بهروز اسودی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شرکت خودروسازی فردا در گفت وگو با ایرنا با اشاره به ارایه بیش از 397 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و کشاورزی استان سمنان، افزود: بیش از 50 نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال 95 در استان سمنان برگزار شد که در این نشست ها برای افزایش رونق اقتصادی تصمیم هایی ارزشمندی گرفته شد.
وی ادامه داد: در نشست تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال 95 بیش از 830 مصوبه به تصویب رسید که تاکنون 50 درصد آن عملیاتی شده و بقیه آن در دست اقدام است.
اسودی با بیان اینکه تاکنون بیش از 397 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان پرداخت شد، گفت: تاکنون از 737 واحد تولیدی 539 واحد کشاورزی و بقیه واحدهای صنعتی استان تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های انجام شده، استانداری سمنان ظرفیت پرداخت 100 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دیگر را نیز دارد، افزود: با رویکرد ارزشمند محمدرضا خباز استاندار سمنان، ارایه تسهیلات رونق تولید برای سال 96 نیز در این استان ادامه می یابد.
وی اضافه کرد: ظرفیت اقتصادی و معدنی استان سمنان برای افزایش اشتغالزایی بسیار ارزشمند است و باید با حمایت دستگاه‌های اجرایی برای افزایش رونق واحدهای صنعتی و تولیدی استان تلاش کرد.
عوض دیدار مدیرعامل شرکت خودرو سازی فردا در سمنان نیز به ایرنا گفت: در حال حاضر در این شرکت خودرو سازی بیش از 200 نفر اشتغال دارند که برای افزایش تولید نیاز است دستگاه های اجرایی استان بیش از پیش به این واحد صنعتی توجه کنند.
وی تصریح کرد: ارایه تسهیلات رونق تولید و تمدید قرار داد با شرکت ایران خودرو از درخواست های اولویت دار این شرکت خودرو سازی است که نیاز استانداری سمنان برای رفع این مشکلات اقدامات لازم را انجام دهد.
مدیرعامل شرکت خودروسازی فردا با اشاره به اینکه تاکنون بیش از هزار و 500 میلیارد ریال برای راه اندازی این واحد صنعتی در استان سمنان هزینه شده است و در حال حاضر بیش از 20 خودرو در روز در این واحد صنعتی تولید می شود، اضافه کرد: این واحد صنعتی ظرفیت تولید بیش از 200 هزار دستگاه خودرو در سال را دارد و با تولید انبوه، اشتغالزایی برای بیش از 2 هزار نفر افزایش می یابد.
محمدرضا خباز استاندار و تعدادی از مدیران استانی از شرکت خودروسازی فردا واقع در شهرک صنعتی سمنان بازدید کردند.
شرکت خودرو سازی فردا به عنوان اولین تولید کننده خودروی سواری در استان سمنان با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و 125 میلیارد ریال در زیربنایی به مساحت 28 هزار و 600 متر مربع در شهرک صنعتی سمنان واقع شده که ظرفیت تولید سالانه تا 100 هزار دستگاه خودرو سواری کلاس (بی) را دارد، در حال حاضر این واحد برای حدود 150 نفر اشتغالزایی کرده است و در آینده قادر به تولید روزانه 30 دستگاه خودرو است.
بیش از یک هزار و 160 واحد تولیدی و صنعتی شامل 64 درصد از کل واحدهای تولیدی استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد که برای بیش از 28 هزار نفر اشتغالزایی داشته اند.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.