به دنبال تجمع اعتراض آمیز شماری از کارگران آکیاخودرو در مقابل استانداری آذربایجان‌شرقی، فرماندار شبستر اعلام کرد: مطابق وعده ای که مدیران این واحد صنعتی داده‌اند، مقرر است تمام حقوق معوقه و مطالبات کارگران آکیاخودرو تا پنجشنبه هفته جاری پرداخت شود.


به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، منصور طالب پور اظهار کرد: وجود مشکل در واحد آکیاخودرو پیش تر در کمیسیون کارگری شهرستان شبستر مطرح و طی قول‌هایی که دو نفر از مدیران ارشد این واحد در غیاب مدیرعامل داده بودند؛ قرار بر این بود که  اوایل هفته جاری مطالبات کارگران پرداخت شود که باتوجه به خلف وعده مسئولان این مجموعه، تعدادی از کارگران اعتراض خود را با برگزاری تجمعی اعلام کردند.


وی با بیان اینکه مدیریت اجرایی شهرستان شبستر به دنبال تحقق وعده پرداخت مطالبات این واحد صنعتی است، گفت: کارفرما به دلیل آن چه مشکلات تولید و رکود در بازار عنوان کرده، با مشکل نقدینگی مواجه شده و تاکنون نتوانسته به تعهدات خود در قبال پرداخت حقوق کارگران عمل کند.


طالب‌پور افزود: بخشدار صوفیان، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شبستر و مدیرکل برنامه ریزی استانداری آذربایجان‌شرقی صبح امروز با حضور در محل کارخانه به دنبال پیگیری اعتراض کارگران بودند، اما قبل حضور آنان، کارگران به سمت تبریز حرکت کرده بودند ولی باید این اطمینان را بدهیم که مسئولان برای حل و فصل این مشکل از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.


حوالی ظهر امروز، سه شنبه بود که جمعی از کارگران آکیاخودرو با تجمع در مقابل استانداری آذربایجان شرقی نسبت به عدم دریافت حقوق و پایان کار خود اعتراض کردند.


یکی از کارگران حاضر در این تجمع گفت: هیچ یک از کارگران آکیاخودرو حقوق 12 ماه قبل و پایان کار خود را دریافت نکرده‌اند و برای اینکه در شب عید شرمنده زن و بچه خود نشویم، دست به دامان مسئولان استان شدیم.


او افزود: قبلاً درخواست رسیدگی خود را به مسئولان محلی از جمله بخشداری صوفیان و اداره تعاون، کار و رفاه شبستر انتقال داده بودیم ولی کسی پاسخگو نبود.


آکیا خودرو، تولیدکننده خودروهای سنگین بین شهری و درون شهری، مینی بوس و ون با 196 نفر پرسنل در شهرک سرمایه گذاری خارجی واقع در صوفیان فعالیت دارد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.