به گزارش ایرنا، ولی الله دینی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از مرکز امداد مکانیزه 194 شرکت گاز مراغه افزود: با ایجاد این ایستگاه 120 هزار مترمکعبی، ظرفیت بهره برداری از شبگه گاز برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.
وی ادامه داد: با افزوده شدن این ایستگاه تقویت فشار گاز به شبکه انتقال گاز تا پایان امسال، ظرفیت بهره برداری از آن از 120 هزار مترمکعب به 250 هزار متر مکعب خواهد رسید.
وی اضافه کرد: جلوگیری از افت فشارهای احتمالی به دلیل حجم برداشت از شبکه گاز و نیز تقویت زیرساخت های انرژی در این شهرستان از اهداف اجرای این طرح گازرسانی در این منطقه است.
دینی گفت: امسال در مراغه پنج طرح توسعه شبکه و گازرسانی با 250 میلیارد ریال در مناطق مختلف شهری و روستایی اجرا می شود.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز امداد مکانیزه شرکت گاز در شهرهای مختلف استان افزود: این مراکز خدمات با هدف تسریع و تسهیل در خدمات و امدادرسانی در مراغه، سراب و اهر راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: این مراکز خدماتی و امدادرسانی تا پایان سال جاری در تمام شهرهای استان راه‌اندازی خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای طرح های گازرسانی در مناطق روستایی اضافه کرد: طرح گازرسانی به 13 روستای مراغه با 41 میلیارد ریال اعتبار به زودی در این مناطق آغاز می شود.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این آیین گفت: تسریع در اجرای طرح‌های گاز رسانی به روستاهای این شهرستان، اجرای خط انتقال و ایستگاه های تقویت فشار این شهرستان لازم و ضروری است.
ظفر محمدی گفت: با اجرای خطوط انتقال و ایستگاه های تقویت فشار شهر مراغه و خداجو مشکل افت فشار و قطعی گاز در مناطق مختلف این شهرستان مرتفع می شود.
وی اضافه کرد: با اجرای طرح گاز رسانی به روستاهای مراغه نیز برخورداری روستائیان این شهرستان از نعمت گاز به 91 درصد خواهد رسید.
رئیس اداره گاز مراغه نیز در این آیین با اشاره به اجرای ایستگاه دوم تقویت فشار گاز این شهرستان گفت: عملیات اجرایی این طرح با توجه به واگذاری آن به پیمانکار اجرایی آغاز می شود.
محسن لطف الهی یقین افزود: در راستای تامین گاز و تقویت فشار شبکه انتقال آن، طرح احداث ایستگاه تقویت فشار شهر خداجو با 37 میلیارد ریال اعتبار نیز به زودی اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی گازرسانی به 13 روستای مراغه از اواخر فروردین سال جاری آغاز می شود ادامه داد: هم اکنون طرح گازرسانی به 13 روستای دیگر این شهرستان آماده اجرا بوده و مجوزهای لازم برای گازرسانی به 28 روستای این شهرستان نیز به زودی صادر می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون82 درصد از جمعیت 135 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند.
در این آیین و با حضور مسئولان شهرستانی، مرکز امداد مکانیزه 194 شرکت گاز مراغه به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود 98 درصد جمعیت شهری و 75 درصد جمعیت روستایی شهرستان مراغه از شبکه گاز برخوردارند.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
7487/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.