به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز چهارشنبه در دیدار مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور با وی، افزود: در این استان با چالش‌هایی مانند آلودگی هوا، فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی و عمر بالای ناوگان جاده‌ای مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه عمر ناوگان حمل و نقل جاده ای استان بالای 40 سال است، ادامه داد: در دولت گذشته آذربایجان شرقی در بخش نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای و شهری سهمی نداشته و در این خصوص اقدامات قابل توجهی صورت نگرفته است.
جبارزاده اظهارکرد: حضور سازندگان توانمند خودروهای همگانی در استان و فراهم بودن بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری در این خصوص، در تحقق اهداف این تفاهم‌نامه موثر خواهد بود.
وی افزود: امروز با حمایت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، زمینه اجرای این مهم فراهم شده است که باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: معاونت عمرانی استانداری با تشکیل گروهی تخصصی روند اجرای این تفاهم‌نامه را به جدیت پیگیری می کند.
وی با اشاره به ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در استان گفت: با استفاده از توانمندی‌های علمی در استان آماده علمیاتی کردن هرگونه فناوری جدید در حوزه مصرف انرژی و سوخت هستیم و این منطقه می‌تواند بازوی علمی خوبی برای اجرای تفاهم‌نامه باشد.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.