به گزارش ایرنا، محسن لطیفی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح سامانه پخش دیجیتالی تلویزیونی شهرستان خداآفرین، افزود: سامانه پخش دیجیتالی شهر خمارلو و روستاهای لاریجان، ایری بوجاق وعلی وردی اوشاقی در بخش گرمادوز این شهرستان در مجموع با هزینه هشت میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
وی اظهار کرد: با راه اندازی این سامانه 33روستای این شهرستان با بیش از 10هزار نفر جمعیت از 18کانال سراسری و استانی بهره مند شدند.
لطیفی با بیان اینکه همزمان شش موج رادیویی اف ام با هزینه سه میلیارد ریال نیز در این شهرستان به بهره برداری رسید، خرید 70فرستنده با هزینه پنج میلیارد ریال را از برنامه های سال 96 این اداره کل در استان عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان خداآفرین نیز در این مراسم، گفت: به دلیل قرار گرفتن شهرستان خداآفرین در نقطه مرزی راه اندازی سامانه پخش دیجیتال و افزایش کانال های تلویزیونی داخلی نیاز فرهنگی شهرستان بود که با پوشش دیجیتالی و دریافت با کیفیت کانال های داخلی از تهاجم فرهنگی و نفوذ کانال های کشورهای همسایه جلوگیری می شود.
امین امینیان با بیان اینکه تلاش می شود در چند ماه آینده سایر نقاط شهرستان نیز از پخش دیجیتالی برخوردار شود، گفت: این اقدام در راستای بهبود پوشش کانال های تلویزیونی اهمیت زیادی دارد و در سایه این اقدام، فرهنگ اسلامی در این شهرستان مرزی تقویت می شود.
شهرستان خداآفرین با جمعیت 20 هزار نفر و مساحت یکهزار و 525 کیلومترمربع در نوار مرزی رود ارس، 150کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ارمنستان و آذربایجان دارد.
این شهرستان دارای یک شهر، 204روستا ، سه بخش و هفت دهستان است که از شمال با کلیبر، از جنوب در همسایگی جمهوری آذربایجان، از شرق با پارس آباد مغان در استان اردبیل و از غرب با شهرستان جلفا همسایه است.
خبرنگار: الهام جوادزاده ** انتشار دهنده:محمد رستگار
7468/3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.