به گزارش خبرنگار ایرنا، سیروس شهبازی روز چهارشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات گازرسانی به شهرستان روانسر که فرماندار این شهرستان برگزار شد، افزود: گازرسانی به 137 روستای استان نیز در مرحله پیمان سپاری و مناقصه برای انتخاب پیمانکار است.
وی تصریح کرد: تلاش داریم تا پایان سالجاری بیش از 300 روستای استان کرمانشاه به شبکه گاز سراسری متصل شوند.
مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هم اکنون 25 شهر و 780 روستای استان به شبکه گاز متصل هستند، افزود: 99 درصد جمعیت شهری و 54 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردارند.
شهبازی تعداد مشترکین گاز استان را 517 هزار مشترک اعلام کرد و گفت: ماهیانه 11 میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف می شود.
وی در خصوص گازرسانی به شهرستان روانسر نیز گفت: 29 روستای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و در 31 روستای شهرستان و در سه محور پیمانکار در حال گازرسانی است.
مدیر عامل شرکت گاز استان اظهار داشت: طرح احداث شبکه گازرسانی به 48 روستای بخش مرکزی شهرستان روانسر تهیه شده و در صورت تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد.
شهبازی گفت: در شهرستان روانسر 12 هزار مشترک داریم و برای گازرسانی به نقاط شهری و روستایی این شهرستان تاکنون بیش از 100 میلیارد ریال هزینه شده است.
فرماندار شهرستان روانسر نیز گفت: با هماهنگی و هم افزایی با اداره راهداری در خصوص گازرسانی به روستاهای سلکان، مسکین آباد و قلانجه و اداره برق در خصوص گازرسانی به روستای کانی شریف مشکل گازرسانی به این روستاها حل خواهد شد.
حسین ویسمرادی، با ابراز رضایت از روند گازرسانی به روستای شبانکاره بخش شاهو اضافه کرد: کار گازرسانی به روستاهای خراجیان، ده باوکه و کلاوه که پیمانکار آن تعیین شده باید شتاب بیشتری بگیرد.
وی بر تسریع در گازرسانی به هفت روستای محور روانسر – پاوه تاکید کرد.
فرماندار روانسر افزود: با وجود تهیه طرح گازرسانی به روستاهای دهستان های زالوآب و دولت آباد متاسفانه هیچ یک از این روستاها از نعمت گازطبیعی برخوردار نشده اند و لازم است با بازنگری نقشه اقدامی عملی صورت بگیرد تا زمینه رفاه هر چه بیشتر روستانشینان فراهم شود.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
8066/7455 خبرنگار: یوسف فتاحی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.