش ها است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته سه هزار و 240 میلیارد ریال قبض گاز برای مشترکان صادر شده است که از این میزان درصد وصولی ها 67 درصد بوده و 33 درصد آن محقق نشده است.
وی اظهار کرد: سال گذشته چهار هزار و 800 مشترک که در کنتورهای خود دستکاری کرده بودند کشف شد که این تعداد چهار میلیون و 500 متر مکعب مصرف گاز را به صورت تخلف مصرف کردند و این میزان پنج میلیارد و 420 میلیون ریال را به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل شرکت توزیع گاز درباره تحقق اقتصاد مقاومتی نیز گفت: کاهش سوخت مایع یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش گاز است که این شرکت با تحقق این امر در نیروگاه شهید مفتح همدان با سه برابر کردن رشد مصرف و خارج کردن گازوئیل از مصرف این نیروگاه این کار را انجام داده است.
مهدوی با بیان اینکه کارگاه های سفال لالجین ماهانه 500 هزار لیتر نفت سفید مصرف می کنند گفت: اگر بتوان با اجرایی کردن مصوبه وزارت نفت با گاز رسانی این کارگاه ها، مصرف نفت سفید را از این کارگاه ها حذف کرد می توان نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کرد.
در حال حاضر 571 هزار مشترک در استان همدان زیر پوشش شرکت گاز هستند.
استان همدان بر اساس آخرین آمار یک هزار و 40 روستای دارای سکنه دارد.
در حال حاضر 100 درصد از جمعیت شهری و 99.5 درصد جمعیت روستایی استان همدان از نعمت گاز برخوردار هستند و این در حالی است که ضریب نفوذ گاز رسانی در استان همدان از متوسط کشوری جلوتر است.
2087/1181
خبرنگار: زهرا پیرنیا ** انتشاردهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.